עד לפני חצי שנה בוטסטראפ, עכשיו Lusha כבר יוניקורן עם גיוס ענק

במשך 5 שנים Lusha לא גייסה כסף ממשקיעים חיצוניים, השנה היא קיבלה את הצ’ק הראשון, ועכשיו היא כבר נכנסת למועדון חדי הקרן

תמונה: Lusha

טירוף הווליואציות בהייטק הישראלי לא עוצר לרגע: הסטארטאפ הישראלי Lusha, המפתח פלטפורמת דאטה לאנשי שיווק ומכירות, הודיע היום (ד’) על השלמת סבב גיוס B שמאוד לא אופייני לסבבי B, בהיקף אדיר של 205 מיליון דולר. הסבב הושלם על פי שווי של 1.5 מיליארד דולר, מה שאומר שלושה היא המצטרפת הטרייה למועדון חדי הקרן – וזאת רק 6 חודשים לאחר שגייסה את סבב הגיוס הראשון בתולדותיה. מי שהובילה את סבב הגיוס היא PSG והשתתפו בו גם ION Crossover Partners.

ה-Waze של אנשי המכירות

הפלטפורמה של לושה מיועדת בעיקר לאנשי המכירות והשיווק של ארגונים, ומאפשרת להם לקבל מידע על חברות, טרנדים, טכנולוגיות וגם מידע על האנשים שעובדים בחברות מסוימות ופרטי הקשר שלהם. המטרה, כך טוענים בלושה, היא לייעל את הזמן של אותם אנשי מכירות, ולתת להם להתעסק פחות בחיפושי טלפונים ומיילים ולהתעסק יותר ב… מכירה.

“ה-Secret Sauce שלנו הוא שאנחנו בונים קהילה גדולה של אנשי מכירות, כך שאלו תורמים מידע ומטייבים את המידע ומעדכנים אותו, וככל שהוא גדל, האיכות עולה”, כך לדברי יוני צרויה, מייסד משותף ומנכ”ל Lusha, בשיחה עם גיקטיים. “האתגר הגדול בתעשייה של המידע הוא שדברים זזים ומשתנים מהר. בנאדם עובר בממוצע כל שנתיים שלוש חברה. בגלל שדברים זזים מהר האתגר הוא לספק תמונת מצב עדכנית ונכונה וכדי שזה יקרה צריך הרבה זרם של מידע ושהקהילה תתן פידבקים”. במקרה של לושה, חוכמת ההמונים היא המפתח, אך צרויה מסביר כי החברה גם קוצרת מידע פומבי ורוכשת מידע מספקי מידע נוספים.

לטענת צרויה, החברה מחזיקה ב-800 אלף משתמשים (16 אלף מתוכם משלמים, כך לשאלת גיקטיים), וקיבלה כבר לא מעט פידבקים מחברות שטוענות שהן העלו את קצב העסקות ב-40-100%. “ככל שאתה מביא להם מידע מדויק יותר, כך הזמן הזה יורד והם נמצאים בשיחות מכירה יותר בפועל. הדרך לשפר את היעילות ואת הדיוק זה להביא להם מידע”, הוא מוסיף.

אנחנו בתקופה שבה אנשים לא כל כך אוהבים להיות חלק ממאגר מידע. מה אתם עושים בנושא הפרטיות?

צרויה: “כל בנאדם שנכנס ל-Data-Base, אנחנו שולחים לו מייל שהוא נכנס למאגר. צריך לזכור, אנחנו מתעסקים במידע עסקי בלבד וליטרלי מידע שנמצא על כרטיס ביקור. אין לנו מידע מעבר לזה. כשאתה שם את הפרטים שלך בחתימה שלך במייל, אתה מוציא את הדאטה הזה לעולם והוא בתחתית סולם החשיבות של פרטיות. זה לא היסטוריית גלישה, מידע רפואי וכדומה”.

מבוטסטראפ ליוניקורן בחצי שנה: “חברות מגייסות כסף ורצות מהר, ואנחנו רוצים לעשות את זה מהר יותר”

צילום: לירון ויסמן

הצמיחה של לושה היא די מטאורית, בהנחה שאתם כמובן לא מסתכלים על שאר השנה המטורפת שעברה על האקוסיסטם הישראלי. בחודש פברואר האחרון החברה הודיעה על גיוס A נאה מאוד של 40 מיליון דולר מ-Providence Strategic Growth האמריקאית, וזה היה הגיוס הראשון של לושה אחרי 5 שנות פעילות במתכונת מימון עצמי. היום, כאמור, החברה כבר הופכת ליוניקורן עם שווי ענק וקופת מזומנים דשנה.

“אני חושב שבוטסטראפ זה דבר מדהים”, אומר לי צרויה לאחר שאני שואל אותו על ההבדל בגישה של החברה מאז הגיוסים. “היתרון הוא שזה מלמד אותך להיות מפוקס ולעשות את מה שחשוב. ה-DNA הזה לא השנתה גם אחרי שגייסנו”. לטענתו, חברות שבנויות רק על כספים מגויסים נוטות “להתפזר”, כאשר לבוטסטראפ אין יותר מדי ברירות. “אם לא תהיה מפוקס על הדבר הבא שיגדיל את הביזנס אתה לא תצח, ולכן קבלת ההחלטות שלך מדויקת יותר בעיניי. זה בנה DNA מאוד חזק (עבור לושה)”.

כשאני שואל אותו למה לבצע את המעבר בכזו חדות, צרויה משיב כי החברה זיהתה הזדמנות גדולה ופוטנציאל להפוך לשחקנית מובילה. “הכל התחיל לשלש את עצמו, וזה כיף מאוד. יכולנו להמשיך בלי הסיבוב, אבל אנחנו רוצים לנצל את המומנטום כי דברים קורים מהר וחברות מגייסות כסף ורצות מהר, ואנחנו רוצים לעשות את זה מהר יותר”.

העבודה הבאה שלכם מחכה לכם בגיקטיים אינסיידר העבודה הבאה שלכם מחכה לכם בגיקטיים אינסיידר כנסו לראות את כל המשרות השוות בהייטק

לא ממהרים להנפיק: “חברות מנפיקות ורואות איך וול סטריט קשוח”

לשאלת גיקטיים נמסר כי בגיוס הנוכחי יש רכיב סקנדרי (שעל פי הערכות עומדת על כמה עשרות מיליוני דולרים), כשחלק משמעותי ממנו הוצע לעובדים ותיקים בחברה וליזמים שרצים תקופה ארוכה עימה. “זה מבחינתנו אחד הדברים הטובים שיכולנו לעשות… אנחנו רוצים שהם יהנו בדרך ויפגשו כסף ולא רק בהנפקה”.

אתם יודעים מה אומרים, עם כסף גדול מגיעה גם ביקורת גדולה, ונראה שצרויה מאוד מודע לביקורת שנשמעת מבית ומחוצה לו על גיוסי הענק ושכר העובדים, אבל הוא אומר ש”לעצור את הטירוף אי אפשר”. לטענתו, החברות הישראליות ידעו לממש הזדמנויות בזמן שהרבה כסף נכנס לישראל בזמן שכוח האדם כמעט ולא השתנה. עם זאת, הוא מזהיר כי להערכתו לחברות יהיו שתי אופציות (סליחה על משחק המילים) אם המצב ימשך: לשלם, או לצאת למיקור חוץ.

“יותר ויותר חברות מבינות שיש פה טאנלטים אדירים ורוב החברה היא בישראל. אבל לא בהכרח השוק יאפשר להיות רק פה. כל עוד אפשר נשמח להיות פה”, הוא אומר. בשביל לנסות ולגייס את הדור הבא של העובדים צרויה מספר על פרויקט בחברה במסגרתו היא לוקחת סטודנטים שנכנסים לקורס הכשרה בלושה, ואז נכנסים לעבודה בחברה. “זה משהו שחברות גדולות היו עושות ופחות סטארטאפים ואני חושב שזה מדהים בשבילנו ובשבילם להכנס לסטארטאפ שיודע לקלוט אותם… זה עובד לנו ממש טוב. אחנונ מצליחים לגייס איזה 50 איש לפיתוח שזה הרבה. זו מגמה שהיא לא הולכת להיות יותר קלה”. במסגרת אותה תוכנית, לושה גם ניסתה לגוון את כוח האדם שלה ויצרה מחזור שווה של גברים ונשים. “בסוף, כשהצוות מגוון אז הוא מתפקד יותר טוב. גם ברמה הארגונית, לושה היא עם יחס נשים גבוה גם בהנהלה, בהנדסה זה מאתגר ואנחנו ממנפים את התוכנית כדי לאזן גם שם”.

למרות הזינוק המרשים, צרויה טוען שהחברה לא ממהרת לעבור לנתיב ההנפקה הצפוי. “חברות מנפיקות ורואות איך וול סטריט קשוח. חברה שיוצאת להנפקה נכון היא חברה שיודעת להגיד מה היא תעשה ולעמוד בתוכניות שלה. החברות המעטות שמצליחות לעשות את זה צומחות. יש לנו עוד זמן לזה”.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

5 תגובות על "עד לפני חצי שנה בוטסטראפ, עכשיו Lusha כבר יוניקורן עם גיוס ענק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מבולבל
Guest

שוב מבולבל. ספר טלפונים, או דאטא בייס של אנשי מכירות, עם קצת וידוא ומידע על חברות שונות (שאני מאמין שנמשך מאיזשהו מאגר מידע אחרמתעדכן ידנית ואין איזה AI שמסכם טרנדים עדיין) שווה 1.5 מיליארד דולר?

מבין
Guest

מבולבל?
אתה מוזמן לראות כמה שווה zoominfo שמובילה בתחום הזה.

לינקאוט
Guest

עזוב שווה, תגיד לי כמה זה יעיל למצוא אנשי קשר שאתה לא מבין את מיקומם באירגון ועל מה הם אחראים ?

לינקאוט
Guest

לבנות מוצר של איסוף ליידים במכירות B2B על תשתית של לינקדין שהיא תשתית חסרה בפרטים ללא היררכיה עם המון שיבושים זה פשוט לא יעיל.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: