הנחיית משרד התקשורת לאיסור ׳׳מבצעים למנויים חדשים׳׳ חסרת ערך [דעה]

רק לפני שבועיים נתבשרנו שמשרד התקשורת הנחה את החברות להפסיק להפלות בין לקוחות חדשים לותיקים באמצעות מבצעים מיוחדים. בפועל, להנחייה הזו אין באמת שיניים והיא בנויה באופן בו ניתן יהיה לעקוף אותה בקלות

משרד התקשורת

לפני כשבועיים, תחת הכותרת “איסור אפליה בין מנויים”, הוציא משרד התקשורת ידיעה לעיתונות ממנה ניתן להבין כי לקוחות קיימים של חברות התקשורת, העוברים לתוכנית חדשה, יזכו באותם תנאים כמו לקוחות חדשים. ידיעה זו זכתה לפרסום נרחב בעיתונות כבשורה משמעותית, אבל האותיות הקטנות שלה מגלות תמונה מעט שונה במציאות.

אז ככה – למרות הכותרת הבומבסטית, ההנחיה של משרד התקשורת אינה עוסקת כלל בסוג הלקוח – חדש או קיים. כל מה שההנחיה קובעת היא שלחברות התקשורת אסור לקבוע “תקופת צינון” שלאחריה יהיה “הלקוח לשעבר” זכאי לתנאים של “לקוח חדש”.

המשמעות היא שאם לקוח של חברת תקשורת מסויימת מתנתק ליום אחד ולמחרת מבקש להצטרף מחדש – רק אז הוא יהיה זכאי לאותם תנאים ומחירים כמו של לקוח חדש. יחד עם זאת, משרד התקשורת לא מונע מהחברות לקבוע “תנאים אחרים” (כלומר תנאים שאינם כוללים תקופת צינון) למעבר בין תוכניות.
מהם הם אותם תנאים אחרים? כפי שברור ומוכר למרביתנו מדובר בתשלום “קנס מעבר” שאותו משרד התקשורת אינו אוסר. ולראיה, חלק מחברות הסלולר נוהגות לגבות תשלום בעת מעבר מתוכנית אחת לתוכנית אחרת – ועל גובה התשלום הזה אין כמובן שום פיקוח.

לא פעם טענתי שמשרד התקשורת מפרסם הנחיות שאינן אפויות עד הסוף ושיש בהם חורים גדולים. במקרה זה מן הראוי היה שמשרד התקשורת יקבע לחברות תקרת קנס למעבר בין תוכניות, שתחושב כאחוז מעלות התוכנית אליה הלקוח עובר. מדוע משרד התקשורת לא נקט גם צעד זה? אין לי מושג.

לפני שבועיים: ההודעה של משרד התקשורת

“לאור תלונות צרכנים על אפליה בין מנויים במעבר בין תוכניות או חבילות”, נכתב בהודעה לעיתונות של משרד התקשורת לפני שבועיים, “משרד התקשורת מבהיר לחברות התקשורת: על חברות התקשורת לאפשר לכל מנוי לעבור ללא אפליה לכל תוכנית בתנאים המוצעים ללקוח חדש”.

ההודעה גם מתייחסת במפורש לנוהל תקופת הצינון, באומרה כי “החברה אינה רשאית לדרוש מלקוח שנטש אותה והמעוניין לשוב והלתקשר עמה לעבור ‘תקופת צינון’, ועליה לאפשר לכל מבקש להצטרף לכל תכנית בתנאים המוצעים ללקוח חדש”.

פורסם לראשונה בבלוג NetCHEIF.

 

לביא שיפמן

לביא הוא המייסד והבעלים של "NetCHEIF Articles" – אתר תוכן הכולל עשרות מדריכים וסקירות על נתבים, חיבורים אלחוטיים ורשתות ביתיות. החיבה לטכנולוגיה וגאדג'טים מלווה אותו מאז היה ילד, ובשנים האחרונות הוא מנסה להדביק בה גם אחרים. לביא הוא בוגר הטכניון בהנדסת מחשבים וממקימי הסניף הישראלי של מיקרוסופט

הגב

1 תגובה על "הנחיית משרד התקשורת לאיסור ׳׳מבצעים למנויים חדשים׳׳ חסרת ערך [דעה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
לא מבין
Guest

מה הבעיה להתנתק ואז לחזור כלקוח חדש?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: