Mobilizr: הופכים את הסלפיז לכסף [סטארטאפ]

הסטארטאפ הניגרי פיתח פלטפורמה המאפשרת למותגים לשלם למשתמשים שונים ברחבי האינטרנט, תמורת פרסום תמונות סלפיז עם המוצרים השונים שמציעים.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

אם היה לי שקל עבור כל תמונת סלפי (Selfie) שאני רואה בפייסבוק, הייתי יכולה להיות בחורה עשירה למדיי. כעת, בזכות הסטארטאפ הניגרי Mobilizr, התמונות הללו יכולות להתחיל להיות רווחיות עבור הצלמים, במידה ויזוהו עם מותג מסויים.

משדרגים את השוק הקיים

הצגת מוצרים בתמונות וסרטונים הוא לא אלמנט פרסומי חדש. כבר ראינו את ג’יימס בונד נוהג ב-BMW ולוגם מרטיני (כאשר מדווח כי הייניקן שילמה 45 מיליון דולרים על מנת לשנות את סוג המשקה שלו בסרט Skyfall), טום קרוז הרכיב Ray Bans בסרט שעשועים מסוכנים (Risky Business) ואפילו השופטים באמריקן איידול לוגמים משקאות מכוסות הקוקה קולה שלהם, שממש במקרה פונות ישירות אל המצלמה.

Mobilizr רוצה לקחת את אלמנט הפרסום המדובר, להוציא אותו מסרטים, סדרות ותוכניות טלוויזיה ולהכניס אותו אל עולם המדיה החברתית. כך, תוכלו לראות את חבריכם שותים את המשקה האהוב והמועדף עליהם בחופים או במועדונים השונים – ובכך בעצם לקבל “חותמת אישור” על המותגים הללו ממשתמשים שאתם מכירים.

החברה השיקה את האפליקציה שלה בבטא במאי האחרון, ומתכננת להשיק אותה רשמית כבר בסוף החודש הקרוב. האפליקציה תאפשר למותגים לתגמל לקוחות נאמנים, עבור פרסום תמונות שלהם עם המותגים השונים ברשתות החברתיות אליהן רשומים. סוג פרסום זה יכול להפוך משמעותית את התחום כולו, שכן המשתמשים שמכירים ומעדיפים מותגים מסויימים הם הרבה יותר זולים “לשימוש” מאשר השקת קמפיינים או פרסומות המלאים מפורסמים או דוגמנים.

לדוגמה, באמצעות Mobilizr, מותג יכול לבקש מאוהדיו הקיימים לפרסם תמונות בפייסבוק, טוויטר, לינקדאין, טאמבלר, פינטרסט, אינסטגרם או אפילו גוגל פלוס, תמורת כסף שיגיע עבור כל לייק, שיתוף או תגובה לתמונה המדוברת. החברה משלמת למשתמשים 3 סנטים עבור כל תגובה מכל סוג שהיא, המועברים לחשבון הפייפאל של המשתמשים. תמונות רבות משמעותן כסף רב, שיכול להפוך את התואר “אושיית אינטרנט” לא רק לסמל סטטוס, אלא לעסק רווחי למדיי.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

פרסום על בסיס יומי

Mobilizr, המבוססת בלאגוס, ניגריה, נוסדה על ידי רוק אווריטפה (Ruke Awaritefe), אונייקצ’י איזוקן (Onyekachi Izukanne) ומייקל אוקפונג (Michael Ukpong), כאשר השלושה עבדו יחדיו כבר מ-2004, במסגרת עסק לייעוץ טכנולוגי שהקימו בעצמם. הצוות הקים את החברה הנוכחית ביולי 2013 עם סכום ראשוני של 240 אלף דולרים. בשלב מאוחר יותר הצטרף לצוות גם סוניל טג’ (Sunil Tej), על מנת לעזור עם צמיחת העסק ורכישת משתמשים. מוקדם יותר השנה החברה השלימה סבב גיוס נוסף, במסגרתו קיבלה 281 אלף דולרים מקרן C2G Ventures.

הרעיון להשתמש “באנשים רגילים” כפלטפורמות לפרסום נראה כה טבעי, שכן המשתמשים מושפעים בצורה רבה מהעדפותיהם של חבריהם או דמויות מפתח אחריהן עוקבים ברשתות החברתיות. כשחושבים על זה, למה שלא נקבל תשלום עבור משהו שאנחנו בכל מקרה מתכננים לעשות – בין אם להשתמש במוצר מסויים או להעלות תמונה שלנו איתו.

נכון להיום, ל-Mobilizr יש 10,000 משתמשים פעילים בבטא פרטית, לצד מספר מותגים גדולים שהסכימו לשלם עבור התמונות הללו. Jumia, אתר מסחר ניגרי, מריץ קמפיין על הפלטפורמה של Mobilizr הנקרא #IgniteYourStyle, במסגרתו מעניק למשתמשים המפרסמים בגדים שנרכשו דרך האתר הטבות כספיות. החברה אף החלה קמפיין עם רשת Unilever לקידום אחת ממשחות השיניים שלה, Close-Up.

מותגים נוספים מתחילים להצטרף לתנועה, שכן עבור 3 סנטים ללייק מדובר בכסף קטן לחברות המשלמות בדרך כלל מיליונים עבור פרסום. אם נחשוב על זה, 4 מיליון דולרים יכולים לרכוש לחברה 30 שניות של פרסומת בסופרבול, או מעל למיליארדי לייקים פוטנציאלים וחשיפות למגוון עוד יותר רחב של משתמשים.

איזוקן, מנכ”ל החברה, הצהיר כי “אנחנו נרגשים לחשוף את Mobilizr לעולם. אנו מאמינים שהכוח של ההמלצות והפריסה המהירה של אינפורמציה במדיה החברתית הם כלים חיוניים להצלחתם של קמפיינים דיגיטליים, והפלטפורמה שלנו מאפשרת זאת. אנו בטוחים שהפלטפורמה תשמש כאקוסיסטם משגשג שתאפשר יחסי קח-תן בין המותגים והמשתמשים עצמם”.

אנו מצפים שסוג פרסום זה יתפוס במהרה בכל חברי העולם וסביר להניח שכבר בקרוב כל החברים שלכם יתחילו לפרסם תמונות של עצמם עם מותגים וחברות שונות, שיקבלו את הפוקוס העיקרי בתמונה.

אביבה גת

עולה חדשה מניו יורק וכתבת כלכלית לשעבר, אוהבת לעשות ספורט, לכתוב ולטייל. כותבת עבור האתר הבינלאומי של גיקטיים.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: