שוק ה-Lock Screen רותח והחברות הישראליות מתחרות על הבכורה

שוק אפליקציות ה-Lock Screen הפך בשנים האחרונות לצפוף במיוחד ומספר חברות ישראליות מצליחות להתבלט באופן מרשים על פני היתר.

lockscreen apps

הפוסט נכתב על ידי יונתן רוה, בעל תואר במשפטים ומנהל עסקים, פועל כ-5 שנים בתחום השיווק והפרסום במובייל. עובד כיום כ-Director of Publishers בחברת appnext והבעלים של הבלוג Mobilize העוסק בעסקים במובייל.

התחרות האינטנסיבית בשוק המובייל התעצמה כל כך בשנים האחרונות עד שקשה למצוא כיום קטגוריות או תת קטגוריות של אפליקציות שאינן חוות אינפלציה של מתחרים. קטגוריות שונות של משחקים, שימושיות, כלי עזר, חדשות וספורט הן רק חלק מן האזורים בהן ניטשת תחרות עזה. כעת נראה שגם בשוק המשני ישנה תחרות עזה על הצגת התכנים הללו באופן נוח למשתמש, בעיקר דרך מסך הבית – מוצרי Lock Screen, השייכים לתחום הפרסונליזציה.

תחרות אגרסיבית באנדרואיד

אפליקציות Lock Screen מאפשרות למשתמשים לערוך שינויים במסך הנעילה במכשיר האנדרואיד שלהם, לא רק מבחינת רקע, תמונה וצבעוניות אלא גם ע”י מתן גישה לאפליקציות, שירותים שונים (מוזיקה, אנשי קשר, סמסים וכ’) ומדיה חברתית מתוך מסך הנעילה, ללא צורך להגיע למסך הבית ולהפעיל אפליקציות נוספות. אפליקציות Lock Screen מייעלות את השימוש בסמארטפון כך שחלק גדול מן השימושים השוטפים במכשיר יכולים להיעשות דרכה. כמות אפליקציות ה-Lock Screen צמחה באופן ניכר בשנתיים האחרונות, עם למעלה מ-200 אפליקציות שונות ועשרות מתפתחים, ללא מובילי שוק אמיתיים. לאור העובדה שה-API של אפל חוסם כל שינוי של מסך הנעילה, התחרות מצטופפת כרגע אך ורק במכשירי אנדרואיד ומקשה על השחקניות לייצר מודל הכנסה ראוי.

לתוך התחרות ההולכת וגברה נכנסו בשנתיים האחרונות חברות ישראליות רבות. Widdit מתמקדת בשיתוף פעולה עם אפליקציות תוכן, שיטמיעו את הפתרון של Widdit על מנת להגביר את השימוש וצריכת התוכן של המשתמשים. Everything.me פיתחה מוצר המשנה את כלל הניראות של המכשיר לפי מצב הרוח או העדפה של המשתמש. גם Conduit פיתחה מוצר Lock Screen משלה בעל שימושיות נוחה.

נוכחות מרשימה של הישראליות

מבחינה מוצרית, החברות הישראליות מציעות אפליקציות Lock Screen ברמה גבוהה, בעל יכולות מתקדמות המאפשר למשתמשים להתאים אותו לצרכיהם האינדיבידואליים. יחד עם זאת, חסרונן של מרבית החברות המפתחות שירותי Lock Screen טמון ביכולת ההפצה המוגבלת. רוב המתחרים בשוק עוסק בעיקר בשוק הפרטי ומתחרה על משתמשים פרטיים בגוגל פליי.

יוצאת דופן היא חברת סלטיק (Celltick), ספקית ותיקה של שירות תוכן על גבי מסך הבית של מכשירי דור 1 ו-2 המשמש יותר מ-140 מיליון משתמשים ברחבי העולם. בטרם השיקה החברה את Start, מוצר הדגל שלה למכשירי אנדרואיד, קיבלה סלטיק החלטה אסטרטגית לעשות שימוש ביתרון היחסי שלה על פני מתחרותיה – קשריה העסקיים, הניסיון הרב שיש לה בהפצת תוכן ושותפויות בסדרי גדול בינוניים ומעלה. כפועל יוצא, התמקדה סלטיק ביצרת שיתופי פעולה B2B עם שחקניות סלולר גדולות מתחומים שונים במקום תחרות הישירה על משתמשי הקצה. בגזרת יצרני המכשירים חתמה סלטיק על הסכם שת”פ עם יצרנית טלפונים סינית גדולה (ששמה עדין לא הותר לחשיפה), כאשר יצרנים נוספים נמצאים בשלבי מו”מ. בגזרת האופרטורים חתמה החברה על שיתופי פעולה עם קבוצת אמריקה מוביל (הפעילה ב-12 מדינות במרכז ודרום אמריקה),וודאפון ו-Airtel בהודו ו- AIS (תאילנד), במסגרתם יתווסף כפתור שירות לקוחות של האופרטורים לשאר האייקונים במסך הבית. קבוצת מפעילים גדולה באירופה קרובה גם היא לחתימה על הסכם דומה. לבסוף, בתחום המדיה הוציאה החברה לפועל הסכמים אסטרטגיים עם Yahoo ו-ESPN שיעשו שימוש ב-Start כמוצר עצמאי לחלוטין (White Label).

2014 תהיה שנה קריטית עבור שוק ה-Lock Screen, שתיקבע במידה רבה את מובילי השוק בשנים הקרובות. בשוק שבו הבדלי האיכות והשימושיות בין האפליקציות אינם גדולים, יש כמובן יתרון לגודל. המנצחות הגדולות תהיינה אלה שתשווקנה באגרסיביות את המוצר שלהן בשוק המשתמשים הפרטי ו/או תמצאנה דרכי הפצה חלופיות משתלמות. ליתר, כמו בתחומים אחרים בעולם המובייל, ייגמרו המזומנים והן לא תוכלנה להגיע למסה קריטית של משתמשים שתאפשר להן, בעתיד, לפתח מודלים רווחיים מפעילות המוצר. לכן, בשנה הקרובה עשויות חברות בעלות המשאבים הכלכליים והקשרים הנכונים לפתוח פער של ממש על המתחרים. ויחד עם זאת, האיום הגדול ביותר לכלל החברות העוסקות בתחום הפרסונליזציה בכלל ו-Lock Screen בפרט מגיעה דווקא מכיוונה של פייסבוק, שהשיקה השנה את Facebook Home וזכתה לביקורות צוננות למדי. במידה ופייסבוק תהפוך את השירות שהשיקה לכזה המתממשק עם גורמי תוכן נוספים (ולא רק פייסבוק), שוק ה-Lock Screen עשוי להשתנות קיצונית.

יונתן רוה הוא מפעיל הבלוג Mobilize.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

6 תגובות על "שוק ה-Lock Screen רותח והחברות הישראליות מתחרות על הבכורה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נרי
Guest

סלטיק חברה מעניינת מאוד – התחילה רע, המשיכה רע, המציאה את עצמה מחדש והתחילה להרוויח כסף אמיתי רק 9 שנים אחרי שהוקמה. ועכשיו שוב ממציאה את עצמה מחדש. לא יודע מה פוטנציאל הרווח שלהם כאן, אבל סחטיקה עליהם.

מיקי
Guest

גם ווידיט וגם סלטיק חברות מעולות, כל אחת בתחומה (וגם בתחום המשותף).

קונדואיט… טוב נו, הם גם בסדר. רק שבמובייל הם עדין לא ממש בעניינים.

גור
Guest

Widdit מבטיחים הרבה ונראה אם יקיימו. בסך הכול יש להם מוצר טוב ומערכת Reporting טובה.

Everything.me הכי מיוחדים בז’אנר, אבל קשה לי לראות מוצר כזה ממריא. מי רוצה שהרקע שלו כל שנייה ישתנה לאוכל שהוא אוכל?

סלטיק בעייתית כי המודל הישן שלהם ימות תוך 3 שנים, אבל הם בונים את עצמם יפה. המודל הנוכחי שלהן (שת”פים) הכי נכון ובעל הכי הרבה סיכויים להצליח.
וענר רבון הוא אחד המוכשרים שהכרתי.

אסף ג
Guest

שוק מפוצץ במוצרים גרועים, ומעט מוצרים טובים. סלטיק ללא ספק עושה עבודה טובה, מכיר את המוצר שלהם טוב. לא בטוח שזה יספיק לה

שחר
Guest

ווידיט אחלה חברה, והמוצר מגניב. שיהיה בהצלחה!

דליה
Guest

בהצלחה לווידיט

wpDiscuz

תגיות לכתבה: