העובדים בהייטק חוזרים לטוס, אבל אנחנו עוד רחוקים מהשיאים של לפני הקורונה

היקפי הטיסות אמנם עדיין לא חזרו לשיא של 2019, אבל מי שכן טס לפגישת עסקים טס לקצת יותר זמן

תמונה: Pexels

בשנת 2020 ראה רובנו את נתב”ג בעיקר בחדשות או בנסיעה על כביש 1, כשלצד החופשות המשפחתיות שבוטלו וחופשות הסקי שנדחו למועד לא ידוע, עברו גם עובדי הייטק רבים שהיו “על הקו” לפגישות זום. היו מי שהשכילו לנצל את זה לטובה, אך נראה שרבים התגעגעו לפגישות פנים אל מול פנים. אבל עכשיו אנחנו רואים תחילתו של מפנה, כשלצד החופשות שחוזרות לאט לאט חוזרות גם נסיעות העסקים, אם כי המצב כיום עדיין רחוק מימי השיא של 2019.

חוזרים לטוס, אבל לא באותם היקפים

מחקר חדש שנערך על ידי חברת הטרוול-טק ג’ינג’ר, ומתבסס על נתונים שנאספו מלמעלה מ-120 חברות הייטק ישראליות ויותר מ-35,000 עובדים, מעלה כי הטיסות העסקיות חזרו, אולם בהיקפים נמוכים משמעותית משנת השיא של 2019. על פי הנתונים, היקף הטיסות ב-2021 יעמוד על כ-30 אחוז מהתקופה שלפני הקורונה. על פי ההערכה של החברה, היקפי הנסיעות העסקיות יחזרו להיקפים של 2019 רק בעוד 3 שנים.

עם זאת, נראה שמי שכבר עלה על טיסה, מנצל אותה מעט יותר: אם ב-2019 זמן השהות הממוצע של עובד ישראלי בנסיעת עסקים עמד על 6 ימים, ב-2021 הוא עומד על 7.6 ימים. הסיבה, ככל הנראה, היא הרצון של העובדים שטסים לשלב קצת הנאה ולא רק ביזנס. אם ב-2019 אחוז העובדים ששילבו חופשות עסקים עם חופשות רגילות עמד על 67%, השנה נרשמה כבר עלייה קלה ל-70%, עם סכום החזר ממוצע מהמעסיק שעלה ב-21% ועומד כעת על 230 דולר לשהות.

עוד ועוד חברות בוחרות בגיקטיים אינסיידר עוד ועוד חברות בוחרות בגיקטיים אינסיידר רוצים לראות את ההייטק הישראלי מבפנים? היכנסו עכשיו

ב-2019 נראה שהיעדים העיקריים לטיסות עסקים היו מחולקים בצורה יחסית מאוזנת: צפון אמריקה עם 36% מהנסיעות, מזרח אירופה עם 33% ואירופה עם 20% בלבד. ב-2021, מפת הנסיעות הזאת השתנתה עם הטייה משמעותית לטובת ארצות הברית עם 48% מהטיסות (בעיקר ללוס אנג’לס, סן פרנסיסקו וניו-יורק), וכניסתה של דובאי למפת הנסיעות של הישראלים עם 13% מהטיסות.

כשמסתכלים על חתך הגילים של הטסים בטיסות מטעם העבודה, נראה ששכבת הגיל שטסה הכי הרבה ב-2019 היא 36-41 עם 29% מהטיסות, וב-2021 מדובר כבר ב-36% מהטיסות. גם הצעירים יותר בגילאי 30-35 החלו לטוס יותר באופן יחסי עם 30% מהטיסות ב-2021, בעוד ששכבת הגילאים 42-47 חוותה ירידה בהיקפי הנסיעות עם 22% בלבד. הגיל הממוצע של הטסים עומד ב-2021 על 37.

 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

2 תגובות על "העובדים בהייטק חוזרים לטוס, אבל אנחנו עוד רחוקים מהשיאים של לפני הקורונה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ניר
Guest

אני מחכה לכתבה של כלכליסט שאיכשהו תאשים את ההייטק בהעלאת מחירי הטיסות

שם
Guest

התחרות בטיסות עצומה עכשיו בישראל וחברות לואו קוסט זרות שאין להן מה לעשות עם המטוסים שמות אותן על קווים מישראל לאירופה. זאת התקופה הכי זולה לטוס עכשיו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: