למונייד: ה-AI שלנו יכול לזהות רמאים בוידאו… מממ… בעצם, לא

ציוצים שמתגאים ביכולות ה-AI של החברה הוביל לתלונות וביקורת בטוויטר ונמחקו מהר. החברה הדגישה: AI מוטה, בודק אנושי יאשר או ידחה תביעות

מתוך עמוד היוטיוב של למונייד

הקונספט של בינה מלאכותית ולמידת מכונה הוא מדהים, ובשנים האחרונות אנחנו רואים עוד ועוד שימושים מדהימים ולעיתים אפילו קצת מלחיצים ב-AI, כדי לפתח מוצרים חדשים וקיימים. אבל מה בדיוק הגבולות הטכנולוגיים והאתיים של ה-AI?

לזהות הונאה עם AI מסלפי?

סטארטאפ האינשורטק הישראלי למונייד, “המרענן הרשמי” של עולם הביטוח, מצא את עצמו בעין סופת טוויטר. זה קרה אחרי סדרת ציוצים שהעלתה למונייד, ובהם היא טענה כי היא משתמשת בבינה מלאכותית כדי לזהות הונאה אפשרית מצד מבוטחיה.

כאן הרגע להדגיש שבלמונייד דורשים מהמבוטחים לצרף לתביעות שלהם גם סרטוני וידאו, ועל פי סדרת הציוצים שפרסמה – ומאז נמחקה – טוענים בחברה הישראלית כי הם יכולים לפענח “סימנים לא-מילוליים” כדי לזהות אם המבוטח הגיש תביעה שקרית. על פי השרשור המקורי, המערכת של למונייד אוספת 1,600 נקודות דאטה שונות מתוך סרטון, שבו מתבקשים המבוטחים לענות על 13 שאלות. מתוך הדאטה הזה – ה-AI של החברה יודע לכאורה לומר אם המבוטח הגיש תביעה לגיטימית או שהוא מנסה להונות את החברה.

“הבינה המלאכותית שלנו מנתחת בזהירות את הסרטונים הללו כדי לזהות סימני הונאה. היא יכולה לזהות סימנים לא-מילוליים, שסוכני ביטוח מסורתיים לא יכולים, מכיוון שאינם משתמשים בתהליך הגשת תביעות דיגיטלי”, נכתב בסדרת הציוצים שנמחקה מאז. עוד לפני שנמחקו, הציוצים זכו לשלל ביקורות – כולל של מספר מומחים ב-AI.

למונייד העלתה ציוצים חדשים ובהם כתבה שהציוצים שנמחקו היו “איומים”. עוד הבהירו בלמונייד כי הם לעולם לא ייתנו ל-AI לדחות אוטומטית תביעות ביטוח, והבהירו כי “מערכות החברה לא בוחנות תביעות על סמך רקע, מגדר, הופעה חיצונית, צבע עור, מוגבלות או כל מאפיין פיזי”.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

בבלוג של החברה נכתב כי השימוש במושג “סימנים לא-מילוליים” היה בחירה רעה של מילים לתאר מצב שבו טכנולוגיית זיהוי הפנים של למונייד מסמנת אוטומטית תביעות שהוגשו על ידי אותו אדם תחת זהויות שונות. בכל מקרה, מדגישים בלמונייד, תביעות שסומנו עוברות בסופו של דבר גם לאישור של חוקרי ביטוח אנושיים שאותם מעסיקה החברה.

בפוסט של למונייד נכתב עוד כי בהתחשב בעובדה שהבינה המלאכותית הציגה בעבר הטייה מובנית, נקודה שחוקרים בתחום מסמנים בתור אחת הבעיות הגדולות של ה-AI, החברה לעולם לא תיתן לה לבצע פעולות דטרמיניסטיות כמו דחיית תביעות.

חוקרי AI בטוויטר לעגו לטענות המקוריות של למונייד ודחו אותן, כשחלקם אף מציינים כי מה שהציגה החברה הישראלית בשרשור המקורי שלו הוא “גרסת ה-AI של שמן נחשים”, וטענו כי אין דרך לעשות את מה שלמונייד טוענת מבלי להסתמך על סממנים חיצוניים – מה שאומר שה-AI שלה מוטה בבסיסו (כמו לא מעט אלגוריתמי AI אחרים).

המקרה האחרון מעלה מספר סוגיות על הפרק: קודם כל, האם זה בכלל אפשרי? שאלה שעליה חוקרי AI עונים ב”לא” או “כנראה שלא”. השאלה השנייה היא האם מדובר בשירות SaaS כלשהו בו עושה שימוש למונייד או שמדובר במוצר שפותח in house במרכז הפיתוח הישראלי של החברה. ולבסוף, יש את סוגיית האתיקה: האם זה לגיטימי להשתשמש בבינה מלאכותית למשימות כאלה, בהתחשב בהטייה המובנית של AI. במקרה הזה, גם למונייד עצמה, בסדרת הציוצים החדשה, טוענת שלא.

שנה מלאה אקשן

למונייד מסכמת שנה מלאת אקשן מאז שהונפקה בבורסה בניו יורק. מניית החברה שנמכרה במסגרת ה-IPO במחיר של 29 דולר למנייה עומדת היום על 84 דולר, מה שמשקף ביצועים יפים ויציבות. עם זאת, אור הזרקורים גם גרם לה להעלות לכותרות בהקשרים שונים בהם קרב משפטי, בסופו גם ניצחה את דויטשה טלקום, על זכויות השימוש בצבע המג’נטה שלה; ולאחרונה, טענות של שורטיסט על חולשת אבטחה שמצא לכאורה במערכות של החברה – טענה שהוכחשה על ידי החברה. מנכ”ל החברה שי וינינגר לא הוטרד מהדברים ואף טען כי זה בכלל מתוכנן ומדובר בהצעות של משתמשים שבחרו אקטיבית לפרסם אותן בפלטפורמות שונות – מה שהוביל לאינדוקס שלהם בגוגל.

 

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

2 תגובות על "למונייד: ה-AI שלנו יכול לזהות רמאים בוידאו… מממ… בעצם, לא"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ניב
Guest

ככה זה כשנותנים למנהלים חסרי הבנה בתחום מסויים להוציא הודעות ופירסומים, שלא רק שאינם נכונים, אלא מבישים בחוסר ההבנה שלהם.
עוד מנהל שלא רק אלגוריתם מימיו חושב שהוא מומחה AI.

שירי
Guest

אותי דווקא מסקרן לדעת, אם זה saas, אז מי עומד מאחורי זה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: