עסקים: צניחה במעורבות גולשים בעקבות הטיימליין

במקרה או שלא במקרה, מאז שהושק טיימליין לעסקים חלה ירידה במעורבות גולשים בתוך הדפים של המותגים. מודעות פרסומת בדפים של הגולשים נשארו יעילות כבעבר.

מקור: Hongkiat.com

נתונים שנאספו מדפי מותג בפייסבוק מלמדים כי במהלך חודש מרץ חלה ירידה חדה במעורבות הגולשים. באותה התקופה העבירה פייסבוק את דפי העסקים לפורמט הטיימליין החדש והשאלה הקשה היא האם קיים קשר ישיר בין טיימליין לבין ירידה במעורבות הגולשים.

שני מחקרים המצוטטים ב-RWW עקבו בנפרד אחר מעורבות גולשים, דפי מותגים וכיצד נעים המבקרים בין הדפים בפייסבוק. ממצאיהם מעידים על ירידה דרסטית במהלך חודש מרץ, כאשר רק כמה ימים קודם לכן הושק טיימליין לעסקים, ובמהלכו עברו מרצונם עסקים רבים לפורמט טיימליין החדש. (שהפך לברירת המחדל לפני ימים אחדים).

ממשק הטיימליין החדש משנה לחלוטין את עיצוב דפי המותג בפייסבוק, ומחייב אותם להתארגן מחדש למבנה הכרונולוגי שבחרה פייסבוק. בעוד שתצוגה כרונולוגית של המידע עשויה להראות טבעית בכל הקשור להיסטוריה של אדם מסוים, עבור מותג או עסק שרוצה לקיים נוכחות בתוך פייסבוק היא פחות נוחה במקרה הטוב, ומיותרת במקרה הרע. זאת, משום שהיא אינה מאפשרת את הגמישות שהיתה קיימת בתצורה הקודמת, וממילא עסקים רבים אינם רוצים להזין לתוך פייסבוק את כל ההיסטוריה של המותג שלהם, אלא רק רוצים לנהל שם את הקמפיין הנוכחי, או את ניהול המותג כפי שהתקיים בשנה-שנתיים האחרונות.

בעוד שרשמית, המחקרים אינם מצביעים ישירות על טיימליין כאחראי על הירידה הדרסטית במעורבות גולשים, הרי שהתזמון מתאים באורח פלא. בנוסף, נזכיר, כי לפייסבוק אינטרס בירידת מעורבות הגולשים בדפי המותג. זאת, משום שירידה זו מעצימה את החשיבות שיראו העסקים ברכישת פרסומות בתוך הדפים האישיים של המשתמשים, אשר עדיין מהווים מוקד למעורבות גולשים גבוהה. לכן, בטווח הארוך, גם אם טיימליין אחראי לירידת היעילות של דפי המותגים בתוך פייסבוק, פייסבוק עדיין תהיה המרוויחה הגדולה, שכן עסקים ירכשו יותר פרסומות.

במהלך החודש הקרוב פייסבוק עדיין נמצאת בתקופה השקטה שלפני הנפקתה. במהלך תקופה זו הרשת החברתית אמורה שלא להגיב בפומבי להתייחסויות לענייניה העסקיים וגם לא להשיק מוצרים או שירותים חדשים, שכן אלה וגם אלה יכולים לשנות את ערך מסמכי ההנפקות שהגישה לרשות לניירות ערך האמריקנית.

וידאו: טיפים מפייסבוק לטיימליין שלכם

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

2 תגובות על "עסקים: צניחה במעורבות גולשים בעקבות הטיימליין"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Carmel Koritzky
Guest

בעיני הטיים ליין הוא ממשק שמעוצב בטעם רע ובכלל לא נוח למשתמש… לא מתפלאת בכלל שזה מה שקרה

מורן
Guest

אני אישית מאוד אהבתי את העיצוב של הטיימליין..אבל, יכול להיות שגם הסיבה זה מיצוי של הגולשים מדפי המותגים הבינו את הפרנציפ ועברו הלאה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: