7 טיפים חשובים לפיץ׳ מנצח

דונה אברהם מסבירה כיצד תוכלו לשפר את הפיץ׳ שלכם לפני כנסים חשובים, ומביאה מספר דוגמאות מהזמן האחרון שיעזרו לכם ללטש אותו לקראת ההצגה הגדולה.

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

הפוסט נכתב על ידי דונה אברהם, Corporate Storyteller ותורגם מאנגלית על ידי אבישי בסה.

אוקטובר היה חודש מטורף: DLD, ועידת Geektime Conference, ה-Journey השנתי של ארנסט יאנג וההכנות ל-Dublin Websummit – פיצ׳ים רבים נאמרו ונמצאים עדיין בליטושים אחרונים. ברשימת טיפים ליזמים אשר יציגו בכנס Websummit, ביניהם 11 חברות ישראליות, דיברתי עם כמה מהמארגנים של Geektime Conference, מורן בר, יניב פלדמן ויורון אורנשטיין, והייתה לי את ההזדמנות לעבוד עם הצוותים לפני הכנס ולעזור להם לבנות את הפיצ׳ים שלהם. לאחר הכנס, ביקשתי מהם להגיד לי מה הדבר האחד שהם באמת למדו מהפיץ׳ שלהם בכנס, ומהו הדבר האחד שהם היו עושים בצורה אחרת, או שמחים שהם שינו בהכנה לפיץ׳?

דברו בשפה שכולם מבינים

מקור: Shutterstock.com

מקור: Shutterstock.com

אל תשתמשו בטרימינולוגיה טכנולוגית – לעתים קרובות מידי, דוברים עושים את הטעות הזו ומתבלים את הפיץ׳ שלהם בז׳רגון טכני יותר מידי, עד כדי כך שבשביל לפענח את מה שהם אומרים צריך תואר בהצפנה. יאיר עמית, CTO ומייסד שותף בחברת SkyCure, החברה שזכתה בתואר בחירת השופטים בכנס, הבין את זה לאחר האימון הראשון שלו: ״השגרה היומיומית בעולם האבטחה כרוכה בדיונים רבים אודות איומים ומאפיינים של פתרונות אבטחה שונים, אשר נוטים מטבעם להיות מאוד טכניים. אחד הדברים שלמדתי בהכנה של הפיץ׳ היה להדגיש את הערך המוסף של הפיתרון שלנו מעבר להיבט הטכני, אני מרגיש שזה עשה את הפיץ׳ קליל יותר לאנשים בקהל אשר אינו מעורה בתחום אבטחת המידע ואיפשר להם להתייחס בצורה טובה יותר לסיפור ולמוצר שלנו.

דברו בשפה שכל האנשים שיושבים בחדר יבינו – אל תניחו שכולם מכירים את התחום שלכם. גם אם הפתרון שלכם נראה לכם פשוט וברור, אם אתם מאבדים את הקהל שלכם בגלל מושגים מורכבים, תוכלו לשמוע הרבה מאוד הסטת כיסאות או ראשים מתנדנדים לעבר המכשיר הנייד שלהם – ולא כדי לרשום הערות. אם אתם צריכים הוכחה נוספת לכך, תזכרו את סטיב ג׳ובס, שאמר: ״1,000 שירים בכיס שלך״ ואף מילה על נפח האחסון של ה-iPod. פשוט וחכם.

הקהל הוא המפתח

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

גרמו לקהל שלכם להיות מעורב – אחת המתנות הגדולות ביותר שיש לדובר הוא הקהל שלו. זה אולי נשמע מוזר, כי הדופק שלנו בעת הפיץ׳ לעיתים קרובות מצביע על כך שהקהל הם בעצם שלוחות של השטן והם רק מחכים שניפול – אבל ההיפך הוא הנכון, הם באמת רוצים לראות פיץ׳ טוב והם יכולים להוות בסיס מצויין עבור הדובר.

התחברות לקהל היא דרך מצויינת לקבל אנרגיה ולהוסיף עוד סטייל למצגת שלכם. גלעד גומא, מייסד Miroculus סיפר: ״דאגו שהקהל שלכם יהיה מעורב בפיץ׳. נסו את טריק ה׳מחיאות כפיים׳ באמצע הפיץ׳ – אני השתמשתי בטריק הזה כאשר עשיתי עצירה לאחר ההסבר על המוצר שלנו, ואמרתי: ׳וכך אנו מזהים 50 סוגים של סרטן מבדיקת דם׳. הקהל הריע, ולאחר מכן המשכתי לדבר על איפה אנחנו נמצאים כרגע כחברה, ובפני מה אנחנו עומדים בעתיד.״ יאיר בר און, מייסד TestFairy מספר ״נסו לאתר את החברים שלכם בקהל לפני שאתם עולים על הבמה, הסתכלו עליהם כאשר אתם מדברים, זה עזר לי״.

נסו ליצור קשר עין עם כמה שיותר אנשים בקהל – בלו כמה רגעי איכות עם כל אחד מהם. גם אם החדר מלא, תמיד יש כמה עיניים ידידותיות וראשים מהנהנים עליהם תוכלו לבנות את הביטחון העצמי שלכם. עוד דבר – קחו פעימה לאחר שאתם אומרים משהו חשוב או דרמטי, או מראים דמו מצויין. הקהל ינצל את ההזדמנות הזו בכדי לשטוף אתכם עם אהבה ומחיאות כפיים.

לפעמים דמו יכול להשתבש

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

זה קורה למקצוענים ברמה הגבוהה ביותר – וזה יכול לקרות גם לכם. לא משנה כמה פעמים אתם בודקים את המוצר שלכם לפני שאתם מעלים אותו על הבמה – מרפי השפל יהיה שם כדי לוודא כי ההדגמה החיה שלכם תהפוך לכישלון צורם. ״החומרה שלנו לא תפקדה כמו שצריך על הבמה והייתי מדלג עליה לגמרי. אני חושב שלקיחת הסיכון של הדגמה חיה של המוצר צריכה להיות מוצדקת על ידי פוטנציאל אדיר ל-וואו אפקט, או לוותר לגמרי על התענוג.״ סיפר יוג׳ין ג׳ורוב, אחד ממייסדי חברת Seraphim Sense ואחד מהיוצרים של צמיד ה-Angel Sensor שזוכה להצלחה רבה בפרוייקט מימון ההמונים שלו ב-Indiegogo. יוג׳ין היה המציג הראשון בכנס Geektime Conference, ובמה שנראה כנצח הוא ניסה במשך רגעים ארוכים לגרום להדגמה החיה שלו לעבוד, מה שבהחלט גרם לירידה ברמת ההתעניינות בקהל. ההדגמה המוקלטת שלו, לעומת זאת, שירתה אותו היטב בקמפיין ה-Indiegogo של Angel.

יאיר עמית, ה-CTO של SkyCure, החליט לאחר לבטים רבים וזמן קצר לפני ההדגמה, להימנע מה״מוות הפתאומי״: ״אני בדרך כלל מבצע הדגמה חיה של התקפה על מכשיר iOS מרחוק. הרגשתי, שההחלטה להשתמש בוידאו מוקלט של ההתקפה תרמה לזרימה של הפיץ׳ ושמרה על האיזון בקצב של הפיץ׳ לאורך כל המצגת.״ העצה – מפתה ככל שיהיה, לא מראים הדגמה חיה בפיץ׳. אם יש לכם את ההדגמה מוקלטת מראש, סרטון טוב או תמונות מסך טובות באיכות גבוהה – יהיה להם את אותו אפקט על הקהל ללא סיכון של פיצוץ ההזדמנות הגדולה שלכם.

היו פתוחים לשינויים, והעיקר – תתרגלו

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

לפעמים דקלמתם את אותו הפיץ׳ כל כך הרבה פעמים עד כדי כך שאיבדתם את כל הקסם שלכם בסיפור. זה רגע שבו שווה לעצור ולקבל נקודת מבט רעננה: ״לפני המצגת ,קבצו קבוצה קטנה של אנשים אשר מעולם לא ראו או שמעו את הפיץ׳ שלכם. הם תמיד ימצאו טוויסט מיוחד אשר יוכל לעזור לכם לכוונן את המצגת שלכם, מכיוון שהם מייצגים למעשה את הקהל שהולך לשבת מולכם כאשר אתם על הבמה.״ סיפר אופיר גוטלזון, מייסד חברת Keepy, הזוכה בתואר בחירת הקהל ב-Geektime Conference, כך שככל הנראה הטוויסט שהוא מדבר עליו עבד לטובתו. אתם לא נשואים לפיץ׳ שלכם או למוצר שלכם. היו פתוחים לנקודות מבט חדשות והיו גמישים מספיק בכדי לשנות את הדברים – זה מה שיכול להיות המרכיב המנצח בפיץ׳ שלכם.

תרגול יכול להפוך את הפיץ׳ שלכם למושלם – אמנם אתם לא יכולים לשלוט בכוחות שיהיו בצד הטכני, אך אתם בהחלט יכולים לשלוט על כמה מוכנים תהיו בצד שלכם. אפילו הדוברים הוותיקים ביותר, כמו סטיב ג׳ובס, היו נוהגים להתאמן במשך שעות וימים לפני הפיץ׳ שלהם. ״אחדש את הקלישאה הישנה: תרגול מביא לשלמות. לקח לי עשרות חזרות להביא את הפיץ׳ שלי לרמה כזו שאני יכול לחיות איתו – אף שזה היה רחוק מלהיות מושלם.״ סיפר יוג׳ין ג׳ורוב. ״אני ממליץ למישהו שהולך על במה בפעם הראשונה להתאמן מול מצלמת וידאו ואז להסתכל איך אתם נראים – אני מצטער שלא עשיתי את זה, זה בטוח היה עוזר.״ הוסיף יאיר בר און.

ככל שאתם עושים יותר חזרות, אתם מרגישים יותר בנוח וזה נראה כאילו אתם מדברים כבדרך אגב. כ-50 אחוזים מהעצבים לפני במה באים כתוצאה מהאימה של האם אתם מוכנים או לא, לכן – התאמנו מול הקולגות שלכם, המשפחה שלכם, החברים שלכם ובמידה ויש צורך – תתפסו מישהו מהרחוב. אבל היו בנקודה שבה אם מישהו מעיר אתכם באמצע הלילה ושואל אתכם על הפיץ׳, אתם תהיו מסוגלים לעשות זאת בצורה מושלמת. בהצלחה לכל המציגים בכנס Dublin Websummit 2013!

קרדיט תמונות:

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: