רוצים להתקבל למשרת החלומות שלכם? תלמדו מהילדים שלכם

הדימיון והיצירתיות שאנו נולדים איתם הולכים ונעלמים לאורך השנים לצד חוקים וקבעון שהחיים הבוגרים מביאים עימם. הנה כמה דברים שכדאי לכם ללמוד מילדים על מנת להחזיר את המיומנויות האבודות לריאיון הבא למשרת חלומותיכם

shutterstock children

הפוסט נכתב על-ידי תאיר קסלר, SEEV.

לפני כמה ימים קראתי בלינקדאין פוסט שתפס אותי חזק. את הפוסט כתב פרנק אליסון, מנהל מדיה חברתית בחברה גלובלית, ובו הוא מדגים איך אנחנו יכולים ללמוד מהילדים שלנו את הדברים שתמיד רצינו לדעת לעשות או להיות.

כמו שאתם יודעים הדבר החשוב ביותר למעסיק הוא שהעובד שלו יהיה “שונה”, “יצירתי” וכמובן “שיחשוב מחוץ לקופסא”. אותן מילים קלישאתיות שאנחנו רואים בכל מודעת דרושים בתחום ההייטק ובכל תחום אחר. אחת הבעיות שלנו היא שמגיל צעיר מאוד מלמדים אותנו דפוסי התנהגות מסויימים אשר עם השנים גורמים לנו לאבד חלק ניכר מהיצירתיות שלנו ולהפוך דומים אחד לשני. מאוד קשה לנו להודות בכך שאנחנו לא יודעים לחשוב מחוץ לקופסא, או יותר נכון מחוץ לקיוביקל בו אנו יושבים.

אל תגידו נואש – יש דרך למצוא מחדש את היצירתיות שבכם והיא ממש מתחת לאף שלכם, באמת מתחת לאף שלכם. אתם רואים אותו? את הילד שלכם שמחבק לכם עכשיו את הרגל? הוא יראה לכם את הדרך.

בואו נחזור רגע לפרנק אליסון, או יותר נכון אל הבת שלו, רובין. רובין קיבלה בגן דף עבודה בנושא הצבע הירוק. הילדים התבקשו לכתוב את המילה ‘ירוק’, לצבוע את המילה וכן להקיף את המילה בעיגול. כאשר רובין הראתה לאביה את את הדף לאחר שסיימה את כל המשימות בו, האב לא האמין למראה עיניו – הילדה לא השתמשה בכלל בצבע הירוק כדי לבצע את המשימות. היא בחרה בצבעים ורוד וסגול. כאשר נשאלה למה היא לא השתמשה בירוק ענתה: “כולם יצבעו את הדף בירוק, אני רציתי להיות שונה”. אתם מבינים? כאנשים שחיים בתבניות שהמציאות מכתיבה לנו, אנחנו רואים את הצביעה של רובין בורוד ובסגול כצביעה בצבעים “הלא נכונים”.

ואז אנחנו מתפלאים כאשר לא חוטפים אותנו לאותה משרה שדורשת אדם יצירתי אשר חושב באופן שונה.

במידה ואין לכם ילדים או שהם עסוקים מדי כדי להסביר לכם איך לחזור למקורות היצירתיים שטמונים בכם, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להיות הילד שכותב את המילה “ירוק” בטוש סגול.

פשוט תכתבו “ירוק” בטוש סגול

לפעמים זה כל כך פשוט אבל אנחנו לא מסוגלים להעז. כן – אנחנו, אותו דור שגדל על המשפט “המעז מנצח” לא מסוגל לצאת מהתבניות עליהן גדלנו. אנחנו פוחדים מכישלון, פוחדים שיחשבו שאנחנו מטומטמים ולכן בוחרים שוב ושוב בצבע הירוק. אם אתם שואלים אותי – אני בטוחה שבמידה ומארק צוקרברג היה מקבל את דף העבודה הזה בגן – הוא היה בוחר בכחול במקום הירוק, ריצ’ארד ברנסון היה בוחר אדום וביל גייטס היה לוקח את הירוק אבל מוסיף לו גם את הצהוב, האדום והכחול.

אל תצבעו בתוך הקווים, תציירו מחדש את התמונה

כשאני הייתי בגן, הגננת היתה יושבת מאחורי ומוודאת שאני צובעת בתוך הקווים. כי ככה זה בעולם שלנו – יש חוקים, ואם לא תצבע בתוך הקווים יבוא שוטר. אבל זה היה בגן, ועכשיו אנחנו כבר גדולים ויודעים שהשוטר לא יגיע. אז למה לא לנסות ולצאת מהקווים או לגמרי להשתגע ולצייר את התמונה מחדש? אז מה אם מגדירים לנו אופן עבודה מסויים שכולם אומרים שהוא הנכון? אולי אתם תמציאו משהו חדש!

כולם מכירים את סיפורו של דיק פוסברי, אותו קופץ לגובה שהבין שיהיו לו תוצאות יותר טובות אם יקפוץ הפוך מכולם, עם הגב אל הרף. תתארו לכם כמה מוזר זה נראה לאנשים. כמה אנשים צחקו לו ולא הבינו מה לעזאזל הוא עושה. ובזכותו של הקופץ המוזר השתנה למעשה ענף הקפיצה לגובה לחלוטין.

תחייכו עם הרבה ביטחון

לא קל להיות שונה, וזאת חייבים לדעת מראש. אנשים שונים ויצירתיים לרוב מפסידים בקרבות אך יוצאים מנצחים גדולים ממלחמות וזה מה שחשוב! כאשר אתם מראים לעולם את היצירה החדשה שלכם, תוכיחו להם כי היא טובה יותר ממה שהיה עד עכשיו, תציגו אותה עם המון ביטחון עצמי וחיוך, והם ייסחפו אחריכם ללא חשש.

אני תמיד נשאר אני

תהיו נאמנים לעצמכם, אל תקחו ללב אנשים שיגידו לכם “כך לא עושים זאת” וינסו “ליישר” אתכם עם המקובל אצל שאר האנשים בעולם. תבחנו, תנסו ותבדקו האם מה שאתם עושים משפר את הביצועים. במידה ולא, למדתם משהו חדש!

לפני כמה חודשים עבדתי על פרויקט Social Media לנשים. לפי כל המומחים הבינלאומיים והישראליים בתחום, נשים מגיבות יותר ל- Visual, כלומר – כמה שיותר תמונות ב– Online. למרות כל המאמרים וההתייעצויות, בחרתי להפיץ סטטוס בודד בפייסבוק –  ללא תמונה, והפלא ופלא – הוא זכה לכמות גדולה פי 5 של תגובות, לייקים ושיתופים. כמובן שחשבתי שמדובר במזל חד פעמי, אולם כאשר ניסיתי זאת שוב ושוב התוצאות היו זהות. כשסיפרתי ושלחתי צילומי מסך למומחים בתחום הם לא האמינו וטענו שהנתונים נוגדים כל מאמר, ניסוי וניסיון שנעשה על נשים ב- Online.

נסיים בציטוט אותו הביא אליסון בפוסט, ציטוט של בריאן סוליס, מחבר הספר What’s the Future of Business””

“צריך אומץ כדי לשבור את מה שעדיין לא נשבר ולבנות אותו מחדש באופן שאחרים עוד לא יכולים לדמיין, להעריך או לתמוך בו.”

קרדיט תמונה: children via shutterstock

הכתבה בחסות See.v

SeeV היא חברת השמה בוטיק לתחום ההייטק אשר הוקמה ב - 2007 ע"י 4 בוגרי ממר"ם.
בזכות שיטות הגיוס והאיתור החדשניות של החברה, היא צמחה במהירות והפכה לחברת ההשמה הגדולה והמובילה בישראל להייטק.
החברה עובדת עם המגוון הרחב ביותר של חברות בתחום התוכנה בישראל,
החל מחברות ענק ועד לשפע סטארטאפים בשלבים שונים. ההצלחה של החברה הגיעה מכיוון שאנשיה יודעים להיות במקום הנכון ובזמן הנכון, לפני כולם.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "רוצים להתקבל למשרת החלומות שלכם? תלמדו מהילדים שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שי
Guest

וואו.. המאמר כתוב נורא – נראה כאילו השתמשו בתוכנת תרגום

dra
Guest

בשוק התוכנה הישראלי יש יותר מידי מתכנתים בשניקל ומנהלים בחצי שקל שלא יודעים להבדיל בין חשיבה מחוץ לקופסה ויצירתיות לבין חשיבה לקויה/בלתי מסודרת וטפשות צרופה. יותר מדי אנשים בשוק מתנהלים כאילו חוסר תכנון זה אותו דבר כמו יצירתיות וחושבים שקומבינות טפשיות ואין סוף Hackים זה סימן לאיזה יתרון ישראלי של אלתור ותושיה. אז זהו שלא. אם אתם משנים את הגדרות הפרויקט שלכם פעמיים בשבוע ופותרים כל הזמן בעיות על ידי כיבוי שריפות שאתם בעצמכם הבערתם, אז אתם לא יצירתיים. להיפך. אתם אנשים שלא יודעים לישם את סוף מעשה במחשבה תחילה. לא פחות ולא יותר.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: