לוקהיד מרטין מציגה מטוס נוסעים על-קולי שיוכל לטוס מתל אביב לניו יורק ב-5 שעות

מטוס הנוסעים המהפכני של לוקהיד מרטין אמור לא רק להפחית את זמן הטיסה בחצי, אלא גם לעשות זאת בשקט מבלי ליצור בומים על-קוליים.

איך N+ 2 עתיד להיראות. (צילום: לוקהיד מרטין)

איך N+ 2 עתיד להיראות. (צילום: לוקהיד מרטין)

על אף שבעבר אבות אבותינו יכלו רק לפנטז על תחבורה אווירית, כיום זהו אמצעי נפוץ ושגרתי שלא מרגש אף אחד, בטח שלא בטיסות ארוכות בהן צריך להצטופף עם עוד כמה מאות אנשים באותו חלל מצומצם. מטוס נוסעים על-קולי חדש בשם N+ 2  עתיד לקצר את זמן השהות שלנו באוויר באופן דרמטי.

N+ 2 הוא מטוס חדש בעל קיבולת של עד 80 נוסעים ונמצא תחת פיתוחה של יצרנית המטוסים האמריקאית לוקהיד מרטין, שאצלנו בארץ עלתה לכותרות בעיקר בזכות פרוייקט מטוסי הקרב F-35 שאמורים בעתיד לעשות עלייה לארץ ולהשתלב כחלק מחיל האוויר של צה”ל. השאיפה היא שהמטוס יקצר את זמן הטיסה בחצי. כלומר, אם כיום טיסה בין ניו יורק ללוס אנג’לס, ערים שנמצאות בשני חופים מנוגדים של ארה”ב, שורפת בערך 5 שעות מזמננו, ה-N+ 2 יקצר את הטיסה לשעתיים וחצי. רק כדי לסבר את האוזן: אם כיום טיסה מישראל לפריז לוקחת בערך 4 וחצי שעות, בעתיד היא עשויה להתקצר לבערך שעתיים כמו נסיעה ברכב פרטי מראשון לציון לחיפה.

לשבור את מחסום הקול בשקט

אחד האתגרים שעומדים בפני לוקהיד מרטין הוא ליצור את המטוס הראשון שבעת שבירת מחסום מהירות הקול לא ישמיע בומים על-קוליים, תופעה שמתרחשת כאשר כלי טיס מאיץ מעל למהירות של 760 מייל לשעה (1,220 קמ”ש בערך). בניסיון לפתור את בעיה זו, שמטרידה לא פעם תושבים שמעליהם עובר נתיב הטיסה ואף גרמה לממשל האמריקאי לאסור על טיסות במהירויות כאלה מעל אזורים מיושבים, לוקהיד מרטין תצייד את N+ 2 בשלושה מנועים, אחד בחלקו העליון של המטוס ושניים תחת כנפיו, שישאו יחדיו בנטל באופן כזה שלכל הפחות יפחית את רמת הרעש באופן משמעותי.

“על מנת להפחית את רמת הרעש באופן מהפכני”, אמר מנהל הפרוייקט של N+ 2, מייקל בונאנו (Michael Buonanno), בראיון ל-Daily Mail הבריטי, “מערכת הנעה חדשה מהיסוד חייבת להיות מפותחת”. בונאנו הוסיף שלוקהיד מרטין בודקת גם אפשרויות להפחתת רעש מחלקים נוספים של המטוס.

לוקהיד מרטין אינה החברה היחידה שמפתחת מטוס נוסעים על-קולי. היא תצטרך להתחרות עם המוצר של Airbus, שחברה לפירמה Aerion בשאיפה ליצור מטוס נוסעים על-קולי שיקצר את זמן הטיסה בין ניו יורק ללונדון לשלוש שעות בלבד.

האם לוקהיד מרטין ו-Airbus יצליחו במשימתן ליצור מטוס נוסעים על-קולי שקט? והאם המטוסים שלהן יתעלו על מטוס הקונקורד הקשיש, שהגיע בזמנו למהירות מקסימלית של 1,350 מייל לשעה (2,160 קמ”ש) ויצא לפנסיה ב-2003? לפחות מבחינת לוקהיד מרטין, את התשובה לא נדע לפני 2025.

[interaction id=”548036557a55ad887bca6eb3″]

עדי פרל

בוגר בית הספר לעיתונאות "כותרת", נכנס עמוק לעולם המחשבים והטכנולוגיה עוד כשאנשים ידעו מה זה דיסקטים.

הגב

2 תגובות על "לוקהיד מרטין מציגה מטוס נוסעים על-קולי שיוכל לטוס מתל אביב לניו יורק ב-5 שעות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מוטי
Guest

עוד פעם השטות הזו ?
שישאלו את עצמם כמה עולה לתקן ולתחזק את הדבר הזה וכמה יעלה כרטיס טיסה לפני שהם מתחילים למכור לנו אשליות….

אורי
Guest

אם מטוסי מנהלים מעופפים בשמיים,בעלות כרטיס של 40K ₪ יש מספיק מקום לטיסות אלו. יתכן אפילו במחיר כרטיס של מחלקה ראשונה בטיסה רגילה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: