רצינו להודיע לעובדים אבל העיתונות הקדימה אותנו: הסטארטאפ Avo מפסיק פעילות בישראל ומפטר כמעט את כל העובדים
סוף עצוב לסטארטאפ שניסה לספק משלוחים מהיום-להיום בחינם למשרד ולבניין שלכם
אם אתם הייטקיסטים או עובדים בחברת טכנולוגיה, יש סיכוי לא קטן שכבר נתקלתם בשקיות הירוקות של הסטארטאפ הישראלי Avo, או בשם הקודם שלו, Jul, ואולי אפילו השתמשתם בשירותיו. אבל החל מהבוקר כבר לא תיתקלו בהן, כיוון ש-Avo עומדת לפטר כמעט את כל עובדיה, ולסגור את הפעילות שלה בישראל. ובמירוץ אחר הסקופ בתקשורת הכלכלית, מתברר שחלק נכבד מהעובדים הישראליים גילו על פיטוריהם מהידיעות שעלו בשעות האחרונות.
שני סבבי פיטורים קשים
הקונספט של Avo היה פשוט ונוח לשימוש (גם כותב שורות אלו השתמש בשירותי החברה): אתם נכנסים לאתר או לאפליקציה של Avo שבה יש פחות או יותר את כל מה שאתם מצפים מסופר. אבל בניגוד לסופר שלכם שדורש לתאם איתכם שעות משלוח וגובה מכם דמי משלוח, ל-Avo היה מסלול קבוע של השליחים שעובר בין בניינים מרובי קומות ובנייני משרדים, והמשלוח מגיע באותו היום ישירות למשרד (או לבניין המגורים שלכם, אם במקרה גרתם בבניין שנתמך על ידי השירות), וללא תוספת תשלום – מה שאיפשר לכם תיאורטית גם להזמין תפוח בודד בבוקר, ולקבל אותו ישירות למשרד.
לפני שבועיים צפו דיווחים על כך ש-Avo נקלעה לקשיים, ונאלצה לפטר כ-500 עובדים, מתוכם כ-350 עובדים ישראליים. לאחר פרסום הדיווחים, מנכ"ל Avo, דקל ולצר, ציין כי "אעדכן בהמשך לגבי התהליך המאתגר שעברנו ובאותה נשימה לגבי הפוטנציאל האדיר שזיהינו בתחום המשרדים בתקופת פוסט קורונה בו אנו מתמקדים מעתה והלאה". היום, העיתונות הכלכלית הדליפה את סבב הפיטורים השני של Avo, שגוזר עליה סוג של גזר דין ידוע מראש.
"לצערי נאלצנו להמשיך להגיב באופן מיידי לשינויים המתרחשים בשוק ולמציאות המורכבת שממנה לא ניתן, לא אחראי ואסור להתעלם – והחלטנו לסגור את הפעילות העסקית בישראל תוך התאמת פעילות החברה בארה״ב למצב החדש בשוק", כתב ולצר. לטענתו, הפרסומים בעיתונות הכלכלית הגיעו לפני ש-Avo עצמה הספיקה להודיע לחלק מהעובדים על פיטוריהם.
בסבב הקודם, החברה החליטה לסגור את פעילות ה-B2C שלה, אבל כעת Avo סוגרת את פעילות ה-B2B שלה, ומשאירה רק מספר מפתחים מצומצם שיפעלו מישראל וימשיכו לתמוך בפיתוח המוצר (עד למכירת החברה, כך לדברי חלק מהדיווחים). הפעילות של Avo בישראל תיסגר, ובארצות הברית היא תוצמצם באופן מהותי.
Avo נוסדה בכלל כפתרון לריכוז משלוחים למוצרי תינוקות בפעוטונים בתל אביב, אחרי שעשתה סיבוב ב-Y Combinator, האקסלרטור הנחשב בעולם. בימיה הטובים ביותר, החברה העסיקה מעל ל-800 עובדים בתל אביב ניו יורק ושיקגו, מרביתם עבדו מישראל, ומתוכם 40 עובדים בתפקידים טכנולוגיים. החברה הספיקה לגייס 80 מיליון דולר, בין היתר מ-Insight Partners, F2 Capital, Kleiner Perkins, IBI Tech Fund, הפניקס, ו-JLL Spark.
הגב
18 תגובות על "רצינו להודיע לעובדים אבל העיתונות הקדימה אותנו: הסטארטאפ Avo מפסיק פעילות בישראל ומפטר כמעט את כל העובדים"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
כי AVO זה לא סטארטאפ אלא סופרמרקט אונליין.
אולי כדאי שתבדוק מה ההגדרה של סטראטאפ.
טירוף. איך חברה עם 800 עובדים מתנקזת לאפס בתוך חודשים בודדים? מישהו פיספס חזק את מה שקורה או שלא רצה לראות.
אבל האמת היא שקל להאשים מבחוץ ובפרספקטיבה לאחור, אני מאחל לכל העובדים למצוא מקום חדש ומעניין שוב במהרה!
לא ל0
רק בארץ..
וכן, בעידן הקורונה זה נפוץ לראות עסקים קמים ונופלים ככה
במיוחד כשהעסק נשען על לספק סחורה למשרדים כשעובדים מהבית או במודל היברידי..
כי רוב העובדים היו מחסנאים, מלקטים, שליחים וכד'. מאוד קל לגייס ומאוד קל לפטר.
כלקוח ראיתי כיצד הם שורפים כסף.
מחירים זולים, שירות מעולה וללא דמי מנוי
קשה להרוויח
ברגע שיש לך מוצר כל כך מטומטם, זה עתיד לקרות.
הם היו צריכים להחליף את העובדים ברובוטים ואז אולי זה היה עובד
גם wework סיפרו שהם חברת טכנולוגיה
חבל, השתמשתי בהם אופן קבוע כהשלמה לקניות הגדולות
בדיעבד העובדה שהמשלוח לאותו יום היה פחות קריטי, מה שהיה קריטי זה שלא היה מינימום הזמנה ומחירים סבירים בהחלט (בניגוד לאינגו למשל)
תנחומי לF2 ו Insight שתי קרנות מעולות שבחרו לדלג על הסטארט-אפ שלי שעמוס בIP ומצד שני בעל והוצאות זעומות עם מודל מוכח. תמשיכו בעבודה הטובה. יש איזו אפליקציה של דוגווקרים שהבנתי שעושה חיל בגן מאיר בוואליואצית מבצע של 40 מליון לפני הסיד.
ספר לנו אולי נשקיע
ספר לנו אולי נשקיע
כמו אבוקדו. מבשיל בבת אחת. טעים לשעתיים ואז תוך יום מרקיב הופך לבתי אכיל.
מה קורה גרופר
סבבה אחי מה הולך?
טעות אסטרטגית…
הצרכן שהתרגל לשירות חדש ימתין בסבלנות לסטארטאפ הבא שייתן פתרון למשקי הבית.
ברגע שיגדל וייצבור תאוצה יתחרה באבו על מקומות עבודה.
עצוב, השירות היה מעולה, הלוואי על אחרים.
תודה חברי.
עבדתי שם תקופה לא קצרה עד לפני כחצי שנה, משלמים לא רע, לא רצו לתת לי חוזה כי המנהלים היו פלוצים, הגלגל מסתובב ומצאתי את עצמי בעבודה מסודרת שמשלמת יותר טוב והם מובטלים