זאת ”המכונית המעופפת” החשמלית החדשה של לארי פייג’ שכל אחד יכול להטיס

החזון של מייסד גוגל מתקרב עוד צעד אחד לכדי מציאות, כאשר החברה הציגה דגם משופר של ה-Flyer שיאפשר לכם להטיס כלי טיס קטן בלי צורך ברישיון טיסה

Kitty Hawk Flyer

תמונה: Kitty Hawk

אי שם בשנת 2017 דיווחנו כי לארי פייג’ וחברת Kitty Hawk מפתחים יחד כלי רכב מעופף חשמלי, שיאפשר לכל אדם להנות מתפעול של “מיני-מטוס” אמיתי. מאז נראה שהחברה עבדה רבות על שכלול אב הטיפוס, כאשר היא הציגה בימים האחרונים את ה-“Flyer”, עם שיפורים ופרטים נוספים על הפרויקט השאפתני.

לעקוף את הפקקים של איילון דרך הנחל

ה-Flyer הוא כלי טיס קטן אשר מסוגל לשייט בגובה של 10 רגל מעל לפני המים בלבד (אז תשכחו מלעקוף את הפקקים של איילון, אלא אם הנחל מלא). זאת באמצעות עשרה מדחפים המונעים באמצעות סוללה ומערך חשמלי בלבד. למרות שה-Flyer נשמע מדהים על הנייר, כדאי לשים לב שהוא מוגבל למהירות של כ-32 קמ”ש (על ידי מערכת השיוט). כמו כן, הוא מסוגל להשאר באוויר למשך כ-20 דקות, ושוקל כ-110 קילוגרמים.

מאחר שגובה ומהירות השיוט, ומבנה הכלי, שמים אותו בקטגוריית ה-Ultraweight של רשות התעופה הפדרלית, הוא לא מצריך רישיון תעופה לצורך הטסתו. המשתמש יכול להעזר בשני ג’ויסטיקים כדי להטיס את הכלי, כאשר אחד מהם שולט בכיוון הטיסה, והשני במהירות. ה-Flyer מצויד במערכת מחשוב מתקדמת שדואגת לייצוב שלו.

מחירו של כלי הטיס טרם נחשף, אך די מובן מאליו שהוא לא מיועד לצרכן הקטן, אלא לנסיעות “תענוגות” וכמובן כצעצוע יוקרתי לעשירון העליון שיאפשר להם להרגיש כמו טייסים, בלי לדעת להפעיל מטוס. מנכ”ל החברה, סבסטיאן ת’רון, שעמד בראש פרויקט המכוניות האוטונומיות של גוגל, טוען בסרטון של החברה שבתוך פחות משעה, ניתן ללמוד לתפעל את ה-Flyer.

לפני מספר חודשים חשפה החברה את Cora, מכונית מעופפת חשמלית נוספת המסוגלת להמריא ולנחות כמו מסוק על גגות ומגרשי חניה, ולהטיס עד שני נוסעים במהירות גבוהה למדי של 180 קמ”ש בגובה של בין 500-3,000 רגל מעל פני הקרקע. נראה שהחלום שלנו לנסוע במכונית מעופפת מתקרב אלינו בצעדי ענק, אם כי סביר להניח ששאלת המחיר תכריע האם יהיה מדובר בחלום רחוק.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

להגיב

אין תגובות

תגיות לכתבה: