זה מה שלמדנו מ-15 דקות התהילה ב-Featured של Google Play

קידום בחנות האפליקציות של גוגל הוא דבר מבורך, אך יש מספר דברים שעליכם להערך אליהם מראש על מנת לנצל את הרגע כמו שצריך.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

הפוסט נכתב על ידי ביניל אנתוני (Binil Antony), שותף מייסד ו-CMO בחברת הסטארטאפ Dexetra ותורגם מאנגלית על ידי אבישי בסה.

האפליקציה שפיתחנו, Friday, הופיעה כאפליקציה מומלצת (Featured) בחנות ה-Play Store של גוגל ואם זה לא מספיק, היא גם הייתה ברשימת ה-Play Picks. כבר שנה וחצי חלפו מאז שהאפליקציה יצאה מגירסאת האלפא שלה. היא הוצגה בכנסים וירידים רבים, הושוואה לאפליקציות אחרות ברמת ה-Benchmark, ברמת האבטחה וביעילות הסוללה, ואף עברה מבחני עמידות על ידי יצרניות סלולר רבות. לרגל המאורע, הצוות השקיע מאמצים רבים על מנת לאתר נקודות שניתן לשפר כגון חוסר עקביות בעיצוב, למשל ומאפיינים נוספים אחרים. אפליקציה אחרת שהשקנו לפני כן, DialApp (חייגן קונטקסטואלי) הופיע ברשימת ה-Featured בעבר וחשבתי שאנחנו נמצאים במצב טוב למדי לקראת הקידום המיוחל, ושכל הפיצ’רים הקיימים באפליקציה עובדים באופן מלא ותקין.

אוי, כמה שטעיתי.

לא משנה כמה פעמים תופיע האפליקציה שלכם בדף ה-Featured, דבר לא יכול להכין אתכם למתקפה הראשונה של משתמשים נלהבים, להתקנות המרובות, למספר הדירוגים העצום ולכמות הביקורות הכתובות על האפליקציה שלכם. הנה מספר דברים שאתם צריכים לצפות להם בהכנות לקראת המוני האנשים שייחשפו לאפליקציה.

האפליקציה שלכם הולכת להיות סופר גלויה

בתור אפליקציה מומלצת, האפליקציה שלכם תמצא את דרכה אל מול יותר עיניים ואצבעות מאשר בעבר. בכדי לוודא שאתם מקבלים את המירב מאור הזרקורים הזה, בידקו שהגרפיקה שלכם נראית מספיק טוב. גודל הסמל הנחוץ ליישומים המשתתפים הוא גדול יותר, כך שתצטרכו ברוב המקרים להכין אותו מראש. נסו להכין גרפיקה מתאימה בגודל 1024×500 פיקסלים לכבוד המאורע.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

המשתמשים נעשים סקרנים, גרמו להם להוריד את האפליקציה שלכם

יש מספר משתמשים שייצאו מדף האפליקציה שלכם מבלי להתקין אותה, במידה ולא דאגתם לפרטים הקטנים. ברמת העיקרון, נקו את דף הפרופיל של האפליקציה שלכם והיפכו אותו לנעים למראה ולשימוש. מדובר בהשקעה נמוכה, עם השפעה גבוהה מאוד על המשתמשים.

כמו כן, בידקו שצילומי המסך בחנות מעודכנים אל השינויים האחרונים שביצעתם באפליקציה. אפילו הפיצ’רים הקטנים ביותר ששיניתם צריכים להופיע באופן ברור בדף האפליקציה במידה ויש לכם צילום מסך מתאים. נסו לשלב תמונה המתארת את השינויים בצוותא עם יתרונותיהם עבור המשתמש.

לבסוף, בידקו שהקופירייטינג שלכם באפליקציה מוזכר בצורה מאוזנת. הכלילו את כל האיזכורים של האפליקציה שלכם מאתרי האינטרנט השונים מבלי לחפור יותר מידי למשתמשים. בשורה התחתונה, שתי השורות הראשונות, יחד עם שתי התמונות הראשונות צריכות להיות מסוגלות להעביר את המסר של האפליקציה.

עשו מה שצריך על מנת שאנשים לא יסירו את האפליקציה

זוהי משימה לא קלה, בלשון המעטה, אך תצטרכו להכריח את עצמכם להסתכל על האפליקציה דרך נקודת המבט של מישהו שאינו יודע עליה שום דבר. שימו דגש על שליטה בחווית המשתמש: בידקו את הנגיעות הקטנות באפליקציה ואת ה-Guidelines לשימוש ראשון בה. כאשר כמות גדולה של משתמשים מגיעים בפעם הראשונה אל האפליקציה שלכם, חשוב שתכווינו אותם כיצד להשתמש בה, על פי האינטרסים שלכם כמובן.

בשלב הבא, העיפו מבט על המצב ההתחלתי של האפליקציה שלכם שוב. אם בהפעלה הראשונה שלה, האפליקציה צריכה לאסוף נתונים מסויימים, או להיטען בצורה מסויימת, שימרו על המשתמשים בתוך האפליקציה על ידי מסכי טעינה הכוללים טיפים על חווית המשתמש, תמונות מהאפליקציה או תוכן דומה אחר.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

אל תתנו למשתמשים לעזוב, לפני שהם ראו מה האפליקציה שלכם מסוגלת לעשות

העיפו מבט על הנחיות העיצוב העדכניות של אנדרואיד שוב, הן יעזרו לכם להפוך את חווית המשתמש באפליקציה לעקבית יותר. אם יש שינויים מהירים, נטולי-סיכון שאתם יכולים לעשות, אשר יהפכו את האפליקציה שלכם למתאימה יותר לאירוע, אתם צריכים לעשות אותם.

הבינו שדברים יכולים להשתבש, והתגובות יהיו בהתאם

האם אתם מכירים את החולשות הגדולות ביותר של האפליקציה שלכם?

הכינו גיבוי לגיבוי, הרבה אנשים הולכים להתקין את האפליקציה שלכם… באותו הזמן. כמו כן, קחו בחשבון שהרבה אנשים מאזורי זמן שונים הולכים להוריד את האפליקציה שלכם. אם האפליקציה שלכם תלוית שרת, ודאו שהשרת שלכם יכול להתמודד עם מספר הקריאות. התכוננו למקרה הגרוע ביותר.

קחו ברצינות את נושא הביקורות – המשתמשים הם בדרך כלל נחמדים, נדיבים ומוכנים לתת לכם הזדמנות שנייה אם השבתם לביקורות השליליות שלהם באופן מיידי. שתיקה במקרה הזה לא מועילה לאף אחד, והיא רק תגרום לביקורות שליליות להיערם בדף האפליקציה שלכם. העריכו את הזמן שהמשתמשים השקיעו על מנת לכתוב את חוות הדעת שלהם. כבר ראינו משתמשים רבים משנים את הדירוג הסופי בביקורת שלהם לאחר שהתנצלנו והגבנו כי התקלה תוקנה מיידית. תקשורת מהירה ונכונה היא חשובה כמו תיקון הבעיות שעולות.

הפוסט נכתב במקור באתר The Next Web. לפוסט.

The Next Web

אחד הבלוגים הטכנולוגיים המשפיעים ביותר בעולם, מכסה בעיקר טכנולוגיה, תרבות עסקית וסטארטאפים.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: