לינקדאין: עליה של 90% ביממה

אחת ההנפקות הגדולות של 2011 בעולם הטכנולוגיה יצאה לדרך – המניה של Linkedin מזנקת ב-90% בסוף יום המסחר הראשון.

מקור: תמונת מסך מסרטון ההנפקה

LinkedIn, אחת מהרשתות החברתיות הגדולות הראשונות שעשו את דרכם ל-IPO (הצעה ראשונה לציבור), זכתה לראות את המניה שלה מזנקת ב-90% במהלך היממה הראשונה של המסחר. כמות המתעניינים הרבים במניה היא שהובילה את המניה לעלייה הגדולה.

המניה של לינקדאין נסחרת תחת סימול LNKD בבורסה של ניו-יורק (NYSE), והצעתה הראשונה לציבור הייתה לפי שווי של 45 דולר למניה. בסיום יום המסחר, מחיר המניה כמעט הכפיל את עצמו. ההצלחה של לינקדאין במהלך היממה הראשונה למסחר, מעוררת תהיות על מה יקרה כאשר רשתות גדולות ממנה יגיעו לשלב של הצעה ראשונה לציבור.

וידאו: סיכום יום המסחר הראשון במניה

זינגה, טוויטר ופייסבוק

כידוע, ישנן שמועות על כך שבמהלך השנה אנחנו עשויים להיות עדים לכמה הנפקות של אתרים חברתיים גדולים אחרים. השמועות לא פוסחות על חברות כמו טוויטר, זינגה, פייסבוק וחברות נוספות. בסוף היום, בעוד שכל חברה תוכל לבחור בפני עצמה האם למכור את מניותיה לציבור, מהלך שמכפיף את החברה לכללים נוקשים של ה-SEC (הרשות האמריקנית לניירות ערך), או להישאר כחברה פרטית.

היתרונות של הנפקה בבורסה היא תזרים ההון שהחברה זוכה לו. בנוסף, אם אנחנו מניחים כי ישנו מסחר ער במנית החברה וכי השווי נשאר יציב או עולה, הוא יכול לשקף שווי החברה גבוה יותר מזה שהייתה לחברה מלכתחילה, מהלך שעשוי להיות כדאי לחברה בתנאים מסוימים.

השמועות אודות הנפקה אפשרית של לינקדאין צצו  כבר בינואר השנה, אז החלו להופיע הסימנים הראשונים כי הרשת החברתית המקצועית מתכננת הנפקה במהלך שנת 2011.

על הרשת

לינקדאין בנויה בצורה שונה מרוב הרשתות החברתיות האחרות. השאיפה שלה לשמור על מערכת קשרים מקצועית מביאה אותה ליצור מנגנונים שייתנו יתרון משמעותי לקשרים מקצועיים, וינטרלו את המאפיינים החברתיים של הרשת. על אף שהיא מאפשרת ותומכת ביצירת קשר עם חברים ותומכת בשמירה על הקשר איתם, הרי שהעיקר הוא הקשר המקצועי, כבסיס לקשר.

למשל, ב-Linkedin ממליצים שלא להציע למישהו שאנחנו לא מכירים להפוך להיות חלק מהרשת המקצועית שלנו. הצעה כזו ברשת חברתית אחרת, כמו מייספייס או פייסבוק, היא דבר נפוץ הרבה יותר בקרב אנשים שלא נעלו את הפרופיל שלהם. את המצב הזה מנסה Linkedin למנוע.

בדרך לעבודה הבאה

זה לא סוד שמעסיקים פוטנציאליים בודקים גם בלינקדאין, לפני שהם מעסיקים אדם. בארצות הברית הדבר נפוץ ביותר, וגם בארץ בדיקות שכאלה הופכות להיות שגרתיות, לצד בדיקות אנשים בפייסבוק ועוד.

בדומה לארצות הברית, גם בארץ אנשים רבים משקיעים בפרופיל המקצועי שלהם בלינקדאין. בזכות הרשת של לינקדאין אנשים יכולים לשמור על קשר עם אנשים ממקומות עבודה קודמים, ולהיעזר בהם בגיוס עובדים שהם ממליצים עליהם, או, חלילה, להיעזר בהם גם כדי לאתר את מקום העבודה הבא.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

3 תגובות על "לינקדאין: עליה של 90% ביממה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רן בר-זיק
Guest

אני יכול להעיד על עצמי ששני מקומות העבודה האחרונים שלי וכמה וכמה הצעות עבודה הושגו רובם ככולם באמצעות לינקדאין. זו דרך מצוינת לשמור על קשרים מקצועיים, להתעדכן מה הססטוס של הקולגות בהווה ובעבר.

נאוה שלו
Guest

הפידבק שלך חשוב רן וזו הסיבה שלינקדאין יש מודל עסקי הם מוסיפים ערך ברור ומובחן ללקוחות שלהם.

נאוה שלו
Guest

מעניין מאד. זה די מאתגר להעריך האם סכום מסויים הוא בועה. אבל דבר אחד ניתן לומר על לינקדאין ושלא ניתן לומר על סקייפ או טוויטר ללינקדאין יש מודל עסקי שעובד היא נכנסה לנישה שסייעה לה מייד להפיק הכנסות ורווחים.
שבוע מצויין
נאוה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: