רכבת הקליע החדשה ביפן תנוע במהירות 400 קמ”ש

רכבת ה-Alfa-X תעקוף את רכבות הקליע הקיימות שמגיעות למהירות של 320 קמ”ש בלבד ותהפוך לרכבת המהירה בעולם

מקור: צילום מסך, Youtube

יפן ידועה ברכבות הסופר מהירות שלה, השינקנסן, הקרויות גם ״רכבות קליע״, ומידי שנה נוסעים ברחבי המדינה יותר ממיליארד איש באמצעותן. כעת, המדינה לקחה על עצמה אתגר חדש במטרה לשבור את השיא העולמי – ולהציע אפשרות התניידות חדשה במהירות מכובדת למדי של עד 400 קמ״ש.

הכי מהירה מסוגה

הדור הבא של רכבת הקליע נקרא ״Alfa-X״ והוא מתוכנן להיכנס לשימוש בקרב הציבור הרחב עד שנת 2030. בינתיים, הרכבת נמצאת בשלב הבדיקות – שלב שימשך כמה שנים טובות. במהלך סוף השבוע האחרון בוצעה נסיעת המבחן הראשונה של הרכבת, במסגרתה היא נסעה בשעות הלילה בין הערים Aomori ו-Sendai שבמדינה. היצרניות שעומדות מאחורי הרכבת הן Kawasaki Heavy Industries ו-Hitachi, כאשר חברת הרכבות שתפעיל אותה בבוא העת היא JR East. למרות שהמהירות המקסימלית שלה עומדת על 400 קמ״ש, מהירות הנסיעה הצפויה שלה תסתכם רק ב-360 קמ״ש כשהיא תצא לדרכה.

אל Alfa-X יחוברו כעשרה קרונות, ובעוד שאלו נראים די שגרתיים וכמו הרכבות שפועלות גם אצלנו – החרטום שלה, האף, בעל עיצוב קצת פחות בנאלי שיש לו חשיבות חיונית; על מנת לעמוד בהמהירויות הגבוהות אליהן היא מגיעה, הרכבת מצוידת באף אווירודינמי המתנשא לאורך של 22 מטרים, שמטרתו היא למזער את הלחץ ולהפחית את כמות הרעש שהרכבת יוצרת, כדי לא להחריש את אוזניי הנוסעים שממתינים בתחנות האיסוף. בהקשר זהה, על מנת לסייע לרכבת לעצור ביעד שלה – משימה לא פשוטה בכלל, על הגגות שלה תמצאו בלמי אוויר וצלחות מגנטיות שימוקמו על המסילה במטרה לסייע לה בהאטה – כאשר אלו הם רק אביזרים נלווים למערכת הבלמים הקונבנציונאלית.

למרות ההישג הפוטנציאלי המרשים, מאוד יכול להיות שעד ש-Alfa-X תתחיל בפעילות מסחרית, רכבת אחרת תעקוף אותה בביצועים; רכבת הריחוף המגנטי, MAGLEV, ששברה בעברה שיא וריחפה במהירות מטורפת של 600 קמ״ש, צפויה לפעול בקו חדש בין טוקיו לנאגויה עד שנת 2027. אם הכל ילך כמתוכנן, הרכבת צפויה לנוע במהירות מקסימלית של 505 קמ״ש, ולצמצם את המרחק בין שתי הערים ל-40 דקות בלבד במקום קרוב לשעתיים כיום. בכל מקרה, מדובר בז׳אנר אחר של כלי תחבורה – אבל באופן נקודתי ונכון לעכשיו, Alfa-X נחשבת לרכבת הקליע המהירה ביותר בשוק. בקרוב אצלנו?

Geektime Code

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

9 תגובות על "רכבת הקליע החדשה ביפן תנוע במהירות 400 קמ”ש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שי ffd
Guest

‘מתנשא לגובה’ או ‘נפרס לאורך’. אין ‘מתנשא לאורך’.

שושו
Guest

אתה מתנשא עליה??

המגיב החד פעמי
Guest
המגיב החד פעמי

וואלה שווה בארץ אחת כזו רק בשביל להגיע תיקתק לאילת.

IT Guy
Guest

אם עדיין ישראל תהיה קיימת, אז אולי בשנת 2168.
בישראל יש עדיין רכבת בטכנולוגיה מלפני 40 שנה, וגם היא בקושי עובדת והמפעילים שלה (רכבת ישראל) חבורה של חזירים, עם תאוות בצע מגעיל.

אלימלך
Guest

כתבה מלאה באי דיוקים וחצאי אמת, במיוחד הכותרת הבומבסטית והפייק ניוזית

אהרון
Guest

תסלח לי אבל אם אתה רוצה לבקר כתבה, אז תעשה את זה בצורה בונה. תגיד מה לא תקין ותציע משהו אחר, לא כך, זה מעליב ולא מוסיף כלום.

IT Guy
Guest

נו באמת, כמה חירטוטים בכתבה אחת!

עולם שלישי
Guest

המשפט האחרון נועד להכאיב?

אביחי
Guest

ורק בישראל רכבות מוגבלות למאה קמ”ש
והרכבת היחידה שמגיעה ל160, נתקעת כל רגע.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל