מפת השעונים החכמים בישראל נחשפת: מי בפסגה?

הישראלים התנפלו על השעונים החכמים ורצועות הכושר בגלל משבר הקורונה, והביאו את השוק לשיאים חדשים: מי במקומות הראשונים

תמונה: Pexels

זה לקח זמן, אבל מה שהתחיל כחלום של חובבי ״מסע בין-כוכבים״ ומאמצים מוקדמים הפך בעשור האחרון למציאות, ואת השוק מציפים מאות דגמים שונים של שעונים חכמים מחברות שונות. גם הישראלים לא אדישים למגמות בעולם, וגם בישראל נרשמה עליה במודעות וברכישה של שעונים חכמים – הן ככלי עבודה ומידע והן כאביזר מסייע לפעילות ספורטיבית.

כמעט מיליון שעונים חכמים נמכרו בישראל ב-2020

על פי מידע שהגיע לידי גיקטיים, ומבוסס על נתוני מכירות של כמה מהרשתות המובילות בישראל מתחילת שנת 2020 ועד לסוף חודש אוקטובר, נמכרו בישראל כ-800 אלף שעונים חכמים ורצועות כושר. גורמים המעורים בפרטים עימם דיברנו מדגישים כי המספרים הללו, שאינם כוללים מוצרים בייבוא אישי ואת נתוני נובמבר, שהוא חודש הקניות הגדול של ישראל והעולם, משקפים צמיחה של כ-100 אחוז מהמספרים של שנת 2019. כך שעד סוף השנה המספרים האלו עוד צפויים לצמוח משמעותית, ואולי אף לחצות את קו מיליון המכשירים.

החברה הכי יקרה נמצאת בפסגה

צילום: גיקטיים

החברה אשר תפסה את ההובלה בשוק הישראלי היא אפל עם ה-Apple Watch שלה, שמחזיק בנתח שוק של 30-35% משוק השעונים החכמים הישראלי. זהו נתון מעניין במיוחד בהתחשב בעובדה ששעוני אפל יכולים בשלב הזה להתחבר אך ורק למכשירי אייפון, שמחזיקים, על פי נתוני Canalys, בנתח שוק של כ-28%. נזכיר כי השעונים של אפל לא מתממשקים עם מכשירי אנדרואיד, שמחזיקים היטב בשאר נתח שוק הסמארטפונים בישראל. למעשה, נכון לעכשיו, השעונים לא יכולים להיות אפילו מופעלים בישראל ללא חיבור ישיר לאייפון.

להערכתי, הסיבה לשליטה המפתיעה של אפל בשוק השעונים החכמים נובעת מהאופי של הצרכנים של אפל, והמדיניות של אפל עצמה: ככל שיש למשתמש אפל יותר מכשירי אפל, כך חווית השימוש שלו יותר טובה ויותר עמוקה. השעונים של אפל פועלים באופן הרמוני לחלוטין עם האייפונים שלה, ולכן סביר להניח שחובב אפל שמחליט לרכוש שעון חכם יעדיף לרכוש Apple Watch.

במקום ה-2 אין יותר מדי הפתעות, ונמצא שם את סמסונג, שמחזיקה בנתח שוק של 25-30% משוק השעונים החכמים הישראלי עם ה-Galaxy Watch ורצועות ה-Galaxy Fit. זוהי תמונה הרבה יותר הגיונית בהתחשב בעובדה שסמסונג מחזיקה בנתח שוק משוער של כ-37% בשוק הסמארטפונים הישראלי, ושעוניה מסתנכרנים עם פחות או יותר כל סמארטפון עדכני.

אחת הסיבות להצלחה של סמסונג היא מבצעי ה״באנדל״ לרוכשי הסמארטפונים של סמסונג, שכוללים גם שעון חכם של החברה בהנחה משמעותית, מה שכמובן מסייע להעמקת האחיזה שלה גם בקטגוריית השעונים החכמים. על פי הערכות בתעשייה, סמסונג הגיעה לנתח השוק הזה לא מעט בזכות אותם מבצעי “קנה-קבל”.

תמונה: Garmin

את המקום ה-3 כובשת שחקנית מתמחה בעולמות הכושר, Garmin, המחזיקה בנתח שוק של 12-15% משוק השעונים החכמים הישראלי. גם כאן מדובר בנתח שוק פחות מפתיע, בעיקר בהתחשב בעובדה שהחברה עשתה מספר צעדים משמעותיים השנה כדי להעמיק את דריסת הרגל שלה בשוק הישראלי, כמו פתיחת חנות דגל, השקה בישראל של שירות תשלומים באמצעות השעון, וממשק שתורגם כולו לעברית.

צילום: גיקטיים

הבאה בתור היא מהיצרניות האהובות על הצרכן הישראלי, שיאומי, שמחזיקה בנתח שוק של 7-8% עם רצועות הכושר הזולות שלה, Mi Band. נזכיר כי המידע שהגיע לידינו מבוסס על רכישות מכמה מהרשתות המובילות בישראל, אך במקרה של שיאומי, רבים גם רוכשים את הרצועות של החברה באתרי המכירות הסיניים.

אחרי שיאומי נמצאת עוד שחקנית ממוקדת בעולמות הכושר והבריאות, Fitbit עם נתח שוק של 2-4%, שסביר להניח שהיא נמצאת בו לאור העובדה שהממשק שלה עדיין לא מותאם לעברית. שאר השחקנים תופסים נתח שוק של עוד 10-15%, שמתחלק על פני יצרניות רבות דוגמת Amazfit, וואווי, הונור (גם היא של וואווי) ועוד.

רוצים לקבל את כל הידיעות הכי חמות? רוצים לקבל את כל הידיעות הכי חמות? להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

ומה קורה בשעוני הספורט?

העלייה המשמעותית בכמות הרכישות של שעונים חכמים בישראל אמנם מגיעה בעיקר מהמיינסטרים של חובבי טכנולוגיה, ומשתמשים שרק נכנסים לעולמות הספורט והבריאות, אך הגרעין הקשה של רוכשי השעונים החכמים הם כמובן הספורטאים וחובבי הספורט. כאשר מסתכלים על נתוני המכירות הישראליים מנקודת מבט של שעוני ספורט, כלומר כאלו שמיוצרים על ידי חברות שמייעדות אותם בראש ובראשונה לחובבי ספורט, ולא ככלי משלים לסמארטפון, התמונה נראית קצת שונה.

בקרב שעוני הספורט נהנית גרמין משליטה ללא תחרות עם נתח שוק של 60-65% משוק שעוני הספורט. אחריה ניתן למצוא את המותג Suunto עם 20-25% מהשוק ואת Polar עם 5-10%, בעיקר הודות לעובדה שהחברה התמקדה שנים רבות בעיקר בהתממשקות אל מול מכשירי כושר אחרים.

זו רק ההתחלה

ככל הנראה לא מדובר בגורם אחד לזינוק החד ברכישת שעונים חכמים. כך למשל, ישראלים רבים ניצלו את הפעילות הספורטיבית כדי להתאוורר, ללא תלות בסגרים ובהגבלות. מספיק להגיע לפארקים או להסתכל על הרחוב כדי לראות את מספר האנשים, שהחלו לרוץ או לעשות הליכות ספורטיביות. חלקם מן הסתם לא יתמיד, אבל אחרים, שהתמידו בפעילות גופנית בהרגלים החדשים שפיתחו, יעשו את הצעד הבא ולצד נעליים מתאימות וביגוד עשויים לרכוש גם שעון או צמיד כושר חדש. אבל לא רק ספורט: בעולם מחובר יותר ויותר, כשהדרישה לזמינות עולה שוב ושוב, שעונים חכמים מאפשרים למשתמשים להיות זמינים כל הזמן, גם בלי להוציא את הסמארטפון.

מבצעי ״חודש הקניות״ של נובמבר וחודש דצמבר, כניסתם של שירותי התשלומים שיאפשרו תשלום בעזרת השעון למשל (מהפכת ה-EMV) ומלחמות מחירים – כל אלו צפויים לקרב את נתוני המכירות לקו המיליון מכשירים בשנה אחת.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

5 תגובות על "מפת השעונים החכמים בישראל נחשפת: מי בפסגה?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלכס
Guest

המידע פה כולל את מבולי השעונים שמזמינים ישירות מסין ב70-50% פחות מהמחיר?

מאור
Guest

גם אני הזמנתי Amazfit בחצי מחיר מקווה שבאמת יגיע ולא ייעלם בדואר

UV____
Guest

אני עם Amazfit GTR שעון יפה עם סוללה שמחזיקה לנצח… הפונקציונליות קצת פחות – יש המון באגים בקיראת מיקום, קצב ת ומרחק, מאכזבצכי הם כל שבוע כמעט מוציאים עדכון ורק מקלקלים יותר.

יוסי
Guest

שעון אפל זה קשה…
כל יום להטעין?

אדי
Guest

פשוט מטעינים כאשר הולכים לישון. גם ככה לא צריך אותו בלילה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: