Jabra Freeway – הרבה יותר מדיבורית לרכב / סקירה
דיבורית בלוטות’ לרכב שהיא גם יפה, גם אינטילגנטית וגם לא רק דיבורית לרכב. מורן בר מצאה שימוש נוסף למכשיר ה-Jabra freeway
לקבל דיבורית לרכב לסקירה מעולם לא ריגש אותי. מה כבר אפשר לחדש – כבר ניסיתי ובדקתי דיבוריות רבות וכולן בסופו של דבר סיפקו את אותה פונקציונאליות פחות או יותר – לדבר, לשמוע, לחבר למכשיר או שניים באמצעות בלוטות’ ולהשמיע בצורה מחרידה מוזיקה מהאייפון/אייפוד. ואז פתחתי את החבילה החדשה שנחתה לי על השולחן (מוטיב חוזר בסקירות שלי, פשוט מניחים לי מוצר על השולחן ומצפים לקרוא סקירה תוך מספר ימים).
היופי כן קובע
כדי לשים את הפרטים היבשים מאחורינו נספר כי הדיבורית מגיעה עם שלושה רמקולים מובנים (באיכות HD, על פי היצרן, שאמורה להצביע על יכולת לשדר בכמות ערוצים גדולה יותר מהסטנדרט המוכר – לי זה נשמע כמו אמירה שיווקית מעבר לטכנולוגית במקרה הזה) ותומכת ב-Bluetooth 2.1.
הדיבורית מגיבה לפעולות קוליות ומאפשרת אפילו לשדר באמצעותה מוזיקה או שיחה למערכת הרכב על ידי שימוש במשדר ה-FM המובנה שלה. יש בה מערכת המנטרלת רעשי רקע, ואפשר לחבר לה עד 8 מכשירים, כאשר שניים מהם יכולים להיות מחוברים במקביל.
זמן ההמתנה של הדיבורית כשאינה מחוברת למטען הרכב הוא 480 שעות והיא אמורה להטען במשך שעתיים כדי להספיק ל-14 שעות דיבור, כך על פי הגדרות היצרן. היא שוקלת 115 גרם בסך הכל במימדים של 19 ממ (גובה), 99 ממ (אורך), 120 ממ (רוחב). עד לכאן הפרטים היבשים.
אחד האלמנטים הכי בולטים בדיבורית הזו הוא היופי שלה. היא פשוט מוצר שמעוצב בצורה מושלמת – רמקול המצופה בבד שחור שמזכיר את הרמקולים בבית, קימורים נאים, כפתורים מוסתרים, ואוירודינמיות מסתורית. היה לי ממש נעים לשים אותה פשוט על השולחן שלי במשרד ולהסתכל – ולפוזיציה הזו עוד נחזור בהמשך הסקירה.
כל מילה בסלע
לאחר מיקום הדיבורית על מגן השמש באמצעות הקליפס החיבור שלה למטען הרכב (דרך המצת) מגיע עם חיבור של כבל Micro USB הוא פשוט, אבל אי אפשר לראות באור יום את האור שנדלק ומעדכן כי הדיבורית אכן מוטענת. וברכב שלי, זה חשוב (לא, לא סידרתי עדיין את המצת).
הזיווג בין האייפון לדיבורית הוא פשוט ביותר. ברגע שמדליקים אותה היא מברכת אתכם לשלום ומבקשת בנימוס לאתר מכשיר סלולרי עם Bluetooth, ואפילו מסבירה שאם המכשיר ידרוש סיסמא, יש להקיש לו את ארבע הספרות הסטנדרטיות.
הדיבורית מופיעה בשמה על גבי המכשיר ומיד לאחר הזיווג אפשר פשוט להתחיל לדבר. אם נמצא את כפתור ההדלקה והכיבוי. עם כל היופי של המכשיר, ממש היה קשה לי לאתר את הכפתור הסורר, שלא להזכיר את החיפוש שלו בזמן נהיגה. גם הטקסט שרומז על הייעוד שלו חרוט בצבע שחור על גבי הדיבורית השחורה, עובדה שלא ממש עוזרת.
חוץ מכפתור ההדלקה והכיבוי, יש לדיבורית שני כפתורים מוטבעים השולטים על עוצמת השמע (Vol +/-), כניסה של Micro USB לכבל ההטענה, כפתור לפקודות הקוליות (Voice), כפתור המשמש להשתקת הדיבורית (Mute), וכפתור FM. על פי היצרן, כפתור הכיבוי לא צריך להיות בשימוש מכיוון שהמערכת מזהה יציאה מהרכב , משמע, התרחקות עם מכשיר הטלפון יותר מ-10 מטרים, הדיבורית נכבית בצורה אוטומטית. שאפו – אבל מה קורה אם אנחנו ליד המכונית או שהרכב חונה ממש קרוב למקום בו אנחנו נמצאים? פחות מומלץ.
אל תבהלו, אבל בשיחה נכנסת קריינית הרצף מתריעה כי מיד תכנס שיחה וגם בסיום השיחה היא מסבירה שכך קרה. בהדלקה, חיבור וכיבוי הדיבורית, גם תתקלו בקולה הנעים אך האסרטיבי של הקריינית. אכן ליווי צמוד.
השיחה בדיבורית נעימה בסך הכל. הקולות נשמעים היטב גם בנסיעה עם חלון פתוח, עצמת השמע מגיעה למקומות שדיבוריות אחרות היו יכולות לחלום, וגם הקול עצמו פחות מתכתי מזה שהתרגלנו אליו ממכשירים אחרים.
בהדלקת הנגן של האייפון, הדיבורית הופכת בקלות לרמקול או למשדר FM אשר יכול להעביר את הצליל גם למערכת הרכב אם אין לנו את החיבור המתאים, אבל בשימוש בדיבורית כרמקול עיקרי, נראה שמצד אחד היא מתמודדת היטב עם מוזיקה שאין בה יותר מדי באסים או טרבלים, כמו רק בנגינת גיטרה, אבל במוזיקת רוק, או בשירים בהם יש מגוון צלילים, הדיבורית לא מתמודדת היטב וצורמת לא מעט.
יוריקה ! זו בהחלט לא רק דיבורית לרכב
אחרי כל הסקירה האוהדת ברובה, אני חייבת להתוודות – אני את המכשיר הזה לא הייתי משאירה ברכב. הוא נראה יפה ויוקרתי מדי ואני בטוחה שהוא יקרוץ לכל מי שיבחין בו לשלוח יד לתוך הרכב. אז למה לא להשאיר אותו במשרד? לא, לא התבלבלתי. אני יודעת שמדובר בדיבורית לרכב, אבל בחיבור פשוט למחשב אפשר להטעין אותה (USB), ולהשתמש בה בתור רמקול לשיחות ועידה דרך האייפון.
וכאן אני בהחלט לא צוחקת – הדיבורית יפיפיה במראה ומשדרת משהו מאוד יוקרתי גם כשהיא מונחת על שולחן העבודה. אפשר בקלות לחבר אותה למכשיר הטלפון באמצעות הבלוטות’ ולחדר בינוני היא מספיקה בהחלט כדי לקלוט את הדוברים ולשמוע את הצד השני בצורה ברורה. נסיון שערכנו במשרד הוכיח בדיוק את הטענה שלי – למה להסתיר אותה ברכב אם היא יכולה להיות כל כך יפה על השולחן?
לסיכום, במחיר של 669 ש”ח, אפשר לרכוש מוצר שהוא גם דיבורית איכותית ויוקרתית לרכב, וגם מערכת שמע ודיבור לא רעה בכלל לביצוע שיחות ועידה בחדרי ישיבות דרך כל מכשיר בעל חיבור בלוטות’. לא נשמע משתלם?
יתרונות
יפה, אלגנטית
אפשר להטעין באמצעות Micro USB
יכולה לשמש גם כמכשיר לשיחות ועידה
חסרונות
לחפש את כפתור ההדלקה/כיבוי
לדעת אם היא מוטענת או לא
יפה מדי כדי להשאיר ברכב
הגב
7 תגובות על "Jabra Freeway – הרבה יותר מדיבורית לרכב / סקירה"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
125 דולר ב ebay =
425 שקל….250 ש”ח חסכון….
הובלה חינם?
מע”מ לא נחשב?
בקיצור אותו מחיר
למה לא בקת את הקומודו של סלקלום?
בדרך כלל בIPHONE הדיבורית לא משמיעה את המוזיקה, רק את השיחות.
כאן לפי מה שאני מבין כן אפשר לנגן מוזיקה מהIPHONE ולהשתמש בדיבורית כרמקול ?
אפשר להאזין למוזיקה – המכשיר משמש כרמקול בנוסף להיותו דיבורית.
אחלה סיקור.
מכשיר מעניין, אם כי החסרונות שציינת ממש במקום.
יש לי את הדיבורית כבר כמה חודשים. מכשיר מצוין.
עוצמה גבוהה ואיכות צליל טובה מאוד. תמיד מתחבר אוטומטית אל האייפון שלי אחרי שניה שאני נכנס לרכב. הסוללה מספיקה להמון זמן למרות שאני מעדיף להשאיר את הדיבורית מחוברת תמיד למצת הרכב.
בתמונות נראה כאילו הדיבורית ענקית, אבל בפועל היא יחסית קטנה וקומפקטית.