טסלה, מי? מכונית סולארית חדשה מציגה טווח נסיעה מרשים

במקום להסתמך רק על תחנות הטענה, ה-Lightyear One מסוגלת להיטען גם באמצעות פאנלים סולאריים שנמצאים על הגג וחזית הרכב

תמונה: Lightyear

למרות שמכוניות חשמליות הן בגדר מהפכה, רבים עדיין יסבירו לכם שהן עדיין מזהמות בעקיפין. הטעינה שלהן איננה נקייה לחלוטין ונשענת על תהליכי הפקת חשמל מזהמים בתחנות כוח. חברה הולנדית בשם Lightyear לוקחת את הרעיון שבוודאי חלף בראשו של כל ישראלי, והופכת אותו למציאות, עם ה-Lightyear One, רכב חשמלי שמסוגל גם להשתמש באנרגיית השמש כדי להרחיב את טווח הנסיעה שלו. כך שלפחות משהו אחד טוב יצא מהקיץ הישראלי.

עד 800 ק״מ לכל טעינה בימי שמש נאים

תמונה: Lightyear

במקום פשוט להגדיל את סוללת הרכב כדי להרחיב את טווח הנסיעה שלה, גג וחזית ה-Lightyear One מכוסים בתאים סולאריים (אשר מכוסים בעצמם בזכוכית עמידה אשר שומרת עליהם מנזק), והמכונית עצמה הונדסה כך שתהיה קלילה יותר ותוכל לנצל היטב את הסוללה המובנית. הפאנלים הסולאריים מסוגלים להוסיף כ-12 ק״מ לכל שעת נסיעה, מה שמאפשר ליצרנית הרכב להצהיר על טווח נסיעה מרשים של כ-725 ק״מ לטעינה בודדת סטנדרטית, ואף 800 ק״מ בימי שמש בהירים. בחברה טוענים שנסיעה מליסבון למדריד יכולה להפוך לפתע לנסיעה לוולנסיה או ברצלונה בלי כל עצירה לטעינה. בחורף, אגב, החברה מתחייבת שהרכב יהיה מסוגל לנסוע לפחות כ-400 ק״מ לטעינה, כך שתוכלו כמעט תמיד להשלים נסיעה גם מנהריה לאילת בלי עצירה.

הטעינה הסולארית של הרכב היא כאמור מוגבלת, ולכן עדיין תצטרכו להטעין מדי פעם את הרכב בצורה המסורתית – כלומר חיבור לחשמל – אבל גם במקרה הזה, ב-Lightyear ניסו לפצח דרך לטעינה מהירה של הסוללה מבלי שתצטרכו לספק לה חשמל לאורך שעות ארוכות. מלבד טעינה בתחנות הטענה, סוללת ה-Lightyear יכולה להיטען גם משקע חשמל סטנדרטי עם תמיכה ב-60kW, מה שאומר שתוכלו לקבל כ-350 ק״מ של טווח נסיעה על פני טעינה של לילה אחד (בשקע אירופאי של 230V), וכ-570 ק״מ בשעה של טעינה מהירה.

תמונה: Lightyear

בחברה מסבירים שהשילוב של התאים הסולאריים היעילים יותר שפיתחה, יכול להיות אחראי על כ-40% מ-20,000 הקילומטרים בשנה שהנהג הממוצע גומע בהולנד המעוננת. גם במקרים שבהם הסוללה אוזלת לכם, הפאנלים הסולאריים יאפשרו נסיעה של 15-20 ק״מ באור יום, כך שתוכלו להגיע לשקע טעינה בהקדם.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

המחיר וכמות הרכבים שתיוצר הופכת את החלום הזה לרכב לקונספט

אם עד עכשיו הכל נשמע לכם מעולה, זה הזמן קצת למנה של מציאות כואבת. בשביל להזמין מראש את אחת מ-500 המכוניות שיושקו אי שם ב-2021, תצטרכו לשלם מקדמה של 119,000 אירו, ובסופו של דבר לשלם על המכונית כ-150,000 אירו. עד כה החברה טוענת שהיא מכרה יותר מ-100 רכבים עד כה.

חברת Lightyear נוצרה על ידי אותו צוות סטודנטים לשעבר שניצח במירוץ בניית המכונית הסולארית ב-2013 בעזרת המכונית ״Stella״. הצוות ההולנדי התגבר על האתגרים הטכנולוגים שהקשו עד אז להציג רכב סולארי המסוגל לשאת מספר אנשים במקביל, והציג רכב שמסוגל לייצר יותר אנרגיה מאשר זו שהוא צורך, וכעת הוא כבר עובר לייצור רכב פרטי באופן מסחרי, אם כי מוגבל.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

11 תגובות על "טסלה, מי? מכונית סולארית חדשה מציגה טווח נסיעה מרשים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מעניין
Guest

עריכה/הגהה?

מישהו וזהו
Guest

מה זה?
לא קיים

מישהו ועוד מישהו
Guest
מישהו ועוד מישהו

המשפט האחרון קצת בעייתי לי….
איך רכב שמייצר יותר אנרגיה מאשר הוא צורך?
בהתחלה אמרתם שהפאנלים הסולארים מייצרים 12 ק”מ בכל שעת נסיעה….
אז כדי שהמשפטו האחרון יהיה נכון צריך לנסוע על פחות מ12 קמ”ש? לא הכי פרקטי….

פרוטון שלילי
Guest

זה בנסיעה ברוורס

אברהם
Guest

הרכב הראשון שהם בנו ייצר יותר מאשר צרך, הרכב המדובר הוא הרכב *המסחרי* הראשון שלהם.

מישהו ומשהו
Guest

כנראה בגלל שהוא לא להכיל נוסעים בכלל…
כנראה היה קופסא מלאה בפאנלים סולארים עם 4 גלגלים ומסגרת אלומיניום. חוכמה גדולה.

just me
Guest

נסיעה בתוך ת”א בכיף פחות מ-12 מקמ”ש

מס שמש
Guest

עד שרפובליקת הבננות לא תמצא דרך למסות את השמש ,הרכב לא יעבר רישוי ויהיה עליו מס של 5000% אולי אפילו יוכרז כאיום קיומי…

אורי
Guest

שקע טעינה שתומך ב60 kw ? כבודו התבלבל … אולי הכוונה 60 A

המגיב
Guest

הסוף לג’ריקן דלק. אם אתה נתקע בלי סוללה תחכה חצי שעה בשמש ותסע עוד 100 מטר

רואי
Guest

כל הכבוד להם! פחות זיהום אוויר, השקעה משתלמת[ לא צריך לתדלק אלא נטען סולארית]. הלוואי שיהיו עוד רכבים כאלו ושיגיעו גם לארץ[ ולא במחירים מופקעים… ]

wpDiscuz

תגיות לכתבה: