רגע לפני שאתם מעלים קמפיין מימון המונים לרשת

לאריק מרמורשטיין, מייסד אתר מימונה, יש טיפ אחד חשוב שהוא רוצה לחלוק אתכם לפני שאתם מעלים קמפיין מימון המונים לרשת.

mimoona

הפוסט נכתב על ידי אריק מרמורשטיין, מייסד אתר גיוס מימון ההמונים הישראלי Mimoona.

כשאתם חושבים על קמפיין מימון ההמונים העתידי שלכם, אתם קודם כל חושבים על מספר, סכום כסף שאותו אתם מעוניינים לגייס. המספר הזה כמובן, נגזר מהמטרה שלכם. אם עלות האלבום שאתם מעוניינים להפיק הינה 70,000 ש”ח, עליכם לגייס את הסכום הזה. אבל מהניסיון שלנו עם כמות מאוד גודלה של פרויקטים שהוגשו למימונה, אני יכול לומר בבירור שכמעט תמיד הסכום הראשוני המתבקש, יכול וצריך להצטמצם, ואכן כך קורה.

מעט או כלום

אני יודע, אינטואיטיבית אנו חושבים שככל שנבקש יותר כסף, כך נגייס יותר כסף בקמפיין מימון ההמונים אבל ההיפך הוא הנכון. והנה דוגמה פשוטה כדי להמחיש מדוע.

אתם צועדים ומחפשים מסעדה לאכול בה. לפתע אתם רואים שתי מסעדות האחת מלאה באנשים והשניה ריקה מהם. עבור רוב האנשים הבחירה היא פשוטה, המסעדה המלאה. האנשים במסעדה הם עדות חיה לטיב ואיכות האוכל ואתם רוצים להנות גם כן. הדבר זהה בקמפיין מימון המונים, רק שבמקום אנשים שכבר סועדים במסעדה, מדובר באנשים שכבר תומכים בקמפיין. ככל שהסכום שאתם מבקשים לגייס הוא גבוה יותר כך “המסעדה שאתם מעוניינים למלא” היא גדולה יותר, והמשימה קשה יותר.

אז מה אני מציע? קודם כל לבקש את הסכום שיאפשר לכם לממש את הפרויקט שלכם ואת התמורות שאתם מציעים. אבל, וזה אבל גדול, עשו כל מה שאתם יכולים כדי להבין כיצד ניתן לממש את המטרה בתקציב נמוך יותר ע”י עריכת סקרי שוק ובדיקה קפדנית של אופציות זולות יותר למימוש הפרויקט (לדוגמה אפשר להקליט את אותו אלבום במחירים שונים). דבר נוסף שניתן לעשות הוא לפרק את הפרויקט שלכם למספר שלבים. לדוגמה, אם אתם מעוניינים להפיק סרט ניתן לגייס תחילה כסף לתלבושות, לאחר מכן ניתן לצאת בקמפיין נוסף למימון מספר ימי צילום. במידה וגם זה הצליח, להעלות קמפיין נוסף לגיוס כסף עבור post production. חשוב לזכור שאם נוקטים בגישת השלבים, התמורות שאתם מציעים בכל שלב צריכות להיות תלויות אך ורק בתוצר הסופי של אותו שלב ולא של השלבים האחרים.

הטיפ שלי עוד יותר רלוונטי לגבי קמפיינים “גמישים” בהם לא חייבים לגייס את כל הסכום המבוקש כדי לממש את הפרויקט. בד”כ מדובר בפרויקטים עם אופי פילנטרופי יותר. גם כאן, כדאי להגביל את הסכום המבוקש משתי סיבות. ראשית, תמיד ניתן לגייס יותר מהסכום המבוקש, זה קרה וקורה כל הזמן. שנית, כל תורם מרגיש שהוא חלק משמעותי מהסכום הכולל אשר מבוקש ולכן נכון יותר לתרום לקמפיין.

אני יודע, זה קשה לפעול בניגוד לאינטואיציה. אני גם יודע שבטרם עליית כל קמפיין מימון המונים לאוויר ישנה המון אופטימיות, וזה נהדר כי רק כך ניתן לגייס את הכסף, אבל כדי שהאופטימיות הזו לא תתחלף לה באכזבה, מומלץ מאוד לשים דגש על הסכום אותו אתם מעוניינים לגייס ולוודא שאתם לא מבקשים סכום גבוה מדי.

שיהיה רק בהצלחה!

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 תגובות על "רגע לפני שאתם מעלים קמפיין מימון המונים לרשת"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
nissim
Guest

שלום לכולם,אני עובד על פטנט בשלב של אב טיפוס שאני מאמין שאין אחד שלא יחפוץ בפטנט
איך אתם ממליצים לי לגייס מימון

אריה
Guest

בדוק באיזה אתר מימון הכי מתאים. ותעלה אותו.בהצלחה.לשאלות 0505291397

רות
Guest
לאריק שמחתי לקבל את תשובתך -תודה ואני מכינה את הקמפיין, מקווה להגשים חלום… ברצוני לברר: 1- האם באותו קמפיין אני יכולה לפרסם יותר מספר אחד? 2- בעיניין ההטבות: מסכום מסויים, ברצוני לתת אחוזים מרווחים של הספר. האם זה מקובל? אני יכולה להציע זאת? (כי לא ראיתי אצל סופרים אחרים שהציעו אחוזים מהרווחים) חשוב לי להתחלק. רות
אריק
Guest

היי רות,

סליחה על התגובה המאוחרת. לא מומלץ לפרסם יותר מספר אחד. אחוזים מרווחים זה כרגע בעייתי מבחינת רגולטורית, יש הרבה דברים אחרים שניתן להציע.

את מוזמנת לפנות אלי ל arik@mimoona.com עם עוד שאלות.

בהצלחה!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: