יוצאי אאוטבריין מגייסים 4 מיליון דולר לסטארטאפ חדש: ”ערוצי חדשות וסושייאל מדיה מלאים בפייק ניוז ותוכן מסחרי”

אפליקציית Listory, שהקים סטארטאפ ספין-אוף של אאוטבריין, מבטיחה להביא לנו תוכן איכותי, מסונן ומזוקק שמותאם בדיוק לתחומי העניין שלנו. מנכ”ל החברה, יניב גלעד, מבטיח להיות כמו ”ההבדל בין yelp למדריך מישלן”

מקור: ליסטורי

האם סטארטאפ ישראלי יוכל לתקן את כל מה שרע במדיה החברתית וערוצי התוכן השונים ולהחזיר לנו את התוכן האיכותי לחיים? חבורה של יוצאי אאוטבריין, בראשות יניב גלעד, חושפים היום (ג’) את Listory, מיזם תוכן חדש, שמבטיח להציג רק תוכן איכותי ו”מזוקק” שמותאם לתחומי העניין של המשתמשים, זאת “בניגוד לערוצי חדשות וסושיאל מדיה המלאים בפייק ניוז ותוכן מסחרי”. במקביל לחשיפה, מודיעה ליסטורי על השלמת גיוס בגובה 4 מיליון דולר.

“מזקקת תוכן”

על פי החברה, “מזקקת התוכן” שלה תסנן את התכנים הרבים ברשת למספר סיפורים קטן בכל יום, שמתאים בדיוק לתחומי העניין והרצונות של המשתמשים תוך שינוי הדרך בה הם צורכים תוכן. בחברה מסבירים שהמשתמש מקבל פיד של תכנים איכותיים מומלצים עבורו בכל צורות המדיה הקיימות – החל ממאמרים ופודקאסטים ועד סרטונים. מנוע סינון התוכן של ליסטורי מזהה את הסיפורים הרלוונטיים ביותר במיוחד עבור המשתמש, שנבחרו ונאספו על ידי אוצרי תוכן וניוזלטרים מובילים בתחומם. הסיפורים עוברים זיקוק נוסף על פי האנשים שהמליצו עליהם בתוך הפלטפורמה ומשך הזמן בו נקראו. כתוצאה מכך, מבטיחה החברה שהמשתמש מקבל תוכן איכותי, בלי לחפש במקורות רבים אחרים ותוך חיסכון בזמן. ליסטורי זמינה כאפליקציית iOS, אנדרואיד ובגרסת דפדפן.

ליסטורי הוקמה במרץ 2020 על ידי יוצאי Outbrain, ובראשם יניב גלעד המשמש כמנכ”ל החברה, וסבב גיוס הסיד של החברה הובל על ידי הקרנות ויולה ונצ’רס, גלוביס קפיטל ורודיום. כיום מועסקים בחברה 7 אנשים, שרובם במשרדי החברה בארה”ב. על פי ליסטורי, יש לה כבר כמה אלפי משתמשים באפליקציה מתקופת ההרצה, ועם ההשקה הרשמית, היא מתכננת להגביר את קצב הצמיחה.

לחסוך תוכן “ריק מקלוריות”

בשיחה עם גיקטיים מספר יניב גלעד, מנכ”ל ליסטורי, שהמוצר של החברה נולד בתחילת הדרך בתוך אאוטבריין כמעין צוות חדשנות בתוך החברה, ורוב הצוות הורכב מאנשים שעבדו יחד באאוטבריין. “רכשנו את הפעילות החוצה מהחברה, וכעת מדובר בשתי חברות נפרדות לחלוטין” מספר גלעד. החיבור היחיד עתה לדבריו הוא ירון גלאי, מייסד אאוטברין, שמכהן כיו”ר הבורד ומשקיע בחברה.

אתם מצד אחד מנסים להתחרות בשירותים כמו Flipboard עם הותק, הניסיון ובסיס המשתמשים שצברו; ומצד שני בפייסבוק, גוגל וטיקטוק, עם אלגוריתמים מאומנים היטב וגישה נרחבת למידע על המשתמשים. לא נראה כמו קרב אבוד?

“אנחנו לא מתיימרים להחליף את פייסבוק אבל אנחנו כן מציעים אלטרנטיבה/התחלה טובה יותר לשגרת היום של הצרכן שמצד אחד רוצה לקבל את הסיפורים הכי רלוונטיים ומעניינים עבורו, כאלה שבאמת יחכימו אותו ואסור לו לפספס, אבל מעדיף לחסוך את הגלילה האינסופית והמעבר על תוכן “ריק מקלוריות” שלרוב מוביל בעיקר לבזבוז זמן יקר. זה לא אומר הוא ינטוש את פייסבוק הוא רק ישנה את הדרך בה הוא צורך תוכן איכותי ומעשיר את עצמו”.

פליפבורד הם למעשה אגרגטור של תוכן שמביא את כל התכנים אל הצרכן, בעוד ליסטורי בהגדרה מזקקת ומסננת את הסיפורים לכדי מספר מוגבל, כזה שבאמת מתעדף את ההנאה של הצרכן ולא את תשומת הלב והזמן שהוא “מבזבז” על האפליקציה. בנוסף ליסטורי גם מספקת כלים שמסייעים לצרכן לצרוך את התכנים, עכשיו או מאוחר יותר, להכניס אותם לרשימות, לחלוק אותם כדי להשפיע על אחרים וגם לעקוב אחר מובילי דעה ומומחים בתחומים שונים”.

אתם כותבים בהודעה לעיתונות “בניגוד לערוצי חדשות וסושיאל מדיה המלאים בפייק ניוז ותוכן מסחרי”… אבל איך אתם מבטיחים שתוכן כזה לא יגיע לליסטורי? הרי זו משימה שקשה מדי גם לפייסבוק עם צבא של 15 אלף מסנני תוכן וכמה מאנשי ה-AI הטובים בעולם.

“אין ספק שהמשימה לא קלה, אבל זאת בדיוק הסיבה שבגלל הקמנו את ליסטורי. שלא כמו פייסבוק, ערוצי סושיאל ואפליקציות תוכן אחרות, כל פיסת תוכן בליסטורי הגיעה ממומחה, אדם שאסף והמליץ עליה. התוצאה היא שאנחנו מתחילים מתוכן מצומצם אבל מאד איכותי. תחשוב על זה כמו ההבדל בין yelp או גוגל שבהם יש את כל המסעדות בעולם לבין מדריך מישלן שבו יש רק את הטובות ביותר. אחר כך כמובן שאנחנו משתמשים בטכנולוגיה כדי להתאים אילו מהתכנים שהומלצו על ידי המומחים יותר רלוונטית לך”.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

7 תגובות על "יוצאי אאוטבריין מגייסים 4 מיליון דולר לסטארטאפ חדש: ”ערוצי חדשות וסושייאל מדיה מלאים בפייק ניוז ותוכן מסחרי”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
זסטר
Guest

נשמע שלקחתם את הרעיון של ZEST…

ASD
Guest

אז אתם מקימים עיתון שתלוי בעיתונאים לא שלכם?

מאור
Guest

הרעיון יפה, הבעיה שרוב האנשים מטומטמים ולא יעריכו אותו
פייסבוק מצליחה בגלל שהיא מנצלת טמטום וחולשות אנושיות

זאביר
Guest

בשביל לסנן פייק ניוז אני משתמש בגוגל ניוז

גאון
Guest

וואו ממש חדשני ! ממש ״מוחות״ , איך חשבו על הרעיון הזה?

קרקר
Guest

אז בעצם פתחתם חברה שמנקה את הרשת מהלכלוך של המעסיק הקודם שלכם וקיבלתם 4 מליון דולר?
אתם גאונים! …אם לא יתבעו לכם את הצורה.

אני חשבתי פשוט לשבת איזה סופ”ש ולכתוב הרחבת כרום שמוחקת אלמנטים מהדף בהתאם לכתובת שהיא מפנה אליה, שמורידים פעם ביום משרת שמחזיק רשימה של כתובות של אאוטבריינים, פושט(ק)ים ואשוחים למיניהם.

מה דעתכם? שווה לנסות לבקש סף בשביל זה קודם? אין פה הרבה עבודה בכלל…

Mailckon
Guest

בתאלס יש בעיה וצריך פתרון.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: