21 דברים שאתם חייבים לבדוק לפני שאתם מעלים עמוד נחיתה

אחד האמצעים החשובים ביותר ללידים הוא עמוד הנחיתה. הנה רשימה של 21 דברים שאתם חייבים לוודא לפני שאתם מעלים אותו לאוויר

מאת נאור נרקיס, אתר Tochenist

כל כך הרבה כסף אנחנו משקיעים בקידום עמוד נחיתה כדי להביא לידים. אין לנו שום אפשרות אחרת חוץ מלוודא שעמוד הנחיתה שלנו הוא הדבר הכי ממיר שיש – אחרת ערימות של כסף ירדו לטמיון. הנה 21 דברים שאתם צריכים לוודא – לפני שאתם משגרים אותו לעולם.

1. מסר אחד ופשוט

המוצר שלכם טוב עד כדי כך, שהוא יכול לפתור את בעיית העוני ולהביא שלום עולמי. אבל אם הצרכן לא יבין במה מדובר הוא לא יקנה, ואז הרסתם את הסיכוי לשלום עולמי, נכון? כדי למנוע את הקטסטרופה הזו, היצמדו למסר מרכזי אחד בלבד לגבי התועלת של המוצר לצרכן. תוכלו לפרטבקצרה שהמוצר נותן “גם וגם” בכותרת המשנית ובבולטים.

2. כותרת תואמת למודעה ממנה הגיע היוזר

בהתחלה זה קל, אבל כשאתם מריצים עשרים קמפיינים במקביל בגוגל ובפייסבוק, מתחיל הבלגן. תקפידו מאד שמי שלחץ על מודעה, מגיע לעמוד נחיתה שתואם את ההבטחה של אותו קמפיין אלו דקויות חשובות, כי למשתמש יש Intent ברור.

3. השתמשו בפועל שמוביל לפעולה

נכון שדונאלד טראמפ אינו האורים והתומים שלנו, אבל שימו איך סיסמת הבחירות שלו היתה בנויה –   Make America Great. שימוש בפעלים הוא טריק שגורם למשתמשים להיות אקטיביים ולבצע את פעולה שרצויה לנו. זכרו שעמוד נחיתה טוב הוא לא דמוקרטי. אלא אומר לגולש בדיוק מה עליו לעשות. לכן כדאי שתכללו פעלים, לפחות בכותרת של עמוד הנחיתה ובכפתור ההנעה לפעולה. איך אנחנו יודעים שזה כדאי? כי בדקנו את זה בעזרת הסעיף הבא בצ׳קליסט.

4. A/B טסטינג הוא חובה, לא אופציה

צבע של כפתורים. Hover מעל הכפתורים. גודל תמונות. גודל פונטים. המיקום של הטופס. כל הדברים הללו, ועוד הרבה אחרים, יכולים להשפיע על יכולת ההמרה של העמוד. לכן חובה לעשות  A/B טסטינג – לתת למספרים הגדולים להוכיח מה עובד, במקום לסמוך על עצות ואינטואיציה. כל ה״עצות״ שמופיעות כאן אגב נסמכות על תורה שלמדנו ב-A/B טסטינג.

5. רק שדות חיוניים

לידים איכותיים זה חשוב, אבל אתם לא רוצים להישאר ללא לידים בכלל. בקשו מהמשתמשים למלא רק פרטים שחיוניים לקיום תקשורת בינם לבין המותג בשלב הנוכחי. כל שדה נוסף שתטריחו אותם למלא, יקטין את אחוז ההמרה של העמוד. כשמערכת היחסים בינם לבין המותג תתפתח, תאספו עוד דאטה.

6. Call to action אחד בלבד

אם אתם רוצים שאנשים יעשו את מה שאתם רוצים שהם יעשו, אל תיתנו להם הרבה ברירות. אובר אפשרויות מצמצם את הסיכוי להמרה, במיוחד בעמודי נחיתה.

7. בולטים במקום פסקאות

בעמודי נחיתה, קצר ולעניין זה מצוין. הקפידו לכתוב בולטים קצרים וענייניים במקום פסקאות ארוכות ומעייפות. יש לכם יותר מחמישה בולטים? חדדו שוב את המוצר והמסר.

8. בלי שגיאות כתיב

חבל להכעיס לקוח בגלל טעות מיותרת כמו שגיאת כתיב. תוכלו להיפטר משגיאות ולשדרג את רמת הניסוח באמצעות כלים חינמיים כמו Grammarly.

9. צעדים בוני אמון

גם אתם מעדיפים לקנות יד שניה מרופא כי זה נשמע יותר אמין. כדי להעלות את האמון במוצר או בשירות שלכם, הוסיפו  Testimonials, כלומר ציטוטים מלקוחות מרוצים או ביקורות על המוצר ממדיות מוכרות. תו איכות נוסף הוא תעודות ותקנים אובייקטיביים כמו “עומד בתקן האוסטרלי להגנה מהשמש” ו- “מוסמך גוגל״. גם לינקים לערוצי המדיה החברתית שלכם יכולים להגדיל את האמון. ציון שמות חברות שעבדתן עמן עשוי לתרום, בתנאי שמדובר בחברות רציניות.

10. הצעת ערך ברורה

עמוד נחיתה הוא משחק win-win. המשתמש צריך להבין מה אתם מציעים לו בתמורה לפרטים שהוא משאיר.

11. פונט

תשקיעו בפונט שלא נראה יותר מדי ברירת מחדלי. זה יכול להעלות את אחוז ההמרה לעומת שימוש בפונט לעוס.

12. מספר טלפון. לא לשכוח

נכון, צעירים לא אוהבים להתקשר יותר. אבל אתם לא יודעים אף פעם אם מישהו זקוק לשירות שלכם באופן מידי והוא צריך את הטלפון שלכם. המספר שלכם הוא חשוב. לא חייבים לשים אותו בראש העמוד, אבל לשים אותו איפשהו – אפילו בתחתית. זה כמובן רק במידה והשירות שאתם מוכרים מצריך שיחת טלפון.

13. גוגל אנליטיקס

גדולים מאתנו קבעו שמה שלא נמדד לא מנוהל. זה פשוט נורא אם המעקב של Google Analytics על עמוד הנחיתה אינו פועל.

14. פיקסל המרה

אם אתם משקיעים תקציבים בקידום בגוגל, פייסבוק, אאוטבריין, טאבולה, טוויטר או לינקדאין, זה הכרחי להטמיע פיקסל המרה, שיאפשר לכם לדעת מי המיר, מנין הוא הגיע ולקבוע Goal באנליטיקס. כך תעקבו אחרי הכסף שלכם בצורה חכמה ותהפכו כל עמוד נחיתה למכונת לידים.

15. UTM מלא

המשך ישיר לסעיף הקודם. UTM הוא מה אתם כותבים בשורת ה-URL של העמוד על-מנת לזהות אותו. UTM מלא של עמוד נחיתה מורכב ממספר אלמנטים: שם המותג והמוצר, שם הקמפיין ושם העמוד הספציפי, כלומר על מה הוא מדבר (במקרה שלנו- landing-pages-checklist). אם אתם עושים A/B טסטינג, ואתם עושים, ה- UTM כולל גם רמז באיזו וריאציה מדובר (תמונה של חוף או תמונה של פארק, מסר כזה או מסר אחר). כדאי להשקיע חצי דקה נוספת באפיון וכתיבת ה-UTM המלא של העמוד, כדי שתוכלו לשייך אותו לקמפיין הנכון ולערוך עליו מעקב בהווה ובעתיד. אם בעוד חצי שנה הלקוח יבקש לעלות שוב עם “המודעה ההיא עם התמונה של הפארק”, יהיה קשה מאד לאתר את אותה מודעה גאונית ללא UTM מלא בשורת ה-URL.

16. לידים מקושרים ל-CRM

אנחנו כבר לא בתקופת האבן והנייר. אתם לא רוצים להתחיל מעקב ידני אחרי הלידים, נכון? הקפידו לחבר את הטופס שלכם ישירות למערכת ה-CRM שלכם, כמו Hubspot לדוגמא.

17. טעינה מהירה

ודאו שלא לוקח יותר משנייה אחת לטעון את עמוד הנחיתה. כל שבריר שנייה שיעכב את הגולשים יקטין את אחוז ההמרה. דרך קלה לגרום לטעינה מהירה היא להפחית למינימום האפשרי את גודל התמונות שהשתמשתם בהן.

18. תאימות לדסקטופ, לא למובייל

הכותרת אומרת שיש לבדוק תאימות לדסקטופ כי אנחנו מאד מקווים שאתם כבר מיישמים חשיבת Mobile first. מרבית האנשים יצפו בעמוד הנחיתה דרך המובייל ולכן כדאי שתתחילו לבנות את העמוד והעיצוב שלו דווקא משם.

19. לינקים

בדקו פעמיים לפני שליחת והעלאת קמפיין שכל הלינקים עובדים. לינק שבור עלול לעורר תהיות לגבי איכות השירות שלכם.

20. הפסקה קצרה לפני הגהה

אתם כל כך שקועים בעבודה על העמוד שלכם, עד שאתם כבר לא מסוגלים לגלות בו טעויות. האם המסר קוהרנטי, האם השפה אחידה והאם כל הטקסטים נמצאים במרחק שווה מהבולטים? קחו הפסקה קצרה, אווררו את המוח והעיניים ואז חיזרו שוב להגהה סופית. הכי טוב – תנו לקולגה הקרובה אליכם לעבור על העמוד לפני השיגור לחלל.

21. להישאר בתוך הקופסא

זה לא קמפיין לפסטיבל קאן, זה עמוד נחיתה. לא צריך לצאת מהקופסא או להמציא את הגלגל. יש מבנה עמוד שעובד – היצמדו אליו. יש צבעים שיותר ממירים – תישארו אתם. איך יודעים מהו העמוד האופטימאלי? חזרו אחורה לסעיף A/B טסטינג הוא חובה.

נכתב בשיתופה של אריאל פלג

המאמר הופיע לראשונה באתר Tochenist

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "21 דברים שאתם חייבים לבדוק לפני שאתם מעלים עמוד נחיתה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
הוא
Guest

תודה על המידע.
הרעיון של הכתבה נחמד אבל המימוש לקוי.
שגיאות כתיב (בכתבה שממליצה לבדוק שגיאות כתיב), שימוש בביטויים מומצאים או כאלה שמקורם בשפה אחרת ונשמעים חסרי פשר אמיתי בעברית.
קיבלתי משהו מהכתבה, מקווה שתיקח/י משהו מהתגובה.

יאיר
Guest

לייק

good
Guest

כתבה יפה

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל