צחקו עליו, אבל קמפיין סלט תפו”א בקיקסטאטר הופך ליוזמה מבורכת

קמפיין סלט תפוחי האדמה שכבש את קיקסטארטר הגיע לסופו כשהבחור העומד מאחוריו מתכנן להשתמש בכסף לא רק על מנת להכין סלט, אלא על מנת לדאוג שהסלט יאכיל את כל מי שזקוק לו

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

ביולי האחרון עלה לאתר קיקסטארטר אחד מהפרוייקטים ההזויים ביותר שנצפו בו עד לאותה העת: קמפיין למימון הכנת סלט תפוחי אדמה. הפרוייקט היה כה מוצלח שבתוך דקות הצליח להגיע אל סכום היעד שהציב לעצמו, בסך 10 דולרים ובסופו עמד המימון על לא פחות מ-55 אלף דולרים.

כעת הבחור שמאחורי הפרוייקט המדובר, זק בראון, מחליט לקיים את הבטחתו להשתמש בכסף על מנת להכין סלט תפוחי אדמה. אך במקביל, הוא מעוניין להפוך את הבדיחה המקוונת שלו למשהו מעט יותר משמעותי, שיוכל להשפיע ולשנות את העולם, או לפחות את עיר הולדתו.

קצת מלח, קצת פלפל, הרבה תפוחי אדמה

לאור ההצלחה האדירה של הקמפיין, בראון החליט כי הגיע הזמן לעמוד במילתו ולהגשים את כל היעדים השונים אותם הציב במהלכו. קודם כל, למרות שמספר התומכים עומד על 6,911 משתמשים, בראון הוא מבטיח כי יצלם את עצמו מכין את סלט תפוחי האדמה שלו, בזמן שיקריא את שמותיהם של כל התורמים, כפי שהתחייב לעשות.

שנית, בראון מתכנן להשתמש בסכום הגיוס על מנת לשלוח את המתנות השונות אותן הבטיח, הכוללות כובעים וחולצות לצד עריכת מסיבת סלט תפוחי אדמה שתתקיים בעיר הולדתו, קולומבוס אוהיו. למסיבה החליט לקרוא PotatoStock 2014, עם רפרנס ברור לפסטיבל וודסטוק.

בניגוד לפסטיבל הידוע, האירוע אותו מתכנן בראון ימשך מספר שעות בודדות ב-27 בספטמבר, אך גם הוא עתיד לכלול הופעות חיות ומוזיקה וערימות של סלט תפוחי אדמה (וגם קצת פיצה).

אך עם כל הכבוד להבטחות השונות בקמפיין, בראון החליט שמעוניין לעשות משהו טוב עם הכסף. לכן, החליט להשקיע חלק מהסכום בפתיחת חברה למטרות רווח, שתתמקד על הפצת הומור ושמחה ברחבי העולם, בדומה לשמחה וההומור שהצליח להפיץ באמצעות הקמפיין הנוכחי.

במקביל, גם כאן במטרה לשנות ולשפר את העולם, מתכנן בראון להשקיע את רוב הרווחים בהקמת קרן ללא מטרות רווח, שתעזור להאכיל את הרעבים ואת חסרי הבית במרכז אוהיו. לדבריו, בעוד שהקמפיין הנוכחי שמימן סלט תפוחי אדמה עתיד להשכח בנבכי האינטרנט, התקווה היא שהקרן תמשיך לפעול ולעזור לרעבים במשך תקופה ארוכה.

ברשימת הקמפיינים הרווחים ביותר בקיקסטארטר

בעוד שבראון בטוח כי תפוחי האדמה שלו ישכחו בקרוב, אין ספק שגם עבור קיקסטארטר עצמו הקמפיין הנוכחי היה להיט. למעשה, הוא נכנס היישר אל המקום הרביעי ברשימת הקמפיינים הרווחים ביותר, מיד לאחר קונסולת המשחקים OUYA, שעון ה-Pebble והסרט של ורוניקה מארס.

האמת היא שאנחנו לא בטוחים מה הקמפיין הנוכחי מעיד על קהילת האינטרנט. בדומה לאתגר דלי הקרח שתופס תאוצה מרשימה במהלך הימים האחרונים, מסתמן כי משתמשי האינטרנט אינם צריכים יותר מידי על מנת לקחת חלק בקמפיינים מסויימים, אלא רק שישעשעו אותם.

שימוש בהומור גורם למשתמשים להרגיש הרבה יותר נדיבים ולהשתתף בפעילות מאשר הצגת תמונות קשות או תיאור מצבים מזוויעים. כעת נותר לראות כיצד ארגונים, מפרסמים וקמפיינים שונים לוקחים זאת לתשומת ליבם והופכים את הקידומים השונים שלהם למהנים גם עבור המשתמשים, שיגרמו להם לקחת בהם חלק פעיל.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: