חברתיים בכל מקום: עתיד שירותי שיתוף המיקום

טוויטר צריכה להכנס לתחום ה-Geo Location על מנת להתמודד מול פייסבוק, ואיך היא תעשה את זה? ניחשתם נכון: foursquare. וגם: במה Facebook Places עדיף על פורסקוור?

כיום הרשת החזקה ביותר בתחום שירותי שיתוף המיקום היא ללא ספק foursquare, אך לא לזמן רב: Facebook Places, המתחרה הגדולה שלה, הושקה כבר במספר מדינות ומתקדמת לאט לאט לכל העולם. האפשרות הזו ברשת החברתית עדיין לא הגיעה לישראל, אבל כבר ניתן להציג בבירור מהי המגמה, והיתרון הגדול ביותר של פייסבוק.

foursquare היא בסך הכל שכבה עליונה

בניגוד לטוויטר ופייסבוק, פורסקוור אינה עומדת בפני עצמה: אני לא חושב שמישהו מכם פתח את האתר של פורסקוור כדי להתעדכן היכן החברים שלו נמצאים. רובנו משתמשים באפליקציה לסלולר על מנת לצפות בעדכונים, לעדכן באיזו מסעדה אנחנו אוכלים, ומנגד, אנחנו מתעדכנים על אנשים אחרים באמצעות הניוזפיד של טוויטר או פייסבוק.

בשלב זה, אפשר להסיר מהאינטרנט את האתר של foursquare משום שהוא אינו משמש לדבר. באשר לאפליקציה הסלולרית, אם נאמר את האמת, די מסורבל וטיפשי להשתמש בשני יישומים במקביל, זה של טוויטר או פייסבוק וזה של פורסקוור (הרי לא כל האנשים שאני עוקב אחריהם מנויים לפורסקוור, ולכן אני לא יכול להשתמש אך ורק באפליקציה שלהם).

מקומה של פורסקוור כאפליקציה העומדת בפני עצמה הוא מיותר ואני לא מאמין כי יש לו עתיד. מהר מאוד גם חברות אחרות מעלות אפליקציות עם פונקציות דומות, שיודעות לעשות גם את זה וגם את זה – לעדכן סטטוסים, לעדכן היכן אני נמצא, מה אני אוכל, ומי נמצא לידי (אם גוגל באזז או פייסבוק Places). מה הטעם באפליקציה שיודעת לעשות רק אחד מהדברים? בדיוק. עניתם נכון.

לפיכך, לא אהיה מופתע אם טוויטר ירכשו ביום מן הימים את פורסקוור. הרי זה מתלבש טוב: נוכן לעדכן על המיקום שלנו ישירות מהאפליקציות של טוויטר, ללא צורך בהתחברות לאפליקציה נוספת. מעבר לזה, החיבור עם פורסקוור יאפשר לטוויטר לעמוד כנגד האפליקציות של פייסבוק (עם בואה של Facebook Places) והתחרות שגוגל מציבה מהצד השני, עם Google Buzz.

ובכל זאת: למה Facebook Places עדיף מפורסקוורFacebook Places

זה אולי ישמע מעט מוזר, אבל אין ברירה: פייסבוק תוכל לשמור על הפרטיות שלי טוב יותר. משמעות פרסום המיקום שלי בטוויטר (באמצעות פורסקוור) היא שכולם יכולים לראות היכן אני נמצא כרגע, היכן אני מבלה, בקיצור – חשוף לכל. האופציה היחידה שיש לי היא “לנעול” את החשבון שלי, כך שכל מי שרוצה לעקוב אחרי, יצטרך לקבל אישור ממני. זה לא דבר רע: כך בנוי כיום שרות טוויטר, לטובה ולרעה (מה אתם חושבים?).

בניגוד לטוויטר, פייסבוק יכולה לשמש כמערכת הרבה יותר סגורה וממוקדת מבחינת הפצת תוכן לחברים שלי. מעבר לנעילה של החשבון כך שאף אחד לא יוכל לצפות בו מלבד החברים שלי, אם יודעים לשחק נכון עם הגדרות הפרטיות של פייסבוק, בקלות אפשר ליצור קבוצות חברים שונות, וכל קבוצה רואה תוכן אחר שאני מפרסם (קבוצה אחת תראה קטעים מהיומן האישי שלי, וקבוצה אחרת תראה מאמרים טכנולוגיים שאני כותב, לדוגמא). החלוקה הזו לקבוצות תאפשר לי להגדיר בדיוק, בדיוק – מי יוכל לראות היכן אני נמצא בכל רגע כאשר אני מעדכן את Facebook Places. זה יתרון גדול.

עם זאת, לא לשכוח – עצם העדכון לרשתות חברתיות על מיקומי ומידע נוסף עלי זה פגיעה בפרטיות, ומי שדואג מאוד לפרטיות שלו, עדיף לו לא לפרסם דבר. אבל אם כבר – אז יש דרכים נכונות לעשות זאת.

רשתות לשיתוף המיקום: Facebook vs. Twitter

על אף הטענות כי טוויטר צריכה להרכש על ידי גוגל, זו לדעתי תמונת המצב העתידית: כאשר טוויטר מציבה רף גם בתחום ה-Geo Location, ויודעת להתמודד מול Facebook Places. באשר לנושא הפרטיות, מעניין אם לעד החשבונות בטוויטר יהיו פתוחים לכל (האם זה מהווה יתרון יותר מאשר חסרון? גם שאלה מעניינת). אם היה אפשר לקבל את הנתונים נתונים, מעניין לראות מהו קצב הגידול במספר אנשים שמעבירים את החשבון שלהם בטוויטר מפתוח ל-“נעול”.

Avatar

יובל שושן

בן 20, מתעניין ביזמות, טכנולוגיה, עיצוב גרפי ופיתוח. בין היתר הספקתי להקים את Opinion.co.il, וכיום מבלה את רוב הזמן בצבא. בין לבין, כותב בבלוגים ובניוזגיק על אינטרנט וטכנולוגיה. ניתן ליצור איתי קשר בג'ימייל - uval.sh AT gmail DOT com

הגב

1 תגובה על "חברתיים בכל מקום: עתיד שירותי שיתוף המיקום"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שרון
Guest
הנקודה שאתה מפספס בנוגע לאתר של פורסקוור היא זו: אתה כלל לא אמור להיכנס אליה כדי לעשות צ’קאין או למצוא את חבריך (בדיוק כשם שאינך צריך להיכנס לאתר של בזק על מנת לבצע שיחת טלפון). הקונספט של פורסקוור הוא go out and do stuff. משמע: עזוב את המחשב, וצא לעשות דברים מעניינים יותר מחוץ לבית. אמנם נכון (וזו ביקורת שהוטחה בפורסקוור לא פעם ולא פעמיים), רבים מאיתנו מסתובבים חלק ניכר מן הזמן עם הלפטופ שלנו, והרבה יותר הגיוני עבורנו, כשאנו יושבים בבית קפה, לעשות צ’קאין באמצעות המחשב מאשר באמצעות הטלפון (ושירותי המיקום של רוב הדפדפנים המתקדמים אכן יודעים לזהות לא… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: