"הלייזר של הרכב האוטונומי הרס לי את המצלמה"
ראיתם רכב אוטונומי בכביש? חכו רגע עם הפוסט באינסטגרם. זה יכול לחסוך לכם מצלמה או טלפון הרוסים
אחת האטרקציות בשנים האחרונות בתערוכת CES היא כלי הרכב האוטונומיים, שנראים כמעט בכל פינה. למעשה, חברת הנסיעות השיתופיות Lyft אף השתמשה בכמה כלי רכב אוטונומיים לצורך הסעת המשתמשים שלה ברחבי לאס ווגאס. אבל צלם נלהב, שרצה לתעד את המכונית האוטונומית בפעולה, למד על בשרו על אחד מהנזקים הלא-צפויים שלה.
והופה, הלכה מצלמה של 2,000 דולר
בשבוע שעבר, בזמן תערוכת CES שנערכה בלאס ווגאס, נתקל ג'יט ריי צ'ואודורי ברכב אוטונומי של חברת AEye, שמפתחת טכנולוגיות LiDAR – רדאר לייזר לרכב האוטונומי. לטענת הצלם, מרגע שצילם את התמונה החלו להופיע בכל התמונות שלו 2 קווים סגולים בהירים. לדבריו, הוא כיסה את המצלמה עם הכיסוי המגן של העדשה, אולם הקווים הסגולים המשיכו להופיע שם – עדות לנזק קבוע בחיישן.
בשיחה עם אתר הטכנולוגיה Ars Technica, לא הכחיש מנכ"ל AEye את המיוחס לרדאר שלו. אולם לדבריו, רדאר ה-LiDAR של החברה אינו יכול להזיק לעיניים של בני אדם. עם זאת, "המצלמות רגישות ללייזר עד פי 1,000 יותר מהעיניים שלנו. מדי פעם, זה עלול לגרום לנזק תרמי לאיזור המיקוד במצלמה".
צ'ואודורי השתמש במצלמה לא זולה במיוחד, אלא ב-a7R II, מצלמת מירור-לס של סוני שמצלמת פול פריים ונמכרת באמזון למשל בכמעט 2,000 דולר. עם זאת, נציג של AEye הציע לרכוש לו מצלמה חדשה על חשבון החברה.
מעלה לא מעט שאלות
הצלם יקבל פיצוי על המצלמה שנהרסה לו, אבל המקרה מעלה סוגיות חשובות לא פחות – כמו מה הנזק שמערכות ה-LiDAR עלולות לגרום לעוברים ושבים ולציוד שלהם. בנוסף, חשוב לזכור שכלי רכב אוטונומיים רבים מתבססים בנוסף ל-LiDAR גם על מצלמות. ופגיעה בחיישנים שלהן – עלולה לגרום לסכנה בטיחותית של ממש, מפני שהרכב האוטונומי מתבסס על הקלט שלהן, כדי לקבל החלטות על נתיב הנסיעה.
הגב
17 תגובות על ""הלייזר של הרכב האוטונומי הרס לי את המצלמה""
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
אז קודם כל צריכים להתחיל להכניס מנגנוני כשל בקוד שאם הרכב מזהה שיכולת הקליטה שלו נפגעה אז הנהג האוטונומי מבוטל ולא יכול להיות מופעל ע"י הנהג עד לטיפול במוסך.
כעיקרון הרכב מסתמך יותר על מכ"ם, אחרת בחושך הוא לא יוכל לסוע.
מעניין איך יהיה הניסוי בבריטניה. אחת המדינות הכי מרושתות במצלמות.
רכב אוטונומי שעובד כל עוד אין רכב אוטונומי אחר בסביבה?
מזעזע, ובטוח מזיק לעיניים
בטוח? את אומרת את זה בתור מומחית בתחום?
הרס מצלמה, העיניים שלך יותר טובות?
אם אתה ספקן ציני אתה מוזמן להתנדב לעמוד מול הלייזר איזה שעה שעתיים ולהוכיח לנו את הציניות שלך
על זה לא חשבנו. קידמה קידמה ובעיות חדשות.
אז עכשיו יזם זריז ייצר מגיני ליזר לכל ציוד רגיש (ולעיניים) ויעשה הון
המממ איך הוא יודע בוודאות שהנזק נגרם כתוצאה מהלייזר?
וואלה מכוניות אוטונומיות מפותחות כבר כמה שנים טובות ויש כמה שמסתובבות באופן קבוע בכל מיני אזורים בארה"ב, לא חסרים צילומים שלהן בפעולה, אפילו גיקטיים העלו כתבה עם תיעוד של רכב אוטונומי לאחרונה, האם נהרסה להם המצלמה? לא נראה לי.
בקיצור אם אכן הלייזר הוא הסיבה לתקלה וזו הפעם הראשונה שמישהו נתקל בתופעה, עושה רושם שפגיעה כזו במצלמה היא עניין מאוד נדיר…
AEye השתכנעו ואפילו היו מוכנים לפצות, אז כנראה שאכן הלייזר אשם
הם לא באמת הודו באשמה, רק ציינו שפגיעה כזו אפשרית בתאוריה, בהחלט יכול להיות שהצעד של הפיצוי הוא משיקולים של יח"צ.
איך כל מערכות הלידר יעבדו בכבישים בזמן ערפל ?
ומה יקרה שהרכב יכנס לשלולית והמערכות יכוסו בבוץ ?
חיישני הלידאר בתחום לא מזיקים לעיניים, והם צריכים לעמוד בתקנים מחמירים של שימוש בליזר. לעומת זאת מצלמות, מלבד חיישן רגיש לאור, כוללות גם עדשות שמרכזות מספר קרניים לאותו אזור. לכן ככל שיכוונו מצלמה יותר רגישה עם עדשה יותר ממקדת גדל הסיכוי לנזק.
אין חשש אמיתי שהלידארים ישפיעו על מצלמות הרכב כי אף פעם לא מכוונים את המצלמות אל הלידאר (אין שום מידע שאפשר להרוויח מזה). לגבי שאר המצלמות ובכללן גם טלפונים, שילוב של רגישות גבוהה ועדשה טובה מכוונות אל לידאר בזמן פעולה הן מתכון לנזק לחיישן של המצלמה.
אם זה רק פי אלף פחות מסוכן לעיניים שלנו, אז מה זה אומר אם יעברו 1000 רכבים כאלה מולך בכל יום?
זה לא אומר כלום. כמו ש 1000 ליטופים לא שווים לאגרוף בנזק.
ואם אני אעמוד מול אלף מכוניות בו זמנית?
אם זה רק פי אלף פחות מסוכן לעיניים שלנו, אז מה זה אומר אם יעברו 1000 רכבים כאלה מולך בכל יום?