למונייד נלחמת בדויטשה טלקום למען אוהבי הצבע הורוד

סטארטאפ הביטוח הישראלי מערער על צו שמנע ממנו את השימוש בצבע בגרמניה עקב דרישה של דויטשה טלקום. ”הטענה שלהם מגוכחת במקרה הטוב, ואגרסיבית במקרה הרע”

אדום במקום ורוד, אתר למונייד בגרמנית | מקור: צילום מסך

סטארטאפ ה-InsureTech הישראלי למונייד (Lemonade) הודיע היום (ג’) כי יערער על הסימן המסחרי של ענקית התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום (חברת האם של T-Mobile, בין השאר), הצבע מג’נטה – גוון של ורוד המזוהה מאוד עם המותג. למונייד מערערת על הסימן המסחרי של דויטשה טלקום בבית הדין לקניין רוחני של האיחוד האירופי. הערעור מגיע בעקבות צו מניעה שהוציאה דויטשה טלקום ללמונייד, שמונע ממנה להשתמש בצבע הוורוד בכל מוצריה.

“מונופול על הצבע הוורוד – משהו שיעשה רשע בסרט דיסני”

למונייד נכנסה לשוק הביטוח הגרמני בחודש יוני האחרון, ועם כניסתה הפעילה דויטשה טלקום את כל כוחה למנוע מהחברה להשתמש בצבע הוורוד, שעל פי החברה הישראלית מהווה חלק גדול מהשפה העיצובית שלה מאז היווסדה ב-2015. בית משפט בגרמניה הסכים עם טענת דויטשה טלקום על כך שהסימן המסחרי שלה תקף גם לתחום הביטוח שבו פועלת למונייד (בניגוד לדויטשה טלקום), ומנע ממנה שימוש בצבע הוורוד.

בהודעה שפרסמה למונייד על כך שתפעל נגד דויטשה טלקום פרסה החברה כמה מקרים שבהם השתמשה ענקית הטכנולוגיה הגרמנית בכוחה כדי למנוע ממיזמים שונים להשתמש בצבע  הוורוד על שלל גווניו, למרות שיש לה סימן מסחרי רק על גוון המג’נטה.

במקרה אחד אף הפסידה דויטשה טלקום ב-2008 לחברת טלקום שבדית בשם Telia, כשבית משפט בדנמרק – שם נערכו הדיונים בעתירות – קבע בנוסף כי על החברה גרמנית לשלם הוצאות משפט ביותר מ-300 אלף דולר.

מנכ”ל ושותף-מייסד בלמונייד, דניאל שרייבר, חשף מקרים נוספים שבהם השתמשה דויטשה טלקום כדי למנוע מעסקים להשתמש בצבע הוורוד מתוקף הסימן המסחרי שלה, חלקם קטנוניים למדי. למשל, במקרה אחד פתחה ענקית התקשורת בהליכים משפטיים נגד עסק קטן לתיקון מחשבים בריטניה להשתמש בצבע מג’נטה בלוגו שלו – למרות הקשר הקלוש בין החברות. במקרים נוספים, מנעה החברה מבלוג טכנולוגיה להשתמש בצבע וגם מיצרן שעונים שניסה לגייס הון במימון המונים.

שי וינינגר, COO ואחד ממקימי למונייד, אמר כי דויטשה ניסתה לגרום לסטארטאפ הישראלי לחתום על מסמך המונע מהם להשתמש בצבע הוורוד בכל אחד ממוצריה ברחבי העולם. “בהתחלה לא חשבנו שהם רציניים: מונופול על הצבע הוורוד ברחבי העולם נשמע כמו משהו שרק הנבלים מהסרטים של דיסני עושים. אבל זה היה רציני, זה מהלך של תאגיד גדול שנגמרו לו הרעיונות”.

“הטענה שלהם מגוחכת במקרה הטוב, ואגרסיבית במקרה הרע”

בשיחה עם גיקטיים אמר וינינגר על המאבק המשפטי של למונייד: “אנחנו לא יודעים אם ננצח או נפסיד, אבל מפני שראינו שאנחנו לא הראשונים ולא האחרונים שזוכים ליחס בריוני מחברה ותיקה כמו DT (דויטשה טלקום, א.א.), הבנו שזה דפוס פעולה מצידם, והחלטנו שאנחנו לא מוכנים ליפול קורבן לזה”.

“הטענה שלהם לבעלות על כל הגוונים של ורוד – (מסגול עד אדום!) על אף שאנחנו פועלים בתעשייה שונה בתכלית, היא מגוחכת במקרה הטוב, ואגרסיבית במקרה הרע. בכל מקרה, הדבר האחרון שגם אנחנו רוצים זה שהצרכן יתבלבל ביננו לבינם – דויטשה טלקום נתפסת כחברת תקשורת לא אהובה במיוחד ע”י צרכנים רבים”.

וינינגר: “דויטשה טלקום נתפסת כחברת תקשורת לא אהובה במיוחד ע”י צרכנים רבים”

כניסה למהלך משפטי גדול כזה היא משהו שלעיתים יכול להרתיע משקיעים, האם ההחלטה ללכת ראש בראש נגד דויטשה טלקום זכתה לגיבוי מהדירקטוריון?

וינינגר: “כפי שאמרנו בעבר, התברכנו בדירקטוריון מדהים שרואה את העולם בדרך דומה מאוד לשלנו. צריך להבין שלא מדובר פה בפטנט פורץ דרך או טענה לבעלות על טכנולוגיה ייחודית. דירקטורים, משקיעים, יזמים, יוצרים וצרכנים בכלל יכולים להבין שזה אבסורד לאפשר לחברות מסחריות לדרוש בעלות בלעדית על דברים כמו צבע, שלא לדבר על חלק גדול מהספקטרום במקרה הזה, מה גם שמדובר בתחומי עיסוק שונים בתכלית ביננו לבינם”.

אתם לא מפחדים לשרוף גשרים בקשרים במאבק כזה מול ענקית תקשורת עם חברות בת ברחבי העולם?

וינינגר: “צריך לזכור שלא תבענו אותם קודם, אלא הם אותנו. כמו תמיד, אנחנו מתנהלים באופן שקול שמשלב את הערכים בהם אנו מאמינים מצד אחד, והצלחה עסקית מצד שני. אנחנו לא ניכנע לבריונות”.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

אושרי אלקסלסי

עדיין מבואס מהפסקת שידורי TechTV בישראל. נהנה מסרטי סטאר וורז החדשים - Don't @ Me.

הגב

4 תגובות על "למונייד נלחמת בדויטשה טלקום למען אוהבי הצבע הורוד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רק שתדעו
Guest

סטארט אפ ישראלי? לא לפי דר שפיגל, שם זה סטראט-אפ אמריקני.

גרמניה
Guest
Deutsche Telekom היא החברה הכי טובה שיש בגרמניה בקשר לתשתית וקליטה בתחום הסלולארי. מצחיק שרשמו שהרבה צרכנים לא אוהבים אותם. הדבר היחיד שאני לא אוהב אצלם זה המחירים, פשוט אבסורד שמשווים למחירים שיש לכם בארץ. בגרמניה 1GB עם שיחות וSMS במצבע עולה אצלם 20 יורו בחודש, עכשיו המבצע הזה לא קיים והמחירים בקלות קופצים ל30-35 יורו בחודש. בכל מקרה אני מקווה שLemonade ינצחו אותם, הגרמנים צבועים, לא משנה מה מנסים לצייר לכם בעיתונות, אל תאמינו. כמו כן, כל מה שאמרו לכם על גרמנים בקשר לאיכות, הכל שקר. רק שגרים ועובדים בחברות הייטק בגרמניה מגלים את האמת. ואכן הרבה דברים מאוד… Read more »
כרובי
Guest

עכשיו רק חסר שתאגיד ישתלט על צבע שחור, ויהיה אסור יותר למכור ספרים עם אותיות שחורות או להחזיק אתר אינטרנט עם תוים כאלה.

PR Agency
Guest

אחלה הזדמנות למנף את האירוע הזה לPR מעולה ללמונייד
בדיוק המיצוב שהם רצו: נלחמים בגדולים למענכם הצרכנים
עלות ההליכים המשפטיים שולית ביחס לפרסום שקיבלו ויקבלו בהמשך

wpDiscuz

תגיות לכתבה: