בקרוב: בקר משחקים מתפצל עם חיישני תנועה מובנים

בקר משחקים חדש שפותח ע”י אב גיימר מנסה להיפטר מהצורך באביזרי עזר בזכות חיישני עקיבה מתקדמים המותקנים בשני חצאי שלט הקונסולה

MadGeniusControllerTop

בשנים האחרונות חלו שינויים רבים בממשקי המשתמש של תוכנות ומשחקים. החל מבקרים מזהי תנועות על בסיס חיישני תאוצה, דרך הקינקט וה-Move מבוססי הראייה הממוחשבת ועד ל-Wii U ו-Vita בעלות חיישני המגע על הבקרים – הג’ויסטיקים הוותיקים הולכים ומפנים את מקומם לאמצעי שליטה חדישים יותר ועשירים יותר. עתה, פרויקט חדש מתיימר לקחת את העניין צעד אחד קדימה עם בקר שבמבט ראשון עשוי להיראות כמו צעד אחורה, אך טומן בחובו כמה הפתעות מעניינות.

בין הקינקט ל-Leap Motion

הבקר, שפותח ונבנה ע”י דון ריידר ומיועד לייצור ע”י החברה שהקים לצורך העניין, Mad Genius Controllers, מבוסס על רעיון ישן של סוני, שהוזכר לראשונה ב-2008 והוגש ע”י החברה כבקשה לרישום פטנט ב-2011 (שפורסמה לבסוף לפני כחצי שנה) תחת הכותרת “חיישן תנועה הברידי נפרד”. במקום לאלץ את המשתמש להתקין מעל הקונסולה או מתחת לטלוויזיה מצלמות מתקדמות ויקרות כפי שעשו סוני ומיקרוסופט בבקרי התנועה שלהן, מתפקד הבקר דמוי שלט ה-Xbox כשתי יחידות ניתנות להפרדה. כל אחד משני חצאי הבקר כולל חיישני תנועה רב-ציריים, המאפשרים לו לחשב היכן הוא נמצא בכל רגע נתון ביחס לחצי האחר, כמו גם למלא את כל התפקודים הרגילים של בקר תנועה בדומה ל-WiiMote. רמת הדיוק שלו הינה 0.254 מ”מ – גבוה פי ארבעה מרמת הדיוק של הקינקט, אך נמוך בהרבה מזה של Leap Motion.

בסרטון הדגמה בכיכובה של בתו של ריידר, ניתן לראות כיצד משמש הבקר לשליטה אינטואיטיבית מתקדמת במשחק Skyrim על קונסולת ה-Xbox, שלא תוכנן במקור להתאים לבקרים מסוג זה. הבקר מאפשר לשחקנית לזוז בעולם המשחק ע”י הליכה פיזית בחדר, ואף מקפיץ את בן דמותה הווירטואלי כאשר היא קופצת במקום. בעת הפרדת שני חצאי הבקר מזהה הטכנולוגיה את צורת האחיזה היחסית בשני החלקים באמצעות ניטור היחס בין נקודת ההפרדה שלהם לנקודת האחיזה הנוכחית שלהם. כאשר השחקנית אוחזת חלק אחד לאחור ואחד לפנים מבצע הבקר פעולת מאקרו במשחק – כניסה לתפריט הנשקים, שליפת חץ וקשת ויציאה מהתפריט. אם היא אוחזת בשני החלקים משני צידי גופה, משמש הבקר הימני לשליטה על חרב או גרזן והשמאלי לשליטה על המגן. גם כאשר היא הופכת לאדם-זאב שולט כל אחד מחצאי הבקר על המתאים מבין הטלפיים שלו. כל הפעולות מתבצעות כמעט ללא צורך להשתמש בכפתורים שעל הבקר.

כפי שניתן לראות בסרטון, הגרסא הנוכחית מעט מסורבלת, בשל גודלם של הרכיבים הזמינים להרכבה עצמית. המעבדים, המיועדים להימצא בתוך הבקר, נמצאים בגוף מחשב נפרד המחובר לבקר בסבך חוטים עבים, וסביב הטלוויזיה מורכבים ארבעה חיישני תנועה לניתוח תנועתה של הבת בחדר. אך בגרסא הסופית, הבטיח ריידר לגולשים באתר החברה, אמור הבקר לכלול את כל הרכיבים בתוך גוף קומפקטי, נוח ואלחוטי. המוצר מיועד לצאת אל השוק לאחר קמפיין גיוס שיושק בקרוב באתר KickStarter.

וידאו: וכך זה עובד

יאיר מור

גרפומן עם קבלות (שאני כתבתי); חובב מושבע של טכנולוגיות ועתידנות ולא מחמיץ אף הזדמנות להתנסות בהדמיות העתיד או הדגמות ההווה; סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.

הגב

2 תגובות על "בקרוב: בקר משחקים מתפצל עם חיישני תנועה מובנים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מורן
Guest

אבל למה הביאו כזאת מכוערת

אלי
Guest

יותר מהכל זה נראה מתסכל לשחק ככה…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: