”היו לנו חששות לחבור לחברה גדולה, אבל זה מה שהקפיץ אותנו לליגה של הגדולים”

מייסדי Keepers, אפליקציה המנטרת שיחות פוגעניות ברשתות החברתיות בהן מעורבים ילדים ומדווחת להוריהם, יצרו מספר שיתופי פעולה עם גופים גדולים, מקומיים ובינלאומיים, אבל היו צריכים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים

 Aksonov/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Aksonov/ Getty Images Israel

מאת ערן טלנר, מנהל מחלקת פיתוח מוצרים בבזק בינלאומי

אחת הדרכים, שצוברת תאוצה בשנים האחרונות ושעוזרת לסטארטאפים להתגבר על רבים מהקשיים בהם הם נתקלים היא חבירה לחברה גדולה ומבוססת. בשנים האחרונות התרבו שיתופי פעולה כאלה, משום שהחברות הגדולות מחפשות את החדשנות הטכנולוגית והגישה של פתירת בעיות במהרה; ומהצד השני סטארטאפים נהנים מגישה לתשתיות עובדות, קהל לקוחות גדול ומגוון וכמובן גב מימוני רחב. אך הרצון משני הצדדים אינו מספיק כדי ליצור את הקשר הנכון, להגיע להסכם שיתאים לשניהם ולצורת עבודה הרמונית. סטארטאפ אחד שהצליח לחבור לחברה גדולה ואף להגיע ל-3 הסכמי שת”פ בינלאומיים הוא Keepers.

Keepers היא אפליקציה שמותקנת בנייד של ההורה ובנייד של הילד/ה, ומנטרת שיחות פוגעניות, קללות ואיומים שהילדים נחשפים אליהם דרך הרשתות החברתיות – ואז מדווחת להורים בזמן אמת על המתרחש. למייסדיה, חנן ליפסקין, אריק בודקוב ודורון יעקבי, לקח זמן ארוך יחסית להשלים את פיתוחה, כי היה להם חשוב לצאת לשוק עם מוצר נטול תקלות עד כמה שניתן. בתחילת דרכם הם שיווקו את האפליקציה בעצמם, ויחד עם הרעיון והביצוע נטול התקלות, הפוטנציאל לא נעלם מעיניהם של מספר גופים גדולים, והחברה נכנסה למו”מ מתקדם מול מספר חברות במקביל.

מקור: יח”צ

“עם השקעה אפסית בשיווק הגענו תוך 3 חודשים לכ-12 אלף לקוחות”, מספר ליפסקין, “בנוסף, זכינו לחשיפה תקשורתית, בין השאר בטלוויזיה, וכך כנראה שמעו עלינו הגופים שיצרנו איתנו קשר. לא תכננו לשתף פעולה עם חברות גדולות, אבל כשהגיעו ההצעות החלטנו להקשיב. אמרנו שלא אומרים לא להזדמנויות, בעיקר בעולם שבו אנחנו פועלים”.

“היינו צריכים לשנות את דרך העבודה שלנו”

לכל יזם ויזמת יש חלום להקים חברה של מיליארד דולר מאפס ולבנות אותה במו ידיו, וגם ליפסקין מתוודה ואומר כי היו חששות לחבור לחברה גדולה, אך בסופו של דבר מייסדי החברה הבינו כי זה מה שיכול לתת להם את הדחיפה לה הם זקוקים. “בתחום שלנו קשה מאוד לסטארטאפים לפרוץ קדימה”, הוא מוסיף ומשתף כי החברה בחנה במקביל 3 הצעות מ-3 גופים גדולים במשק הישראלי, ובסוף החליטה לבחור בהצעה שאפשרה להם למכור את האפליקציה ללא תלות ברשת של המשתמש. “זה יישמע קלישאתי אבל היה לנו חשוב להגיע לכמה שיותר ילדים והוריהם”, אומר ליפסקין.

ההימור השתלם. שם האפליקציה שונה לסייבר קידס – Cyber Kids, היא הושקה לפני כשנה ומאז רשמה לא מעט הצלחות. כך לדוגמה, דיווחה האפליקציה להוריהן של קבוצת ילדות בנות 12 שתקשרו ביניהן באמצעות קבוצת וואטסאפ על שיחות שבהן הן לימדו אחת את השנייה טכניקות הקאה במטרה לרדת במשקל; במקרה אחר זיהתה האפליקציה קשר מיני שהתנהל בין ילדה בת 12 לנער בן 17; ובמקרה נוסף נמנעה קטטה מתוכננת בין מספר ילדים.

שיתוף הפעולה הלוקאלי המוצלח, שמתקיים גם היום, הגיע לחו”ל ובעקבותיו חתמה Keepers על שיתוף פעולה גם עם חברת וודאפון העולמית. “אין ספק ששיתופי הפעולה האלו הקפיצו אותנו בבת אחת לליגה של הגדולים, אך גם התהליך עצמו היה מאוד מעניין”, אומר ליפסקין, “מצד אחד היינו צריכים לשנות את דרך העבודה שלנו ולהתאים אותה לגוף גדול – למדנו כיצד לעבוד מול תאגיד, איך לסגור חוזים ועוד; מצד שני קיבלנו גוף מנוסה שעוזר לנו במקומות בהם אנחנו פחות חזקים, כמו שיווק והתנהלות מול הרגולציה”.

אמנם מדובר בחלום של כמעט כל סטארטאפ, אבל ללא גמישות, יצירתיות והבנה שחייבים להגיע עם ראש פתוח ונכונות לשנות תהליכים, זה בקלות יכול להפוך למהלך מאתגר מאוד. “אנחנו חברה של 10 עובדים, סטארטאפ על כל המשתמע מזה, ופתאום אנחנו עובדים עם חברות גדולות שרגילות לתהליכי עבודה אחרים”, משתף ליפסקין, “למזלנו הבנו שהמנטליות שלנו של עבודה בצורה של כיבוי שריפות, צריכה להשתנות במהרה”.

אחת הדרכים שעזרו ל-Keepers  לפתור את המכשלה הזו הייתה יצירת ימי חשיבה מרוכזים, כלומר האקתונים. “בתהליך הפיתוח כל הזמן יש אתגרים מכיוונים שונים”, אומר ליפסקין, “יצרנו מסגרת של האקתונים שבהם יושבים רק אנשי המקצוע מצדנו ומצד התאגיד שאיתו אנחנו עובדים, במטרה לפתור בעיות ספציפיות שמתעוררות. לימדנו אותם לעבוד בשיטה שלא מחייבת נוכחות של כל ההנהלה בפתרון בעיות נקודתיות, ואנחנו למדנו על צורת החשיבה המערכתית והכוללת שלהם”.

לקראת השקתם של 3 שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות, הצפויים לצאת לפועל ברבעון הראשון של 2019, ליפסקין חולק כמה עצות עם סטארטאפים שנמצאים גם הם באותה נקודה או שמכוונים ליצירת שת”פים עם חברות גדולות. “כל סטארטאפ שמצוי בסיטואציה בה הוא יכול לשתף פעולה עם חברה גדולה צריך לשאול את עצמו לא מעט שאלות בטרם הכניסה לתהליך, ולבחון מה התועלות שיצמחו לו משיתוף פעולה כזה לטווח הקצר והארוך”, הוא מסכם ומוסיף כי “אבל מי שמצליח להגיע לשת”פ עם תאגיד יכול בסוף גם ללמוד ולהפיק מזה רווח”.

הכתבה בחסות בזק בינלאומי

השקת המוצר Cyber Kids התבצעה בשיתוף פעולה עם בזק בינלאומי, כחלק מהפעילות של החברה עם סטארטאפים. בימים אלו מתקיים פרויקט The Growth של בזק בינלאומי.
חושבים שהסטארטאפ שלכם מתאים? שלחו מידע על החברה והמוצר וצוות החדשנות מטעם בזק בינלאומי יעבור על כלל הפניות וייפגש עם החברות שימצאו כבעלות פוטנציאל גבוה לשיתוף פעולה. אותן חברות יוכלו להמשיך לשלבי POC וחתימת הסכם מסחרי.
ניתן להגיש מועמדות לפרויקט עד יום חמישי, 20 בדצמבר.
לפרטים נוספים והגשת מועמדות לחצו כאן.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 תגובות על "”היו לנו חששות לחבור לחברה גדולה, אבל זה מה שהקפיץ אותנו לליגה של הגדולים”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
הורה לא מודאג
Guest

Sentry הרבה יותר טובה, עם כל הכבוד
גם ביצעו דיווחים ותפסו מקרים בארה״ב ובארץ

מעיין
Guest

אלופים!!

אריק
Guest

תוכנה מעולה מאפשרת באמת ליצור שכבת הגנה לילדים וגם להורים

ניסים
Guest

כל הכבוד! נושא מאוד רגיש וחשוב!!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: