”הלייזר של הרכב האוטונומי הרס לי את המצלמה”

ראיתם רכב אוטונומי בכביש? חכו רגע עם הפוסט באינסטגרם. זה יכול לחסוך לכם מצלמה או טלפון הרוסים

רגע לפני פגיעת הלייזר. צילום: Jit Ray Chowdhury

אחת האטרקציות בשנים האחרונות בתערוכת CES היא כלי הרכב האוטונומיים, שנראים כמעט בכל פינה. למעשה, חברת הנסיעות השיתופיות Lyft אף השתמשה בכמה כלי רכב אוטונומיים לצורך הסעת המשתמשים שלה ברחבי לאס ווגאס. אבל צלם נלהב, שרצה לתעד את המכונית האוטונומית בפעולה, למד על בשרו על אחד מהנזקים הלא-צפויים שלה.

והופה, הלכה מצלמה של 2,000 דולר

בשבוע שעבר, בזמן תערוכת CES שנערכה בלאס ווגאס, נתקל ג’יט ריי צ’ואודורי ברכב אוטונומי של חברת AEye, שמפתחת טכנולוגיות LiDAR – רדאר לייזר לרכב האוטונומי. לטענת הצלם, מרגע שצילם את התמונה החלו להופיע בכל התמונות שלו 2 קווים סגולים בהירים. לדבריו, הוא כיסה את המצלמה עם הכיסוי המגן של העדשה, אולם הקווים הסגולים המשיכו להופיע שם – עדות לנזק קבוע בחיישן.

הנזק לחיישן. צילום: Jit Ray Chowdhury

הנזק לחיישן. צילום: Jit Ray Chowdhury

בשיחה עם אתר הטכנולוגיה Ars Technica, לא הכחיש מנכ”ל AEye את המיוחס לרדאר שלו. אולם לדבריו, רדאר ה-LiDAR של החברה אינו יכול להזיק לעיניים של בני אדם. עם זאת, “המצלמות רגישות ללייזר עד פי 1,000 יותר מהעיניים שלנו. מדי פעם, זה עלול לגרום לנזק תרמי לאיזור המיקוד במצלמה”.

צ’ואודורי השתמש במצלמה לא זולה במיוחד, אלא ב-a7R II, מצלמת מירור-לס של סוני שמצלמת פול פריים ונמכרת באמזון למשל בכמעט 2,000 דולר. עם זאת, נציג של AEye הציע לרכוש לו מצלמה חדשה על חשבון החברה.

מעלה לא מעט שאלות

הצלם יקבל פיצוי על המצלמה שנהרסה לו, אבל המקרה מעלה סוגיות חשובות לא פחות – כמו מה הנזק שמערכות ה-LiDAR עלולות לגרום לעוברים ושבים ולציוד שלהם. בנוסף, חשוב לזכור שכלי רכב אוטונומיים רבים מתבססים בנוסף ל-LiDAR גם על מצלמות. ופגיעה בחיישנים שלהן – עלולה לגרום לסכנה בטיחותית של ממש, מפני שהרכב האוטונומי מתבסס על הקלט שלהן, כדי לקבל החלטות על נתיב הנסיעה.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

17 תגובות על "”הלייזר של הרכב האוטונומי הרס לי את המצלמה”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מישהו מיוחד
Guest

אז קודם כל צריכים להתחיל להכניס מנגנוני כשל בקוד שאם הרכב מזהה שיכולת הקליטה שלו נפגעה אז הנהג האוטונומי מבוטל ולא יכול להיות מופעל ע”י הנהג עד לטיפול במוסך.

סולפארט
Guest

כעיקרון הרכב מסתמך יותר על מכ”ם, אחרת בחושך הוא לא יוכל לסוע.

כצקןצןק
Guest

מעניין איך יהיה הניסוי בבריטניה. אחת המדינות הכי מרושתות במצלמות.

Asaf Sh
Guest

רכב אוטונומי שעובד כל עוד אין רכב אוטונומי אחר בסביבה?

טלי
Guest

מזעזע, ובטוח מזיק לעיניים

אף אחד
Guest

בטוח? את אומרת את זה בתור מומחית בתחום?

ריאלי
Guest

הרס מצלמה, העיניים שלך יותר טובות?
אם אתה ספקן ציני אתה מוזמן להתנדב לעמוד מול הלייזר איזה שעה שעתיים ולהוכיח לנו את הציניות שלך

אהרון
Guest

על זה לא חשבנו. קידמה קידמה ובעיות חדשות.
אז עכשיו יזם זריז ייצר מגיני ליזר לכל ציוד רגיש (ולעיניים) ויעשה הון

DAN
Guest

המממ איך הוא יודע בוודאות שהנזק נגרם כתוצאה מהלייזר?
וואלה מכוניות אוטונומיות מפותחות כבר כמה שנים טובות ויש כמה שמסתובבות באופן קבוע בכל מיני אזורים בארה”ב, לא חסרים צילומים שלהן בפעולה, אפילו גיקטיים העלו כתבה עם תיעוד של רכב אוטונומי לאחרונה, האם נהרסה להם המצלמה? לא נראה לי.
בקיצור אם אכן הלייזר הוא הסיבה לתקלה וזו הפעם הראשונה שמישהו נתקל בתופעה, עושה רושם שפגיעה כזו במצלמה היא עניין מאוד נדיר…

אהרון
Guest

AEye השתכנעו ואפילו היו מוכנים לפצות, אז כנראה שאכן הלייזר אשם

DAN
Guest

הם לא באמת הודו באשמה, רק ציינו שפגיעה כזו אפשרית בתאוריה, בהחלט יכול להיות שהצעד של הפיצוי הוא משיקולים של יח”צ.

עדי
Guest

איך כל מערכות הלידר יעבדו בכבישים בזמן ערפל ?
ומה יקרה שהרכב יכנס לשלולית והמערכות יכוסו בבוץ ?

פוגי
Guest

חיישני הלידאר בתחום לא מזיקים לעיניים, והם צריכים לעמוד בתקנים מחמירים של שימוש בליזר. לעומת זאת מצלמות, מלבד חיישן רגיש לאור, כוללות גם עדשות שמרכזות מספר קרניים לאותו אזור. לכן ככל שיכוונו מצלמה יותר רגישה עם עדשה יותר ממקדת גדל הסיכוי לנזק.
אין חשש אמיתי שהלידארים ישפיעו על מצלמות הרכב כי אף פעם לא מכוונים את המצלמות אל הלידאר (אין שום מידע שאפשר להרוויח מזה). לגבי שאר המצלמות ובכללן גם טלפונים, שילוב של רגישות גבוהה ועדשה טובה מכוונות אל לידאר בזמן פעולה הן מתכון לנזק לחיישן של המצלמה.

מיכאל
Guest

אם זה רק פי אלף פחות מסוכן לעיניים שלנו, אז מה זה אומר אם יעברו 1000 רכבים כאלה מולך בכל יום?

תום
Guest

זה לא אומר כלום. כמו ש 1000 ליטופים לא שווים לאגרוף בנזק.

גרסת הקיטבג של מיכאל
Guest
גרסת הקיטבג של מיכאל

ואם אני אעמוד מול אלף מכוניות בו זמנית?

מיכאל
Guest

אם זה רק פי אלף פחות מסוכן לעיניים שלנו, אז מה זה אומר אם יעברו 1000 רכבים כאלה מולך בכל יום?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: