קנשו הישראלית מגייסת 20 מיליון דולר מקרן של מיט רומני

קרן ביין קפיטל משקיעה בחברה שפיתחה מערכת לבדיקת היעילות של פרסום ברשת. הערכות: הגיוס נעשה לפי שווי של מאות מיליוני דולרים.

social-create-ss1

הפוסט נכתב על ידי מאיר אורבך ואסף גלעד.

חברת טכנולוגיית הפרסום הישראלית קנשו (Kenshoo) גייסה 20 מיליון דולר מקרן ההשקעות הפרטית ביין קפיטל בבעלותו של המועמד לנשיאות ארה”ב לשעבר מיט רומני, כך על פי דיווח שפורסם בכלכליסט. בסבב הגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים, סקויה ישראל וסקויה ארצות הברית, המושקעת בחברות ענק כגון וואטסאפ ולינקדאין.

סבב זה, שקנשו טרם הכריזה עליו באופן רשמי, מביא את סכום הגיוסים של החברה הישראלית לכ־64 מיליון דולר. עם המשקיעים המאוחרים שלה ניתן למנות כמה קרנות ענק כגון טנאיה, לשעבר קרן ההשקעות של ליהמן ברדרס, וארטס אליאנס. עם המשקיעים הראשונים שלה ניתן למנות גם את מנכ”ל 888 לשעבר גיגי לוי, ירון אדלר ועוד.

ביין קפיטל פעילה בישראל מאז השקעתה בחברת הקטלוגים המקוונים שופינג.קום שנרכשה בידי ebay ב־2005 תמורת 634 מיליון דולר. מאז השקיעה הקרן בחמש חברות נוספות ובהן ObserveIT ו־Redis Labs.

מערכת לבדיקת יעילות הפרסום

קנשו פיתחה מערכת אוטומטית לבדיקת יעילות הפרסום, והיא מאפשרת למפרסם לדעת בדיוק מה קורה בכל רגע במקומות החשובים ברשת – גם במנועי חיפוש דוגמת גוגל, בינג ויאהו וגם ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר ופורסקוור. החברה מנטרת בזמן אמת את התנועה ברשת, בוחנת מה הגולשים מחפשים במנועי החיפוש, אילו פרסומות זוכות לפופולריות בפייסבוק ומהם הנושאים החמים ברשת.

היא מתריעה על כך בזמן אמת ובאופן אוטומטי ללקוחותיה המפרסמים, ומאפשרת להם לשנות את הקמפיין בתוך שברירי שניות כדי להפחית את עלותו ולהגביר את יעילותו. האלגוריתם של קנשו יכול לזהות, למשל, שמודעה המשווקת נעל מסוימת תהיה פופולרית עבור גברים מעל גיל 45 יותר מנעל אחרת. גיוס ההון התבצע לצורך פיתוח מערכת חדשה, המאפשרת למנהלים להקצות תקציבי פרסום כוללים ולנבא את התשואה על ההשקעה.

בשיחה עם “כלכליסט” אמר יואב יזהר־פרטו, מנכ”ל החברה, שהגיוס נעשה לפי שווי גבוה מאוד של החברה שמוערך במאות רבות של מיליוני דולרים. “עכשיו החברה מתרכזת בהרחבת הפעילות שלה בכל התחומים ונערכת להנפקה לקראת הרבעון השלישי של 2015”. הוא סירב להתייחס לשווי שעל פיו תונפק החברה, אך לפי מקורות המקורבים לחברה, הנפקה בעוד יותר משנה צפויה להתקיים רק לפי שווי של 1–1.5 מיליארד דולר אם חלון ההנפקות ייוותר פתוח.

“אנחנו חברה עם קצב גידול שנתי של 30%–40% בכל שנה ורווח גולמי של כ־85%. תקציבי הפרסום שעוברים דרכנו מגלגלים כ־4–5 מיליארד דולר”, אמר יזהר־פרטו. “החברה קיבלה עד היום שלוש הצעות לרכישה ולכולן סירבה”, אמר. “בחרנו משקיעים שאינם ממהרים לעשות אקזיט, ולכן אנחנו יכולים לבנות את החברה לגודל הראוי”. החברה מעסיקה כיום 430 עובדים, מחציתם בישראל.

קנשו (Kenshoo) נוסדה בשנת 2006 על ידי יואב יזהר-פרטו, אלון שפר וניר כהן. כיום היא מונה 430 עובדים וגייסה עד כה 64 מיליון דולרים. המשקיעים בחברה הם סאקויה ישראל, טנאי, ביין קפיטל ומשקיעים פרטיים.

הפוסט פורסם לראשונה בכלכליסט.

לקריאה נוספת

כלכליסט

אתר החדשות הכלכלי המוביל בישראל. באתר מתפרסמות כל חדשות הכלכלה בארץ ובעולם, בורסה, טכנולוגיה, IT, נדל"ן, משפט ושיווק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: