מחקר מגלה: ההתעניינות ב-Apple Watch נמוכה מזו שיש באייפוד

בדיקה שערך לאחרונה מכון מחקר ואשר התפרסמה בביזנס אינסדייר מגלה כי רף ההתעניינות בשעון החכם של אפל נמוכה, אפילו מזו של ליין המכשירים הגווע שלה, האייפוד

 

apple watch

בדיקה שנערכה לאחרונה מגלה כי הגולשים איבדו עניין ב-Apple Watch. הדבר מתבטא בנפילה חדה ולאחר מכן דשדוש במספר בקשות החיפוש אחר הנושא ברשת.

הסקר הוזמן על ידי אנדי הרגריבס (Andy Hargeaves), אנליסט ב-Pacific Crest. נתוני הסקר סופקו על ידי גוגל טרנדס (Google Trends) וסוכמו בתרשים מטה:

diagram-apple-watch

כפי שאפשר לראות באמצעות התרשים, החל מסוף חודש אפריל סובל ה-Apple Watch מירידה חדה במספר החיפושים אחריו במנוע החיפוש של גוגל. מאז חודש אפריל, רמת העניין של הגולשים ב-Apple Watch ממשיכה לדשדש עד נכון לשמונה ביוני, התאריך האחרון שמופיע בתרשים.

כאילו כדי להוסיף לעלבון, מקבל Apple Watch מכה מתחת לחגורה כאשר לפי התרשים הגולשים מתעניינים יותר באייפוד, נגן המוזיקה הוותיק של אפל, מאשר בשעון החכם. כמו כן, בתרשים מופיעים נתוני החיפוש של האייפד, שאמנם חווה עליות וירידות תלולות אבל בסך הכל נמצא במצב הרבה יותר טוב משני המוצרים האחרים מבחינת עניין.

“אחרי ביקוש התחלתי גבוה”, מנתח האנליסט הרגריבס את תוצאות התרשים, “העניין ב-Apple Watch ירד לבינוניות”. הרגריבס מעריך שבמצב הנוכחי אפל תצליח למכור עד ספטמבר כ-11 מיליון שעונים, מה שיחטיא בגדול את השאיפה של החברה למכור 24 מיליון יחידות בשנת 2016.

הביקורות רמזו על הנפילה?

יכול להיות שרמז לבאות היה כבר טמון בביקורות המוקדמות שנכתבו על ה-Apple Watch. על אף שרוב המבקרים בשורה התחתונה אהבו את השעון, קריאה מעמיקה יותר של הדברים מגלה אוסף של תלונות על המוצר. רוב התלונות העלו טענה כי האפליקציות של ה-Apple Watch עובדות לאט מדי או שאינן שימושיות כלל.

על אף החדשות העגומות, לאפל יש עדיין סיבה לחייך: Apple Watch עדיין נחשב השעון החכם הנמכר ביותר בשוק. מצד שני, אולי זו אינה חוכמה גדולה כאשר המתחרה העיקרית היא Android Wear של גוגל שמתקשה כבר תקופה ארוכה להמריא.

יהיה מעניין לראות האם וכיצד תצליח אפל לעורר מחדש את ההתעניינות של הגולשים ב-Apple Watch, אך יכול להיות שנגלה בדיעבד כי שעונים חכמים הם לא יותר מגימיק חולף שלא ישאיר חותם. אז כמו שאומרים אצלנו, נחיה ונראה.

[interaction id=”558170ce669294f91b579ea1″]

עדי פרל

בוגר בית הספר לעיתונאות "כותרת", נכנס עמוק לעולם המחשבים והטכנולוגיה עוד כשאנשים ידעו מה זה דיסקטים.

הגב

4 תגובות על "מחקר מגלה: ההתעניינות ב-Apple Watch נמוכה מזו שיש באייפוד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
iphone1000
Guest

זה ברור וצפוי מראש

מתן
Guest

כמובן שאקנה בהזדמנות הראשונה, שהשעון יהיה במחיר נורמלי ולא במחיר של קרטייה!

תום
Guest

חברים, לא להאמין לכל מה שאתם קוראים.
תקפצו לכתבה הבאה, קצרה מאוד וקלה לקריאה, ותבינו למה הפרסום של האנליסטים האלה זה שטויות- פשוט טעות במילת החיפוש. http://watchaware.com/post/12953/market-analyst-claims-ipod-is-more-popular-that-apple-watch

בן
Guest

תום באמת הבאת כתבה מאתר שכל מה שהוא עושה זה להעריץ את האפל ווטצ’? לא אמין כל כך….

wpDiscuz

תגיות לכתבה: