פיתוח ישראלי מוחק את כל מה שהחברות הגדולות יודעות עליכם

הסטארטאפ הישראלי Mine מציע לכם כלי שמוחק את כל העקבות הדיגיטליות והמידע שחברות מסחריות יודעות עליכם. המייסדים: הפרטים של משתמש ממוצע שמורים אצל 350 חברות שונות. עכשיו, לזמן מוגבל הוא גם מוצע בחינם

מקור: Pixabay

מה-GDPR וה-CCPA ועד שערוריית קיימברידג’ אנליטיקה – אין ספק שהמגמה הבולטת בעולם הטכנולוגיה בשנתיים האחרונות היא הפרטיות והמידע שאוגרות החברות הגדולות עלינו המשתמשים. Mine, סטארטאפ ישראלי חדש, שפעל עד עכשיו מתחת לרדאר, רוצה להחזיר לכולנו את השליטה במידע האישי שאנחנו משתפים עם מאות חברות – לעיתים ללא ברירה. מצוייד בגיוס של 3 מיליון דולר הוא חושף עכשיו את כלי הפרטיות שלו.

עושה בשבילכם את העבודה השחורה

Mine (מיין) הוא כלי וובי שמאפשר לכם לגלות ולמחוק את כל העקבות הדיגיטליות שאתם משאירים מאחוריכם ברחבי האינטרנט. עקבות דיגיטליות יכולות להיות נתונים אישיים כמו שם, כתובת מגורים או עבודה, מספר טלפון, מספר תעודת זהות או דרכון וכמובן גם פרטי כרטיס אשראי. גל רינגל, מייסד שותף ומנכ״ל Mine, מספר לגיקטיים כי כ-350 חברות מחזיקות את המידע הפרטי של המשתמש הממוצע, למרות שב-80% מהמקרים מדובר בשירותים שנעשה בהם שימוש חד פעמי.

כל אחד יכול לבקש למחוק את הפרטים הללו באופן מיידי, אבל מרביתנו לא טורחים לעשות זאת. בעזרת Mine תוכלו לראות רשימה של כל החברות שמחזיקות את המידע שלכם, ובאיזה סוג מידע בדיוק הן מחזיקות. “עבור כל חברה כזו, אנחנו מראים למשתמש איזה מידע החברה מחזיקה, מתי נרשם, ובאיזו תעשייה החברה פועלת. היופי בשירות שלנו, הוא שאנחנו מוצאים המון דברים בעבר הרחוק שהמשתמש כבר שכח, הפסיק להשתמש והמידע סתם מעלה אבק ומסכן אותו”, מסביר רינגל.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

הדרך לרשימה הזו היא די פשוטה, וכל שתצטרכו לעשות הוא להתחבר אליו עם המייל שלכם. כרגע, השירות תומך בגוגל ובמיקרוסופט. כדי לבצע את תהליך ה״ניקוי״, ב-Mine משתמשים ב”רמזים” שמשאירות החברות הללו בתיבת האימייל שלכם, כמו הרשמה לשירות חדש או קבלה על קנייה שביצעתם באינטרנט. בחברה מדגישים כי האלגוריתם שהם פיתחו, המבוסס בינה מלאכותית, מחפש את הרמזים האלו אך ורק על ידי הסתכלות על הנושא של המיילים, השולח, וכמות הפעמים שהוא מופיע בתיבת המייל שלכם. כלומר, לפי החברה בשום שלב לא מתבצע חיפוש בתוכן המיילים עצמם, והם לא קוראים, שומרים או מנתחים אותם.​

אבל איך המשתמש יכול להיות בטוח שאתם בעצמכם מה”טובים” ולא עושים שימוש במידע האישי של המשתמש?

רינגל: “עברנו בהצלחה מבחן אבטחה על ידי חברה חיצונית שמונתה על ידי גוגל, כדי לבדוק את הטכנולוגיה שלנו, במטרה לוודא שהם עומדים בתנאי המחמירים ביותר. אנחנו בעצם Verified by Google. בנוסף, אנחנו GDPR Complaint ועומדים בכל התקנים המחמירים של ה-EU, כולל העמדת השרתים שלנו באירופה, ותמיכה בכל הזכויות של המשתמשים, גם על החברה שלנו״.

רינגל מוסיף כי נוסף על כך, כל משתמש יכול לשלוח לחברה בקשה לקבלת עותק של כל המידע שיש לה עליו, וברגע שהוא יסיים להשתמש בשירות הוא יוכל למחוק את המידע באופן מוחלט. בכל מקרה, בחברה מדגישים כי המודל העסקי שלהם מתבסס על תשלום חודשי, שיעמוד על מספר דולרים לכל משתמש (“נצא עם כמה חבילות, כדי שיהיה נגיש לכל כיס”) ולא מיסחור של המידע של הלקוחות.

Mine

הצוות, מקור: Mine

“רוצים לשים את המשתמש בכסא הנהג”

mine

צוות המייסדים, מימין: גל רינגל, גל גולן וקובי ניסן

אתם לא הראשונים וכנראה לא האחרונים להציע שירות כזה בשוק. מה אתם עושים טוב יותר?

רינגל: ״אנחנו פה להעצים את המשתמש ולשים אותו בכסא הנהג בכל מה שקשור למידע הפרטי שלו ובעצם ללוות אותו על בסיס יומי בכל מה שנוגע למידע הפרטי; החל ממנוע Discovery מבוסס בינה מלאכותית, שיודע למצוא כמעט 90% מהחברות שמחזיקת את המידע של המשתמש, בפחות מ-30 שניות, ותומך ב-10 שפות שונות; דרך מנוע Risk, שיודע לחשב עבור כל יוזר את פרופיל הסיכון שלו כתלות במידע שהוא מפזר ברשת; למנוע המלצות, שעל בסיס הסיכון, ממליץ למשתמש איזה שירותים כדי לו לשמור או למחוק״,

רינגל גם מוסיף שכדי להבין איזה מידע פרטי החברות השונות אוספות על המשתמשים, הסטארטאפ מנתח באופן אוטומטי את מדיניות הפרטיות של החברות השונות באמצעות בינה מלאכותית, ומנגיש גרסת אמ;לק למשתמשים.

אבל כנראה שהפיצ׳ר המרכזי ומה שהופך את המוצר למעניין הוא מנוע ה-Privacy Regulations שהחברה פיתחה ומאפשר למשתמש ליישם את ״זכותו להישכח״ מכל חברה, על ידי משלוח אוטומטי של מייל. ״למשתמש הממוצע, אין שום יכולת לשלוח את הבקשות האלה בצורה קלה ונוחה וזאת אחת הסיבות המרכזיות שלשמה Mine הוקמה״. כאשר משתמש רוצה למחוק את המידע שלו מחברה מסוימת, בלחיצת כפתור אחת, Mine שולחת באופן אוטומטי את בקשת המחיקה לחברה, ודואגת שהתהליך אכן יתבצע בהצלחה. על פי החברה, עד כה נשלחו 25,000 בקשות מחיקה, ו-64% מהן הושלמו בהצלחה.

השקעה של 3 מיליון דולר

מאחורי Mine עומדים שלושה יזמים מנוסים שהכירו בשירותם הצבאי: גל רינגל (CEO), גל גולן (CTO) וקובי ניסן (CPO), המגיעים מעולם הסייבר וההון סיכון. אחרי שנה של פיתוח ועבודה מתחת לרדאר החברה מוכנה עתה לצאת לשוק. מאז ההקמה, גייסה החברה כ-3 מיליון דולר מהקרנות Battery Ventures ו-Saban Ventures. החברה היא בוגרת המחזור הראשון של Ignite, האקסלרטור החדש של אינטל.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

47 תגובות על "פיתוח ישראלי מוחק את כל מה שהחברות הגדולות יודעות עליכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יוגב
Guest

לא חשבתם לדחוף פה לינק?

אבנר
Guest

ראיתי אותם ב product hunt היום – https://www.producthunt.com/
נראה מגניב.

BIGL
Guest

נשמע ממש מעניין.
אפשר לנסות את התהליך הזה? יש להם אתר?

אורח
Guest

יש דרך להגיע אל השירות הזה?

צחי
Guest
גל גולן
Guest

תודה צחי על שיתוף הקישור :-)
מוזמנים לבקר באתר שלנו
https://saymine.com ולתמוך בנו ב Product Hunt:
https://www.producthunt.com/posts/mine-2

Avv
Guest

כל מה שצריך זה לתת להם הרשאה לקרוא את הג’ימייל שלכם. צחוקים

קובי ניסן
Guest
אמון נבנה עם הזמן, ונצטרך להרוויח אותו.. בעיקר על ידי שקיפות:) במחקר שערכנו, מסתבר ש90% מהחתימה הדיגיטלית שלנו, כלומר חברות שמחזיקות עלינו מידע, משאירות חותם בתיבת המייל שלנו. נושאים כמו: “ברוך הבא לפייסבוק” או “הקבלה שלך מeasyjet” כולם רמזים לחברות שמחזיקות עלינו מידע. אנחנו במMine פיתחתנו יכולת למצוא את הרמזים הללו מניתוח נושא המייל בלבד ושולח המייל. לעולם לא ננתח או ניגע בגוף המייל. בנוסף, הכלל הוא שאנחנו לא שומרים מידע של משתמשים אם הוא לא קריטי לפעילות המוצר. המידע שיהיה אצלנו במערכות הוא המייל של המשתמש ורשימת החברות שמחזיקות את המידע. כמובן שאנחנו מאפשרים למשתמש למחוק את כל המידע… Read more »
Truth
Guest

אז אתם רוצים בעצם חלק מהנתח של ה90% על חשבון מיתוג “חברתי” שבא להגן עלינו, אתם חברה ולא ארגון ללא מטרות רווח.
בגלל שהמוצר בחינם ניתן להסיק שאנחנו המוצר.
לכן אין פה בניית אמון או שטותת אחרת שאתם מדקלמים לכם במסדרונות המשרד..
ההחלטה של איזה מידע קריטי או לא תשתנה ברגע שחברה גדולה תשקיע בכם או תקנה אתכם ואז ההחלטות התמימות שלכם ישתנו ותהפכו לחברת סחר מידע הבאה.

תומר
Guest

השאלה היא מה קורה אם המייל שלי מסודר ואני מוחק מיילים ישנים ולא רלוונטים. ממה שאני מבין השירות שלכם תלוי בזה שהמיילים שלי הם היסטוריית הרשמות והתכתבויות. אם מחקתי אז אין היטוריה

כרובי
Guest

השירות עצמו באמת ראוי לשבח, משהו שלפי החוק צריך שיהיה מלכתחילה זמין חינם לכל אזרח.
מה שמשעשע בכל זאת זה המשפט “עברנו בהצלחה מבחן אבטחה”. הטלפון של מנכ”ל אמזון לא עבר מבחן אבטחה? והופ, סעודיה פרצו לו וגנבו משם חומרים.
לNSA אין “מבחן אבטחה”? והופ, סנואדן גונב להם ומפיץ חומרים.

לתת למישהו, לא למשנה למי, גישה לחשבון שלך, זה לתת את הגישה גם לכל מי שיתקוף אותם בהמשך. וחברה שמקבלת גישה לג’ימייל של הרבה אנשים היא חברה שהסיכוי שיתקפו אותה עולה מאוד.

ליאור
Guest

נו, אז מה הבעיה, תן להם גישה ואחרי שהתהליך מסתיים תשנה את הסיסמה למייל

כרובי
Guest

אם לתוקף יש גישה זמנית למייל שלך, גם אם אתה משנה סיסמה אחר כך, הוא יכול בזמן הזה להשתמש במייל שלך כדי להשיג גישה לכמות גדולה של חשבונות אחרים שלך שהמייל שלך רשום בהם.

מאיה
Guest

זה פרדוקסלי, כי או שאתה סומך עליהם או שאתה מפזר את זה לעוד מאות חברות אחרות.. אני נרשמת עם המייל לכל אפליקצייה ופה היססתי. תכלס, רק בגלל שהם מדברים על זה בעצמם.

קובי ניסן
Guest

נכון, ולכן הכלל הוא שכדי למנוע זליגת מידע.. פשוט צריך לא להחזיק אותו:)
עבדנו קשה מאד בשנה האחזורנה על מנת לבנות פיתוח יחודי של בינה מלאכותית, שאינה משתמשת במידע סנסיטיבי, ועוזרת למשתמש לנצל את תיבת המייל שלו לטובתו.
המידע השכן ישאר באפליקציה כל עוד תשמש בה יהיה כתובת המייל ורשימת החברות שמחזיקות את המידע.
כמובן שאנחנו מאפשרים למשתמש למחוק את כל המידע גם מMine ובכל רגע נתון לבקש עותק של המידע שלו לפרטים כפי שמופיע אצלנו במערכת.

רונן
Guest

מכיוון שחזרתם על המושג “בינה מלאכותית” גם בכתבה וגם בתגובה הגיע הזמן לשים סוף לשימוש המוגזם במושג הזה מבלי באמת להתכוון לכך.

בינה מלאכותית כרגע נעשת באקדמיה ובמספר מועט של חברות לשם פיתוח יישומים שבעתיד באמת יהיו בשימוש.

אם כבר אולי אתם עושים Machine Learning וכדומה, אבל להגיד שאתם מפתחים בינה מלאכותית זה יומרה שצריך לתת קבלות עליה.

נועם
Guest

למונח בינה מלאכותית יש פרשנויות שונות.

כ.מ.
Guest

אם הבנתי נכון, זה כלי שלא מוחק כלום. הם בסך הכל סורקים את האימיילים שלך, יודעים מזה איפה נרשמת ואז כותבים בשמך אימייל שמבקש למחוק את הנתונים שלך בהתאם להנחיות GDPR

קובי ניסן
Guest

נכון להיום Mine יודעת למצוא את כל השירותים שמחזיקים עליך מידע. לעזור למשתמש להבין במה הוא משתמש ובמה לא ואיזה סוג מידע כל חברה מחזיקה עליו.
לאחר מכן אנחנו מוצאים את פרטי הקשר של כל החברות ויוצרים עמם קשר בשם היוזר.

היכולת הבאה שנציג בקרוב היא ניהול הבקשות מקצה לקצה עבור היוזר.
מחיקה היא תהליך שיכול לפעמים להיות ארוך ומיגע ואנחנו עושים הכל כדי להציג את היכולת הזו בהקדם עבור המשתמשים שלנו

סמי
Guest

ניסוי כניסה דרך חשבון מייל נותן :
This will allow Mine to:
View your email messages and settings

נראה חשוד ….

זאב
Guest

נכנסתי לאתר החברה. מדהים. מייד צפו ועלו עשרות אתרים שנרשמתי לפני שנים. בחלקם יש מידע כלכלי. בחלקם מידע אישי. הפיתוח שלהם יודע גם לפלח את סוגי המידע. הטיפול במחיקה הוא פשוט ומהיר. כל מה שאתה צריך להחליט זה מה לשמור ומה למחוק. מכאן הם עושים את כל העבודה עבורך.

קובי ניסן
Guest

תודה רבה על הפרגון זאב :)

דוד
Guest

לתת להם גישה למייל שלי? לא נראה לי…

ASD
Guest

למה לא שאלתם את השאלה הכי חשובה פה?
החברה גייסה 3 מליון דולר. איך הם הולכים להחזיר את הכסף הזה בחזרה (נניח אפילו בלי להגדיל אותו עבור המשקיעים) ?

The One
Guest

די פשוט חביבי..כרגע המודל מוצא בחינם, כדי שאנשים כמונו ינסו אותו ויתלהבו ממנו ויתנו לו ולידציה.
ואז יקחו תשלום על שימוש או על כמות מחיקות וכו’..(זכותם)

קודם מוכיחים את המוצר ומוכיחים לנו שהוא עובד לכל אחד מאיתנו ואז מבקשים עליו תשלום, הגיוני לא?

אלונצ\'
Guest

המודל הכלכלי בעייתי. אחרי פעם אחת כבר אין מה להמשיך להיות מנוי. לפחות לא תקופה מסוימת.

אישה
Guest

תגובה נפלאה כיאה לגבר שוביניסט. הכוונה לבחורה לא בכירה.

ASD
Guest

ומאיפה אתה יודע את זה?
איך אתה יכול להוכיח מודל עסקי אם אתה נותן את המוצר שלך בחינם?

זאב
Guest

שאלה מאוד מוזרה. המשקעים לדעתי עשו עסקה מדהימה. נושא הפרטיות והשמירה על המידע האישי, גניבת זהויות וכו’, זה הבאזז הכי חם בעולם הדיגיטאל כבר כמה שנים ועכשיו יותר מתמיד. אנשים ללא חזון, מעוף ויכולת לראות רחוק וגבוה, אין להם מה לעשות בעולם הסטארטאפ ובמיוחד בהשקעות בתום זה

ASD
Guest

מה הקשר לחזון?
יש מוצר, מישהו משלם עליו הרבה כסף ואיכשהו אלו לא אנחנו. בכל מה שקשור לפרטיות המידע שלנו זה הכי פייסבוק-גוגל לקחת מידע בתמורה לשירות בחינם ואז למכור אותו לצד שלישי.

אז כן – בשנת 2020 ראוי ורצוי להבין מה המודל העסקי של מי שרוצה גישה לכל המיילים שלי.

בועה
Guest

וגם להגדרות אימייל ועל הדרך מבלבל לך את המוח שתאמין לו כי “הוא קיבל מגוגל ולידציה” משפט חובבני ומפוקפק על גבול זה שהוא עלול לקבל חסימה מגוגל רק על המצג הזה!
שלא לדבר על ה”מודל העסקי” המגוחך שהם מציגים. וגם קצת תהיות לגבי סכום הגיוס, ככה שזה מריח ממש ממש לא טוב…
ועוד לא דיברתי על “טכנולוגית העל” שלפי מה שהם מספרים מסתכמת בפונקציה שממיינת אימיילים.

כ.מ.
Guest

ניסיתי . לא עבד טוב. חצי מהשירותים שכתבו להם התחמקו ולא רצו למחוק. הנה מה שכתבו לי חזרה: as per GDPR policy we need to receive the cancellation request directly from the user.

אישה
Guest

ורק בחירה אחת מתוך 10 עובדים.. מתי נראה יותר נשים בתפקידי מפתח בחברות סטרטאפ?

כ.מ.
Guest

כאשר הן תלמדנה לכתוב בכירה ולא בחירה

Truth
Guest

אפשר להציע לך כוס מים?
כי כ.מ ייבש לך את הצורה עם הנסיון העצוב לדחוף את הPC שלך

sam bettens
Guest

למה החלטת בשביל כולם שם שהם בחורים? ואם הם gender fluid?

תמיר
Guest

גוגל עושים זאת

גיק
Guest

מוצר יפה מאוד, הופתעתי מעומק הדיוק, כל הכבוד!
יש רק בעיה אחת, שזה לא באמת מוחק את הפרטים, רק “שולח מייל” לחברות צד שלישי..
אם תפתרו את הבעיה הזו, ותאפשרו למחוק א תה DATA בלחיצה, תהיו על הגל, ואני מאמין שגם אנשים יהיו מוכנים לשלם לא מעט עבור שירות One click שכזה ללא תהעסקות וללא כאב ראש.

sam bettens
Guest

…אז זה בדיוק העניין: שאי אפשר. המידע הזה מוחזק אצל אותן חברות צד שלישי ואתה תלוי לחסדיהן בסופו של דבר. גם אם יאלצו אותן למחוק לפי בקשה משירות של חברות אחרות על פי חוק, אין שום דרך לדעת שהן באמת מחקו…

test
Guest

בתור קצין הגנה על הפרטיות זה כלי מחורבן. אתה מקבל מייל שמאיים עליך עם GDPR ו-CCPA כאשר אתה חברה ישראלית שפונה לישראלים. כבר מגוחך.
לא מספקים לך מידע על מה האינדקציה לכך שיש מידע. האם יכול להיות שהוא קיבל מייל לפני 7 שנים וכבר נמחק המידע? אין לדעת. האם חבר שלו העביר מייל פרסום ששלחנו לחבר בכלל, ולכן זה מופיע כאילו אנחנו שלחנו? אין לי מושג כי סתם קיבלתי מייל גנרי ללא שום מידע.

מגיב
Guest

לפחות הם כנים…

D7E7B6A5-4A98-408D-AF82-6D38C96C6FFC.png
premium-cabin.com
Guest

אני שם לב שאין כאן שום חידוש חוץ מלעשות דברים בצורה אוטומטית.. זה לא נשמע לי כמו משהו שיחזיק מים לאורך זמן

משה
Guest

עוד שירות שבא להרוס את האינטרנט…
שולחים פניות GDPR לכל החברות, רק שכחו ש-GDPR זה תקן אירופאי, שלא קשור לישראלים…
מזעזע.
סביר להניח שהמטרה האמיתית של כל המיזם הזה, היא לגנוב לכולכם את המיילים, הרי השירות נשען על זה שהם קוראים לכם את כל הדואר האלקטרוני כרצונם.

מסוקרן
Guest

מה שאבסורד שהם אומרים שהם verified by google, שכאמור היא האוספת מידע מספר 1 ברשת על משתמשים. זה קצת אירוני המשפט הזה
שרות מעניין, אם כי קיים שרות דומה למחוק בבת אחת חשבונות אצל חברות.

gidi
Guest

אםכל מה שאתם צריכים זה את רשימת השולחים והכותרות של האימיילים – יש אפשרות להכין לכם קובץ של כל אלו בלי לתת גישה לאימייל עצמו?
אתם מצהירים שזה כל המידע שאתם צריכים.
אם כן – זה יפתור את בעיות האמון
אם לא – בבקשה הסבר

מצטרף
Guest

רעיון טוב

דיס
Guest

טוב אז פגשתי אותם ולפי השאלות שלהם והרצון להביא מיליון משתמשים תוך שנה וחצי מבלי לקבל תכנית של מומחה הבנתי שהמוצר לא הולך לחיות הרבה זמן ושהם במרדף אחר סבב מימון שני בשביל ההישרדות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: