למונייד של מייסדי Fiverr ו-Powermat מגייסת 34 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי שמציע ביטוח P2P, ללא סוכנים או נציגי שירות ומתבסס על אפליקציה, צ’ט-בוטים ואפס טפסים, משלים גיוסים בגובה של 60 מיליון דולר בשנה של פעילות

צילום מסך

צילום מסך

לפני כשנה נחשף הסטארטאפ Lemonade, שרוצה לעשות מהפכה באחד מהתחומים השמרניים ביותר בעולם, תחום הביטוח. הסטארטאפ, שהודיע אז על גיוס סיד מרשים בגובה 13 מיליון דולר, השלים באוגוסט האחרון גיוס של 13 מיליון דולר נוספים מקרן XL Innovate, זרוע ההשקעות של ענקית הביטוח האמריקאית XL. היום (ב’) מכריזה החברה על גיוס סבב B בגובה 34 מיליון דולר, מה שמביא את סך הגיוסים שלה ל-60 מיליון דולר.

לקנות ביטוח כמו שקונים מוצר באמזון

Lemonade (למונייד) הוא אמנם סטארטאפ צעיר, אבל זה לא מפריע לו לעלות למגרש של הגדולים ולנסות להתחרות בחברות הביטוח, מהשחקנים החזקים והמבוססים ביותר בעולם הפיננסי האמריקאי. הביטוח שמציעה Lemonade הוא ביטוח P2P, כלומר, ‘ביטוח עמית-לעמית’, מודל פעולה חדש, עם כמה תכונות מייחדות.

כמו חברות הביטוח הישיר בארץ ובעולם, גם Lemonade פועלת ללא תיווך של סוכני ביטוח. אולם בניגוד לחברות הביטוח הישיר השונות, החברה לוקחת את הרעיון צעד אחד קדימה, וגם מספר נציגי המכירות והשירות הוא זעום, מכיוון שכל הפעילות והקשר של הלקוחות נעשה בעזרת האפליקציה ושימוש רחב ב-AI ובצ’ט-בוטים. כך למשל ניתן לבחור באפליקציה ביטוח דירה, לערוך את ההתאמות האישיות של הנכס שלנו ולשלם תוך 90 שניות – ממש באותה הקלות שאנחנו מזמינים מוצר באמזון. פוליסת ביטוח לבעל דירה עולה כ-35 דולר לחודש ושוכר ישלם כ-5 דולר.

גם הגשת תביעה נעשית דרך האפליקציה ובצורה ידידותית למדי, כשהחברה לא מעמידה דרישות בירוקטיות מסורבלות או מילוי טפסים מעיק. כל שצריך המבוטח לעשות הוא לפתוח קריאה באפליקציה, למלא את הפרטים, לצלם את עצמו מסביר את המקרה הביטוחי ולחתום על גבי הסמארטפון. בחברה מבטיחים שכל הליך התביעה אורך כ-3 דקות בלבד.

נשאר כסף בקופה? החברה תתרום אותו

עוד תכונה שמייחדת את השירות הוא השקיפות. Lemonade הצהירה כי מתוך כל ההכנסות היא תיקח נתח של 20 אחוזים לכיסוי הפעילות שלה, כשכל שאר הכסף מיועד לכיסוי התביעות השונות. במקרה שיישאר כסף בקופה, מבטיחה החברה להעביר אותו כתרומה למספר עמותות.

אך מה לגבי היציבות של החברה? בפני החברה עמד אתגר לא פשוט של שכנוע לקוחות פוטנציאליים לסמוך על חברה צעירה, במקום ענקיות הביטוח המבוססות והותיקות. לצורך כך החברה נעזרת בביטוח משנה (Reinsurance) של כמה מהחברות הגדולות בעולם ביניהן Lloyd’s of London ו-Berkshire Hathaway של וורן באפט. בנוסף, החברה מפוקחת על ידי מדינת ניו יורק, שם היא פעילה כרגע.

גיוס ענק מאחת מחברות הביטוח הגדולות בעולם

מייסדי Lemonade. מקור: Lemonade

מייסדי Lemonade. מקור: Lemonade

לפני כשנה הודיעה החברה על גיוס של 13 מיליון דולר מקרן Sequoia capital וקרן Aleph. באוגוסט 2016 הודיעה החברה על ‘השקעה משמעותית’ שהשיגה מקרן XL Innovate, זרוע ההשקעות של XL Group, אחת מחברות הביטוח הגדולות בעולם. עתה נודע שהסבב היה בגובה 13 מיליון דולר ובמסגרתו הצטרף טום האטון, מנהל כללי בקרן, לדירקטוריון של Lemonade. הסבב הנוכחי בגובה 34 מיליון דולר נעשה בהובלת קרן General Catalyst, שהשקיעה בחברות כמו Airbnb, סנאפצ’ט ו-Kayak ובהשתתפות קרן GV, לשעבר Google Ventures, שהשקיעה בחברות כמו uber, jet, nest ו-tunein; הקרנות Thrive Capital ו-Tusk Ventures והמשקיעות הקיימות, קרן Aleph, קרן Sequoia ו-XL Innovate.

את Lemonade הקימו ב-2015 שני יזמים סדרתיים: שי וינינגר, שהקים את Fiverr ודניאל שרייבר, שהקים את PowerMat. כיום מחזיקה החברה במרכז פיתוח בתל אביב ומטה בניו יורק, ומעסיקה כ-30 עובדים.

צפו: ככה סוגרים ביטוח ב-90 שניות ומגישים תביעה ב-3 דקות

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג’טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

3 Comments on "למונייד של מייסדי Fiverr ו-Powermat מגייסת 34 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Name
Guest

רעיון אדיר !!!
מה שוקה תעשה עכשיו ?

עככ
Guest

אין כלום ברעיון, ויש מלא חברות שמנסים וניסו לעבוד עליו – פשוט ביצוע מדהים (וזה אגב מה שחשוב). כל הכבוד!

הם יצליחו
Guest

Go Lemonday!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: