האפליקציה הישראלית ששיגעה את קים קרדשיאן מכניסה כבר 150 מיליון דולר

זאב פרבמן נולד באוקראינה, עלה לארץ, חזר בתשובה, התגייס לנ”מ וחזר בשאלה, ולאחר מכן בחר במסלול קריירה תובעני באקדמיה – שם התמחה בעיבוד תמונה וראייה ממחושבת | ערב דרמטי אחד הוביל אותו להקים עם שותפיו את לייטריקס, המפתחת אפליקציות לעיבוד ועריכת תמונות במובייל | לאחר גיוס של 80 מיליון דולר, העסקה של 200 עובדים בירושלים ובלונדון, צפי להכנסות שנתיות של 150 מיליון דולר ומשתמשת אדוקה בשם קים קרדשיאן – ישבנו לדבר איתו ב”עוד פודקאסט לסטארטאפים” על איך הכל התחיל

“בשלב מסוים דיבר איתנו אחד הפרופסורים על ‘מבחן המקלחת’. קרי, כשאתה מתקלח בערב אחרי יום ארוך, יש חוט מחשבה מחקרי או מקצועי אחד שאתה יכול להתעסק בו בכל רגע נתון. ברגע שהבנו שאנחנו מתעסקים במקלחת יותר במחשבות על הסטארטאפ שלנו מאשר על המחקר האקדמי, הבנו שזה הזמן לעבוד”.

זאב פרבמן לא תמיד ראה את עצמו כיזם. מי שנולד באוקראינה, עלה לארץ, חזר בתשובה, התגייס לנ”מ וחזר בשאלה – ראה את עצמו נשאר באקדמיה שנים ארוכות. “למדתי מדעי המחשב ומדעי הקוגניציה, ובתואר השני התמקדתי בעיבוד תמונה וראייה ממוחשבת – בעיקר כי אהבתי מאד משחקי מחשב”, הוא נזכר.

כיום, פרבמן הוא שותף-מייסד ומנכ”ל הסטארטאפ לייטריקס (Lightricks), המפתח אפליקציות לעיבוד ועריכת תמונות במובייל. לאחר גיוס של 80 מיליון דולר (יותר ממחצית מהכסף הלך ישירות לעובדים, כ-45 מיליון דולר מסך של 60 מיליון שגויסו באחרונה), העסקה של 200 עובדים בירושלים ובלונדון, צפי להכנסות שנתיות של 150 מיליון דולר ב-2019 וקים קרדשיאן אחת שלא מפסיקה להשתמש באפליקציה – ישבנו לדבר עם פרבמן ב”עוד פודקאסט לסטארטאפים” על איך הכל התחיל.

“אם אני מנסה להיזכר בנקודת ההתחלה, אני חושב שזה קרה כשירון (אינגר) ואני עשינו הליכה ארוכה לתוך הלילה בקמפוס, בזמן שניסינו להשיג פרסום לאחד מהמאמרים האקדמיים שעבדנו עליהם”, אומר פרבמן. “ירון אמר פתאום שאם היינו עובדים כל-כך קשה מחוץ לאקדמיה, כבר מזמן היינו מיליונרים. זו הייתה הפעם הראשונה שבאמת התחלתי לחשוב ברצינות על מסלול קריירה אחר”.

את לייטריקס הקים פרבמן יחד עם ניר פוצ’טר, עמית גולדשטיין, ירון אינגר ואיתי צידון. בתחילת הדרך, הבחינו ש”קורה משהו במובייל בתחומים שהבנו בהם, כמו גרפיקה ממוחשבת” – וניסו למצוא טכנולוגיה שימושית שתעניין משתמשי קצה. “בהתחלה בנינו לא מעט כלים שלא עניינו אף אחד, כמו כלי שמאפשר למשתמשים ‘לתקן’ תמונות שצולמו לא טוב בחושך”, אומר פרבמן. “נתנו את זה למשתמשים שהיו במסיבות, וראינו שכשיש תמונה לא טובה – הם פשוט מצלמים אחת חדשה. ה’מחיר’ לצילום תמונה הוא כל-כך ‘זול’, שאין טעם להשתמש בכלי כמו שלנו לבעיה כזו”.

בסופו של דבר, הבינו פרבמן והצוות שהישועה תגיע מ-Facetune, כלי לריטוש תמונות – סטייל פוטושופ להמונים, שמאפשר למשתמשים הקצה במובייל להלבין שיניים, לטשטש קמטים ולצבוע את עורם כאילו יצאו הרגע ממיטת שיזוף. “ראינו משתמשת בטא שלנו ‘מתקנת’ לעצמה את האף”, מסכם פרבמן. “התגובה שלה הייתה חסרת תקדים. ממש ראינו את הלסת שלה נופלת. הבנו שעלינו על משהו”.

וכך, בשנת 2016 ועם כניסת המילה “סלפי” למילון באופן רשמי, הפכה אפליקציית Facetune ללהיט. “הרעיון היה לקחת את כלי הריטוש והעריכה שיש בפוטושופ, ולהפוך אותם לנגישים לכולם”, מסכם פרבמן. מעבר לטכנולוגיה, גם המודל העסקי השמישו הצוות של לייטריקס לאפליקציה היה חדשני בזמנו, ונקרא Freemium Subscription. את המוצר הבסיסי אפשר להוריד בחינם, אך אם רוצים לעשות שימוש בכל/חלק מהפיצ’רים ה”סגורים” – צריך לשלם, תשלומי חודשי או שנתי, שמתחדש אוטומטית. וזה עבד.

כמה עבד? ב-2017 הציגה לייטריקס הכנסות של 17 מיליון דולר. שנה לאחר מכן (2018) ההכנסות קפצו ל-52 מיליון דולר, וב-2019 מעריך פרבמן שהקפיצה בהכנסות תגיע ל-150 מיליון דולר לפחות. גם מ-Facetune וכן ממספר אפליקציות משיקות נוספות, אשר הושקעו במהלך השנים. “עשינו לא מעט עבודה מחקרית ושיווקית כדי להגיע למקומות הראשונים בחנויות”, הוא מסכם, ועל כך דיברנו איתו בנפרד, ולעומק, בפודקאסט עצמו.

אז לאן כל זה הולך? “החזון שלנו הוא להנגיש את תחום היצירה להמונים, תוך שימוש בטכנולוגיה”, מסכם פרבמן. “בין אם אתם אדם פרטי שרוצה לערוך תמונה, עסק שרוצה לקדם את עצמו, או אפילו אמן או יוצר מוכרים שרוצים להסתייע בנו בשביל התוכן שלהם – אנחנו כאן בשביל כולם”.

האזינו לפרק עם זאב פרבמן, מייסד-שותף ומנכ”ל לייטריקס.

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

8 תגובות על "האפליקציה הישראלית ששיגעה את קים קרדשיאן מכניסה כבר 150 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
כך נראה לומר
Guest

מה הקשר לזה שהוא חזר בתשובה ואחר כך חזר בשאלה????
או שאתם חושבים שזו הדרך לסטרטאפ???@$/

שם כלשהו
Guest

ומה הקשר שעלה מאוקרינה?
בסך הכל נתנו לך קצת רקע של האדם.

אנונימי
Guest

זה כן :)

ASD
Guest

כמה פעמים אפשר לספר את הסיפור של המוצר הזה?
אחלה, כל הכבוד להם, אבל נראה לי שבשנתיים האחרונות כל פודקאסט וכל עיתון ממחזר את הסיפור הזה שוב ושוב.

סיפור לפני השינה
Guest
סיפור לפני השינה

סיפור טוב אף פעם לא נמאס… (-:

ASD
Guest

אז שישימו אותו בנטפליקס ומי שרוצה שיעשה בינג׳

סקורסזה
Guest

עובדים על זה…בקרוב ה”בקרוב”…

יאיר
Guest

יש את הפודקאסט גם בSpotify?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: