ההיסטריה סביב מלחמת הכוכבים: 4 דברים שמנהל שיווק יכול ללמוד מזה

גם מי שלא יודע מי זה BB-8 או צ’ובאקה, לא יכול להתעלם מההיסטריה והבאז שיצר הסרט החדש בסדרת מלחמת הכוכבים. הנה 4 מסקנות שיעניינו כל איש שיווק

star wars

מאת גלעד בכר, מייסד ומנכ״ל Moburst.

בין אם אתה מעריץ שרוף של “מלחמת הכוכבים” או שלא צפית אפילו באחד מסרטי הסדרה – פשוט בלתי אפשרי להתעלם מה”באז” העצום סביב יציאתו של הסרט החדש לאקרנים. המערכת המשומנת שמאחורי ההיסטריה הקולנועית קידמה את שובר הקופות החדש בקמפיין רב ערוצי הכולל שיתופי פעולה עם מותגי ענק, סחורה ממותגת, קמפיינים במדיות החברתיות, פרסומות בטלויזיה, שלטי חוצות, ואין ספור אפליקציות חדשות.

אני חייב להוריד את הכובע בפני העבודה שסטאר וורס עשו בעולמות הסלולאר. החברה הצליחה לייצר במובייל נוכחות שרותמת את המעריצים פנימה ומנגישה להם את המוצר המסורתי בעטיפה חדשנית תוך שימוש בטכנולוגיות פורצות דרך. משווקים במובייל בכל העולם צריכים ללמוד מהקמפיין, והנה כמה מהמסקנות שגיבשתי עבורכם:

1. השתמשו בטכנולוגיות חדישות

בספטמבר האחרון השיקה פייסבוק את פיצר ה-360 Video, המאפשר ליוזרים לראות סצנה מכל כיוון באמצעות סיבוב המכשיר הסלולארי. המוחות שמאחורי סאגת סרטי המלחמה לא ויתרו על ההזדמנות לקדם את השקת הסרט החדש, ושיגרו עוד באותו היום סרטון 360 סופר מושקע, המאפשר למעריצים הנלהבים לצלול אל תוך עולם וירטואלי ולנהוג ברכב בדיוני ברחבי מדבר ג’אקו המדובר (Jakku Desert).

וידאו הוא אחד הטרנדים החמים במובייל ואין לי ספק שנראה עוד הרבה ממנו בשנה הבאה. מפרסמים תמיד מחפשים דרכים חדשות למשוך את תשומת ליבו של קהל היעד, במיוחד במציאות העכשווית בה רובנו כבר הפכנו לשבעים מפרסומות. שימוש בוידיאו במובייל הוא כלי נהדר לצוד את תשומת לב המשתמשים – מעין משב רוח רענן אל מול הבאנרים והמודעות שכולנו התרגלנו לראות. הויזואליה החדשה של טכנולוגיית ה-360 מושכת את תשומת ליבם של היוזרים באופן מיידי, ובכך מאפשרת למפרסמים להשיג את מטרתם.

2. תנו לקהל היעד שלכם מה שהוא רוצה וצריך

אם תקלידו Star Wars בכל אחת מחנויות האפליקציות – תוכלו לראות שבתוצאות עולות עשרות אפליקציות ומשחקים העוסקים כל כולם בסאגת הסרטים המצליחה. משחקים אלה פותחו על ידי חברות גיימינג ענקיות כמו LEGO ו-ROVIO, שקנו את הזכויות לפיתוח משחקים עם לוק סקייווקר וחבריו הגיבורים. בסטאר וורס מבינים שחלק גדול מקהל היעד שלהם הוא חובב גיימינג, ולכן הדרך הטובה ביותר להגיע לליבם היא בדיוק דרך משחקים.

לדוגמה, משחק הנקרא “Uprising” אשר פותח ע”י KABAM, מאפשר למעריצים לצלול אל תוך עולמן העשיר של הדמויות. המשחק נתפס כממכר, שכן הוא מדרבן את השחקנים להמשיך לשחק ע”י שזירת פרסים ותחמושות שאותם עליהם לאסוף בכדי להשלים בהצלחה משימות.

אלמנט ממכר נוסף במשחק הוא האפשרות לשחק מול שחקנים אחרים. יצר התחרותיות הוא קטליזטור נפלא לשימור משתמשים, שכן הוא מדרבן משתמשים לחזור כדי לנצח את המתחרים וכך הופכת הגיימיפיקציה לכלי מצויין לשימור לקוחות.

3. הציעו למשתמשים חוויה מותאמת אישית

בדיוק כמו שסחורה ממותגת של סטאר וורס פונה לסוגים שונים של מעריצים, כך גם החווייה המוביילית של המותג, המאפשרת ליוזרים לעצב לעצמם את החווייה המושלמת בעינם. גוגל לדוגמה, רכשה מדיסני את הזכויות להשתמש בדמויות הסרט בשלל האפליקציות שלה, כך שחובבי הז’אנר הבדיוני יוכלו לעצב לעצמם את ה-layout ולבחור מבין ה-Dark Side, Light Side, ו-Droid. כל אחד מהעיצובים הללו מגיע עם קולות ואנימציות שונות, שנועדו ליצור תחושות פרסנוליות למשתמש.

אחד המנהגים הנפוצים בקהילת המעריצים של הסדרה הוא להתחפש לגיבורי הסרט. האפליקציה של סטאר וורס מאפשרת ליוזרים לצלם סלפי ובעזרת טכנולוגיה שפותחה ע”י Disney Research, “להלביש” על גבי התמונה תחפושות של ג’דיי, הנסיכה ליה, האן סולו, וכו’. וכך כל מעריץ יכול להתחפש לגיבור המועדף עליו בלחיצת כפתור קלה. בנוסף, האפליקציה כוללת כמויות רבות של תכנים כגון טריילרים, חדשות ואימוג’יז – מה שהופך אותה לאטרקטיבית עבור כל מעריץ בכל תחום עניין.

4. צור חוויה המשלבת מגוון פלטפורמות

כפי שהזכרתי קודם, סטאר וורס נמצאת כיום בכל מקום – בפארקים של דיסני, באיפור לנשים, בבגדים, בצעצועים, ברשתות החברתיות, וכמובן – במובייל. החברה עשתה עבודה מדהימה בכך שהצליחה לאגד את כל החלקים הללו לחווייה מקיפה אחת, ובעיקר למשהו שמדבר אל קהל היעד בצורה ברורה.
כל אלו נועדו בסופו של דבר – ואחרי שגרמו למצבור חוויות חיוביות “קטנות” – להניע את המעריץ לעבר החוויה המרכזית שלשמה כל זה קרה: לרכוש כרטיס לסרט!

בתור מומחה מובייל, לא יכולתי להתעלם מהעולם הוירטואלי שנולד במיוחד עבור קהילת המעריצים האדוקה של הסדרה. האנשים שמאחורי שוברי הקופות יצרו במובייל מעין רשת חברתית וירטואלית למעריצי הסרטים, שבה הם יכולים לבנות פרופיל אישי (מדמויות הסדרה, כמובן), להמציא כינוי ולתקשר עם מעריצים אחרים בקהילה.

עד לא מזמן, כשהתחשק למעריצי סדרת הסרטים לצרוך תכנים הקשורים לה, עמדה בפניהם פחות או יותר אפשרות אחת: לשבת מול המחשב או הטלויזיה. בעזרת המובייל, מעריצים יכולים ליהנות מכמויות בלתי נתפסות של תכנים בכל מקום ובכל זמן, וככל העולה על רוחם. מעבר לכך, כל מעריץ יכול ליהנות מחוויה פרסונלית על ידי התאמת החוויה לצרכים ולתחומי העניין שלו. בעידן המובייל, כשכל כך הרבה תכנים נגישים לנו במכשיר שבכף ידינו, לא מפתיע שכולם מדברים על הסרט חודשים ארוכים לפני שיצא לאקרנים.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: