הדרך לחלל קצרה יותר משחשבתם. חברה יפנית תבנה מעלית לחלל עד שנת 2050

האם בעוד 30 שנה כל מה שתצטרכו לעשות כדי להגיע לחלל הוא ללחוץ על כפתור של מעלית? חברה יפנית עובדת על פיתוח של מעלית שתיקח אתכם 96 אלף קילומטרים למעלה אל תחנת חלל הסובבת את כדור הארץ.

צילום מסך

הכבל שישא את מעלית החלל. צילום מסך

פיץ׳ של 90 שניות במעלית חלל: האם פעם דמיינתם את עצמכם לוחצים על כפתור, ממתינים בסבלנות להפעלת המעלית – אך הקומה הבאה אינה קומה 2, או קומה 3, אלא קומת הלובי בירח? אולי רק בסרטי המדע הבדיוני חשבו על התסריט ההזוי משהו הזה עד עכשיו, אך חברות הטכנולוגיה השונות כבר הצליחו להוכיח שהפיתוחים הטכנולוגיים של העתיד מתאפשרים ואף מתבססים על סרטי המדע הבדיוני של העבר. הבאזז התורן שייך לענקית הבנייה היפנית אוביאשי (Obayashi), אשר הכריזה על תוכניות להפעלת מעלית חלל שכזו, אשר תוכל לשאת בתוכה עד 30 אנשים, עד שנת 2050.

הקומה הבאה: תחנת חלל

המעלית, אשר על פי התכנית תנוע באמצעות מנועים ליניאריים מגנטיים, תגיע למרחק של 96 אלף קילומטרים בחלל ותגיע אל תחנת חלל חדש שתיבנה בסופו של המסע, אשר אורכו צפוי להיות על פי התכנית כשבעה ימים. האתגר האמיתי, על פי החוקרים יהיה לייצר כבלים מספיק חזקים שיוכלו לשמור על השלמות המבנית של המעלית, אך החברה טענה כי ייצור הכבלים הללו אפשרי, הודות לפיתוחים האחרונים בננו-טכנולוגיה מבוססת פחמן.

״חוזק המתיחה הוא כמעט 100 פעמים חזק יותר מכבל פלדה, כך שזה בהחלט אפשרי״ סיפר יוז׳י אישיקאווה, מנהל המחקר והפיתוח באוביאשי בריאיון ל-ABC אוסטרליה. ״כרגע אנחנו לא מסוגלים לעשות את הכבל ארוך מספיק, אך אנחנו חושבים שעד 2030 נהיה מסוגלים לעשות זאת״.

המאמצים היפניים אולי מעלים אצל חלק מכם גיחוך קל, אך מסתבר שביפן לוקחים את המחקרים בנושא מאוד ברצינות, כך שמתקיים שיתוף פעולה רוחבי בין כמעט כל אוניברסיטה ביפן, שמטרתו לזרז את היתכנות הארכת צינורות הפחמן שיאפשרו את המסע המרתק אל החלל. יחד עם זאת, למרות שהמהנדסים והמדענים היפניים עובדים בכל מרצם בכדי לעמוד בשנת היעד שלהם, הם מאמינים כי הצלחת המסע תלויה במאמץ בינלאומי גדול. ״אני לא חושב שחברה אחת יכולה לעשות את זה לבדה״, סיפר טאדאשי אגמי, פרופסור באוניברסיטת קאנאגאווה, המשתתף בפיתוח הפרוייקט. ״יש צורך בהקמה של ארגון בינלאומי גדול בכדי ליישם פרוייקט בסדר גודל שכזה.״

במידה והפרוייקט יצלח, בסופו של דבר, פיתוח המעלית צפוי להזניק את תחום תיירות החלל לרמה חדשה. אך יש לציין, כי היעד התיירותי של המעלית, אשר צפויה לשאת עד 30 אנשים במתכונת הפיתוח הנוכחית הוא רק שכבה אחת ממה שניתן יהיה להשיג במידה והפיתוח יצליח. מומחים מעריכים כי מחקר מוצלח והגעה ליעדיו יאפשר לגורמים שונים, המעוניינים לשגר טילים לחלל לעשות זאת ישירות מתחנות חלל ולא מכדור הארץ כפי שמקובל כיום, וללא הצורך בכמויות האדירות של דלק הנדרשות בכדי לשבור את כוח המשיכה של כדור הארץ. כמו כן, המומחים מקווים כי המעלית תוכל לסייע בפתרון בעיות החשמל בעולם, על ידי אספקת כמויות עצומות של אנרגיה סולארית זולה, או אחסון פסולת גרעינית.

סרטון וידאו: מעלית חלל בהתהוות (ABC)

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

4 תגובות על "הדרך לחלל קצרה יותר משחשבתם. חברה יפנית תבנה מעלית לחלל עד שנת 2050"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מישהו
Guest

מגדל בבל 2-הגרסא המודרנית

Omer
Guest

:Like everything else, SouthPark did it first
http://southpark.cc.com/clips/153671/the-ladder-race

קורא
Guest

הרעיון הוא במקור מהספר ״מזרקות גן העדן״ של ארתור סי קלארק, לא?
אם אני זוכר נכון מעלית החלל שם היא אפילו מננו צינוריות פחמן.

אורן
Guest

חחח… עכשיו השאלות בפסיכומטרי יתעסקו בחישוב הזמן הנדרש להעביר את כל אוכלוסיית עיר מסויימת לירח… 

wpDiscuz

תגיות לכתבה: