האם LG בדרך לקאמבק מפואר או בדרך להיות בלאקברי הבאה?

משהו לא טוב עובר בשנים האחרונות על חטיבת הסמארטפונים של LG. למרות מכשירים טובים, סובלת החברה מבעיית תדמית ומלחמה קשה מול היצרניות הסיניות. ה-G7 (שם זמני) שצפוי להיות מושק השנה יקבע האם LG תמשיך לייצר טלפונים

ה-G4: בעיית הבוטלופ שלו פגעה קשות בתדמית החברה. מקור: LG

בעוד כחודש ימים תיפתח בברצלונה MWC, התערוכה החשובה ביותר של תעשיית המובייל בעולם.  בניגוד לשנים הקודמות, מי שלא תהיה תיקח בה חלק מרכזי היא חברת LG. ההיעדרות השנה מצטרפת לתקופה ארוכה של חוסר ודאות בחברה ותוצאות מאכזבות שמציגה חטיבת המובייל של הענקית הקוריאנית. בקרוב, לא מן הנמנע, יצטרך ז’ו סונג-ז’ין, מנכ”ל LG Electronics, לקבל החלטה אמיצה ולהחליט האם תמשיך החברה במאמציה לכבוש את לב הצרכנים או לסגור את LG Mobile, חטיבת הסמארטפונים המפסידה של החברה.

שנה מוצלחת ל-LG, שנה רעה לחטיבת המובייל שלה

2017 היתה שנה מוצלחת ל-LG Electronics. מוצלחת מאוד אפילו עם רווח שנתי של 2.23 מיליארד דולר בשנה שהיתה המוצלחת ביותר של החברה מאז 2009. אבל כאשר מסתכלים על חטיבת המובייל של החברה, רואים סיפור שונה לגמרי.

אחרי כמעט 10 רבעונים רצופים של הפסדים (עם רבעון ‘סורר’ אחד של רווח זניח ב-2015) סיימה חטיבת המובייל של LG גם את הרבעון האחרון של 2017 עם הפסד – הפעם של 192.3 מיליון דולר. מדובר אמנם בשיפור בהשוואה לרבעון הקודם, אז היא הפסידה 330 מיליון דולר, אולם עדיין מדובר תוצאות נמוכות מההערכות של האנליסטים, מה שגם גרם למניית החברה לרדת.

גם ברבעון הנוכחי המשיכה חטיבת המובייל של החברה לדמם כסף עם הפסדים שמעיבים על הביצועים של שאר החטיבות המצליחות של החברה, כמו חטיבת מכשירי החשמל הביתיים. בסך הכל, ההערכות מדברות על הפסדים של 2 מיליארד דולר ב-3 השנים האחרונות – עליהם אחראית חטיבת המובייל לבדה.

אשמים מבית ומחוץ

את הסיבות לכשלון של הסמארטפונים של החברה ניתן למצוא הן בגורמים בתוך החברה והן מבחוץ. כמובן שעל הנזק התדמיתי הגדול ביותר אחראית תקלת הבוטלופ הגדולה של מכשיר ה-G4. כזכור, הופתעו לקוחות LG שרכשו את מכשיר הדגל של החברה, שהמכשירים שלהם נכנסים ללופ אינסופי של הפעלה מחדש וכיבוי של המכשיר, ללא כל אפשרות לשלוט בו. בעקבות הבעיה נתבעה LG בכל העולם – כולל בישראל – וסבלה מנזק תדמיתי קשה.

ב-2015 הציגה החברה את מכשיר הדגל שלה לשנה, ה-G5, שהביא איתו בשורה בהיותו מכשיר הדגל הראשון עם אלמנטים מודולריים, שניתנים להחלפה על פי העדפת המשתמשים. עם זאת הקונספט נכשל כליל, המכירות היו נמוכות דרסטית מהציפיות והסאגה הסתיימה בפיטורים נרחבים בחטיבה.

ב-2017, גם כן במסגרת ה-MWC, חשפה החברה את ה-G6 שענה בפעם הראשונה על הצרכים האמיתיים של המשתמשים והציג פיצ’רים חדשים כמו מסך ללא גבולות. עם זאת, כמו שכתבנו בסקירת המכשיר, הוא היה בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. השוק כבר לא חיכה ל-LG, וגם סמסונג, שקמה מהקרשים אחרי פרשיית נוט 7 המתפוצץ, הציגה את ה-S8 שזכה להייפ, ביקורות מהללות ולמכירות מצוינות בכל העולם – שחצו את קו 20 מיליון המכשירים. לשם השוואה, הציפייה של LG ממכשיר ה-G6 היו מכירות של 2 מיליון יחידות – וגם ביעד הזה לא עמד המכשיר. גם מכשירים חדשים כמו סדרת ה-Q וה-V – שהציגו מכשירים טובים בסך הכל – לא הצליחו להחזיר את הצבע ללחיים של בכירי החברה.

אבל במקביל לאתגרים מבית, צצו גם לא מעט אתגרים מבחוץ, ובראשם האיום הסיני. בשנים האחרונות אנחנו עדים לצמיחתן של יצרניות סיניות שמציגות מכשירי סמארטפון בעלי מפרט מתקדם עם תג מחיר נוח הרבה יותר. חברות כמו וואווי, Oppo, שיאומי, Vivo ו-ZTE צמחו ותפסו את מקומן של LG ו-HTC – אחרי סמסונג. LG התקשתה להציג בידול שיווקי ולהסביר לצרכן מדוע עליו לשלם כמעט כפול על מכשיר עם מפרט ועיצוב דומים. גם בתחום מכשירי הביניים, הצליחו סמסונג וסדרות ה-A וה-J שלה, ביחד עם וואווי וסדרת ה-P שלה להכות את LG במכירות.

התוכניות ל-G7 נזרקו לפח והמהנדסים התבקשו לתכנן אותו מהתחלה

ז’ו סונג-ז’ין, מנכ”ל LG. יצטרך לקבל החלטות קשות. מקור: LG

ב-LG לא נשארו אדישים לדשדוש המתמשך וקיבלו כמה החלטות דרמטיות למדי במושגים של עולם המובייל. ראשית, הודיע מנכ”ל GE Electronics כי החברה תחדול ממסורת הצגת סמארטפון דגל חדש כל שנה והיא לא תציג סמארטפון “רק כי המתחרות שלה הציגו מכשירים חדשים”. במקום זאת, תנקוט החברה באסטרטגיה של השקת תתי-דגמים של סדרות ה-V וה-G. אולם מה לגבי מכשירי הדגל של החברה מסדרת ה-G? ובכן, דיווח חדש חושף כי בהנהלת החברה הורו לצוותי הפיתוח לגנוז את כל התוכניות הקיימות ולהתחיל לתכנן את מכשיר הדגל מאפס. הרעיון לבצע איתחול של כל תהליך התכנון והעיצוב הוא אמיץ ולכן גם דרש דחייה של מועד ההכרזה.

למעשה, על פי מספר דיווחים, אפילו השם של סדרת ה-G לא יישאר על כנו והאפשרויות ששוקלים ב-LG כוללות זינוק במספר – כפי שעשו סמסונג עם הנוט 5 שהפך ל-7, או אפל שדילגה על האייפון 9 ואפילו מיקרוסופט שויתרה על Windows 9; אפשרות נוספת היא מעבר למספרי דגם דו-ספרתיים – תחשבו על G70 למשל; או זניחה לגמרי של האות G לטובת שם מותג חדש לגמרי.

האפשרויות: מקאמבק חלומי ועד סגירה

מוצלח, אבל מאוחר מדי. מכשיר ה-G6. מקור: LG

על פי הדיווחים בקוריאה, מחפשת LG נקודת מכירה (Selling Point) חזקה, שתשמש כקילר פיצ’ר ותגרום למשתמשים להעדיף את ה-G7 על מתחריו הרבים. שיפורים מינוריים כמו שצפוי להציג למשל ה-S9 של סמסונג ביחס ל-S8 – לא יעזרו כאן. אם גם ה-G7 ייכשל, הרי שמנכ”ל החברה יצטרך לקבל החלטות אמיצות ולא פשוטות.

בין האפשרויות שיעמדו בפני LG הן רה-ארגון בסגנון המהפך שעברה סוני ב-2015, תוך צמצום פורטפוליו המכשירים שלה; אפשרות נוספת, אם כי הסבירות שלה לא גבוהה במיוחד לדעתנו היא מכירת פעילות הייצור של הסמארטפונים, בדיוק כפי שעשתה HTC, שבחרה להתמקד בתחומים רווחיים יותר כמו מכשירי המציאות המדומה שלה.

ויש כמובן את הפיל שבחדר. האפשרות שלא אוהבים לדבר עליה ב-LG, בוודאי שלא בצורה פומבית. כשלון של ה-G7 עלול להביא להחלטה על סגירה גורפת של מפעלי הייצור של הטלפונים, יציאה מהתחום והתמקדות בתחומים הרווחיים של החברה כמו למשל ייצור הטלוויזיות, מערכות הסאונד, המקררים מכונות הכביסה והמזגנים. התשובה – ככל הנראה – תתקבל כבר השנה.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

13 Comments on "האם LG בדרך לקאמבק מפואר או בדרך להיות בלאקברי הבאה?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
שרוף של LG
Guest

LG שרופה בארץ אצל יותר ויותר אנשים בגלל מוצרים חצי אפויים, תקלות סדרתיות ואפס תודעת שירות. מספיק לפתוח אינטרנט ולעשות חיפוש בגוגל על התקלות שחוזרות על עצמן בטלפונים שלהם כדי להבין שכדאי להתרחק מהם. אפילו המבצעים שלהם בתחילת השנה – החזר נייד ישן וקבל זיכוי של 1000 שקל בקניית חדש לא הניב הסתערות כפי שהיה מתבקש אצל חברות אחרות.

גיורא
Guest
לדעתי הם צריכים להוציא את המכשיר שלהם רק כשהוא מושלם. לא צריך לרדוף אחרי אף אחד אפשר כל חצי שנה לבצע עדכונים קטנים כמו מעבד ורכיבים בלבד מבלי לשנות עיצוב או שם או כלום ולהשאיר כל הזמן תג מחיר זהה, רק לשנות את הגירסה של המכשיר. לדוגמה LG G8 v1.00 ואז 1.1 וכל הלאה. אומנם זה דורש לשנות דברים בהפס יצור כל תקופה קצרה יחסית אבל זה משהו זניח יחסית בהשוואה למכשיר חדש לחלוטין. ופעם בשנתיים פחות או יותר להוציא מכשיר חדש. ככה המכשיר שלהם יכולו להיות נטולי באגים כמעט לחלוטין עם חומרה הכי מעודכנת שיש כל הזמן וכל הזמן… Read more »
סמי סביב
Guest

גם ה Nexus 5X שיוצר על ידי LG הפך לי יום אחד ללבנה חסרת תועלת. מסתבר שזו “מחלה” ידועה במכשירים שלהם.

Jay
Guest

היה לי Optimus G
לאחר מכן, G2.
נקנה גם G2 לאשה ונקסוס 5 להורים.
לאחר מכן, קנינו 3 G4.

אבל לאחר שהG4 שלי שבק חיים אחרי 3 חודשים ללא שום תמיכה, שום עזרה ושום לקיחת אחריות הרומן שלי עם LG mobile הסתיים.

מעולם לא התאכזבתי ככה ומעולם לא הלנתי על חברות. אבל זה כבר יותר מדי.

צ\'וקו בובי
Guest

תחפשו “רונלייט” בפייסבוק תיכנסו לקבוצות ותקראו לפני שאתם רוכשים מכשיר. ראו אוזהרתם !

Graham
Guest

Next Blackberry

Sagi
Guest

הם יכולים לסגור את המפעלים מעכשיו.

שי apshay
Guest

היה לי LG2 מדהים ואמין.
אבל אחרי ה LG3 של אשתי שמת אחרי פחות משנתיים, לא אקנה יותר מכשיר שלהם.
וביטול כרטיס הזכרון היה המסמר האחרון.

pery mimon
Guest

דווקא אני תמיד אוהב את המותג של LG על טלפונים. נותן תחושה שפה תהיה עבודה מושלמת. כמו בכל סדרת הנקסוסים. דווקא סמסונג נחשב מבחינתי לטלפון נמות ולא משנה כמה gun power יכניסו בפנים. ההשתלטות שלהם על חווית המשתמש עם תוכנות בלוט וחוסר עדכון של מערכות ההפעלה מהרשות לדעתי את כל החוויה של מכשיר אנדרואיד

אליאור
Guest

אפל לא דילגה על האייפון 9…
קוראים לו אייפון X ולא כמו שאמרו השמועות אייפון 10.

Guest
Guest

X זה עשר באותיות רומיות.

אליאור
Guest

ועדיין יש הבדל.
ככה שהם יוכלו בעוד שנתיים-שלוש לקרוא לאייפון שלהם
“אייפון 10” ואף אחד לא יתבלבל, כי יש אייפון X ויש אייפון 10.

יאפ
Guest

?‍♂️

wpDiscuz

תגיות לכתבה: