רשמי: Lime מתחילה לפעול בישראל; טוענת: יש לנו יתרון משמעותי על המתחרות

חברת הקורקינטים השיתופיים ששווה כבר 2.4 מיליארד דולר נכנסת לישראל, אבל אם ציפיתם למחירים תחרותיים, צפויה לכם אכזבה קלה

תמונה: Kris Krug, Lime

המדרכות בישראל הופכות להיות עוד יותר צפופות: חברת Lime, מפעילת שירות השכרת הקורקינטיים השיתופיים מהגדולות והבולטות בעולם, הודיעה רשמית היום (ה׳) על התחלת הפעילות שלה בישראל. בתחום המחירים אין לצרכן הישראלי כל בשורה, אבל החברה טוענת שיש לה יתרון אחר משמעותי על פני הקורקינטים האחרים שמציפים את תל אביב ורמת גן.

מסיבה לא ברורה, הקורקינטים לא יהיו זמינים בשעות הבוקר המוקדמות

Lime תציע בשלב הראשון כ-500 קורקינטים חשמליים שיפוזרו בתל אביב וברמת גן במקביל. בדומה לשירותי השכרת קורקינטים אחרים, המשתמשים יכולים לאתר את הקורקינטים המפוזרים במדרכות העיר באמצעות האפליקציה, ובהגיעם אל הקורקינט, לשחרר את נעילתו באמצעות האפליקציה ולהתחיל בנסיעה ברחבי העיר. בסיום הנסיעה, המשתמש יכול להשאיר את הקורקינט היכן שירצה, כל עוד הוא לא מפריע לתנועת הולכי הרגל או הרכבים, ולנעול את הקורקינט דרך האפליקציה. בעבור שיחרור הקורקינט ישלמו המשתמשים 5 שקלים, ועבור כל דקת נסיעה ישלמו 50 אגורות נוספות.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

השירות של Lime יהיה זמין מ-07:00 בבוקר ועד 22:00 בלילה. החברה תנהל צי של מטעיני קורקינטים תחת השם Juicers, אשר יקבלו סכום כסף בעבור כל טעינת קורקינט. בפרסומים שונים של החברה נטען כי ניתן להרוויח עד 556 שקלים ליום. צי הג׳וסרס אחראי על איסוף הקורקינטים בסוף כל יום פעילות, הטענתם והחזרה שלהם לנקודות איסוף מוסכמות מראש, וזאת כדי לנסות ולוודא כי הקורקינטים לא הופכים למטרד עבור הולכי הרגל.

הקורקינט השיתופיים הראשונים בישראל שמיועדים לכך

תמונה: Lime

לצורך הפעלת השירות בישראל מונה יניב גודר לתפקיד מנכ״ל Lime בישראל. בחברה טוענים כי הקורקינטיים שלהם הם הקורקינטים השיתופיים הראשונים והיחידים בישראל שתוכננו ויוצרו למטרת רכיבה שיתופית. כלומר, מדובר בכלים עמידים, חזקים ותיאורטית גם בטוחים יותר לשימוש שאמורים לעמוד בנטל של נסיעות שיתופיות ברחבי העיר לאורך זמן. Lime מייצרת את הקורקינטים השיתופיים שלה ביחד עם Segway-Ninebot, חברת הבת של שיאומי. גם המתחרה Wind משתמשת בקורקינטים של סגווי, ו-Bird בחרה לעבוד עם קורקינטים מוסבים סטנדרטיים של שיאומי.

בתערוכת CES בלאס וגאס נחשפתי לדור ה-3 והחדיש ביותר של הקורקינט של Lime. הדור החדש שם דגש על בטיחות הרוכב, כאשר הוא הרבה יותר גדול ומגיע עם גלגלי 10 אינץ׳, בולמי זעזועים משופרים, סוללה גדולה יותר ב-20%, עמידות משופרת מפני מים, משטח רגליים גדול יותר ותצוגת צבעונית שבהמשך אפילו תאפשר ניווט באמצעות GPS ליעד שלכם, כדי שלא תצטרכו להתעסק עם הטלפון שלכם כלל וכלל במהלך השימוש.

רק אמש (ד׳) הודיעה Lime על השלמת סבב גיוס D בהיקף אדיר של 310 מיליון דולר מ-Bain Capital Ventures, Andreessen Horowitz, Fidelity Ventures, GV ו-IVP לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר. סך הכל, עד כה גייסה ליים כ-800 מיליון דולר גם מחברות כמו אלפבית׳ ואובר, שמתכננת גם היא להכנס לתחום הרותח של קורקינטים שיתופיים.

תמונה: גיקטיים

Lime מצטרפת באיחור קל למסיבת הקורקינטיים השיתופיים בגוש דן, וזאת לאחר שחברת Bird, המתחרה העיקרית של Lime, הייתה הראשונה להכנס לשוק הישראלי כבר באוגוסט, והמתחרה הגרמנית Wind כבר החלה בהפעלת השירות שלה בסוף דצמבר. כמו כן, חברת Inokim מתכננת להשיק את שירות Leo לקראת חודש מרץ, כאשר בניגוד לחברות האחרות, היא טוענת כי תפעל 24 שעות ביממה, זאת לאור העובדה שסוללת הקורקינטים השיתופיים שלה נשלפת ומאפשרת הפעלה מיידית של הקורקינט במקרה של סוללה מרוקנת.

פרשנות: מה יקרה קודם?

כעת, כשההיצע שופע מאי פעם, עולות לא מעט שאלות: האם היצע הקורקינטים יעלה בסופו של דבר על הביקוש? האם אחת החברות תבחר להוריד את המחירים שלה כדי למשוך אליה לקוחות? האם העיריות או המחוקק יחליט להתערב ולעצור את הפיכתה של תל אביב למרכז הניסוי של חברות הקורקינטים השיתופיים? ובעיקר, מה תהיה תגובת הציבור?

הקורקינטים והאופניים החשמליים הפכו לאויבי המדינה בחודשים האחרונים לאחר מספר תאונות דרכים קטלניות בהם היו מעורבים רוכבים. העיריות והמשטרה החליטו להנהיג אכיפה אקטיבית יותר על הרוכבים, ומשרד התחבורה אף העלה את סכומי הקנסות לגבהים חדשים, וחוקק מספר חוקים אשר מקשים על המשתמשים בשירותים השיתופיים להנות מהספונטניות שבהם. בארצות הברית ובמדינות נוספות, ערים גדולות חוקקו חוקים כנגד השירותים השיתופיים וסילקו חברות כמו Bird ו-Lime מהרחובות. במקביל, תושבי עיירות שונות החלו בהשחתת קורקינטים, חלקם בטענה כי הם מהווים מטרד על המדרכות, וחלקם סתם כסמל לשנאת עולם ההייטק שהשתלט על הנדל״ן בערים.

תל אביב בפרט, וישראל ככלל, הופכת להיות נפיצה למדי בכל הנוגע לסצינת הקורקינטיים השיתופיים, וזה רק עניין של זמן עד שאחד מהתרחישים יקרה, ונצטרך לראות מי ישרוד את הפיצוץ.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

10 תגובות על "רשמי: Lime מתחילה לפעול בישראל; טוענת: יש לנו יתרון משמעותי על המתחרות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ירון
Guest

בירד כבר חסמו את כל דרום תל אביב, נווה שאנן ויפו כי מתאים להם שרק צפונבונים יסעו על זה.
בכל מקרה, אם אין תחרות במחיר אף אחד לא ילך עוד מטר בשביל קורקינט של חברה אחרת. ואני לא מבין איך כל החברות המטומטמות האלה לא מבינות שבלילה צריך קורקינטים? תנו לאנשים להטעין כל היום. ברגע שקורקינט נגמר שיהיה אפשר לקחת ולהטעין אותו ולהחזיר אותו לרחוב.
אחרי 22:00 בלילה אנשים לא צריכים לנסוע ממקום למקום בתל אביב? במיוחד בשישי ושבת!

ASD
Guest

אתה יודע יפה מאוד למה הם חסמו את האיזורים האלו ויודע שאין קשר לצפונבוניות. אל תיתמם.

Liran elisha
Guest

מה עם אזור השרון???

הברווז העליז
Guest

קורקינטים סולאריים?

מסכן שעובד שם... :(
Guest
מסכן שעובד שם... :(

אזור התעשיה ספיר (נתניה דרום) מקום מושלם לקורקינטים של כל החברות

משה
Guest
קודם כל המחירים מאוד גבוהים. במחירים כאלה עדיף לרכוש קורקינט פרטי. דבר שני, במקום הטענה בלילה וכיו”ב הכי טוב זה שכל אחד יבוא עם הבטריה שלו ואז החברות לא יצטרכו להתעסק עם הטענות והחלפות. במעמד ההצטרפות אתה מקבל מטען פלוס בטרייה נשלפת שאתה אמור לדאוג לה כנגד פיקדון. בסוף התקופה אתה מחזיר את הבטריה. כשאתה בא לקורקינט אתה שם את הבטריה שלך ומתחיל לרכב. השילוב של בטריה אישית קטנה ביחד עם מחירים זולים באמת (סדר גודל של שקל לשעה או 2 שקלים לשעה) יכולים לחולל מהפך בתל אביב. אין כמעט בנאדם שלא ישתמש בשירות שהוא גם נגיש, קל לתחזוקה, אין… Read more »
דידי
Guest

הבטריה גם מפעילה את מערכת הגיפיאס שאמור לשמור על הקורקינת מגנבים…
ואם הבטריה תהיה נשלפת אז אין הגנה לכלים שמונחים בכל פינה ברחוב.
ואם תשים בטריה נוספת לגיפיאס אז ממה היא תיטען?

אני
Guest

היא תטען מהבטריה הראשית..

משה
Guest

הרעיון של בטריה אישית הוא בהחלט מעניין.

משה
Guest

זאת הצעה מעניינת לפנות איתה לחברות… כמובן עם פתרון למקור חשמל נוסף ל- GPS שלהם ומה שהקורקינט צריך להגנתו כמו שציינו בתגובות לרעיון זה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: