התעשייה האמיתית שמאחורי ה-Download Valley: הכירו את ה-Affiliates

מאחורי תעשיית ה-Download Valley המצליחה שהתבססה בישראל, עומדת תעשייה מצליחה הרבה יותר שנקראת Affiliate Marketing (שיווק באמצעות שותפים). כך זה התפתח בארץ וזו תמונת המצב המעודכנת בישראל

רבים לא באמת מכירים את התעשייה, אך מאחורי תעשיית ה-Download Valley המצליחה שהתבססה בישראל, עומדת תעשייה מצליחה הרבה יותר שנקראת Affiliate Marketing (שיווק באמצעות שותפים) ונמדדה על-ידי מחקרים חיצוניים בכ-20 מיליארד דולר ב-2012. זה אולי לא נשמע לכם הרבה, אבל כשמדובר למעשה בעמלות שמרוויחים שותפים על-ידי יצירת מכירות לחברות גדולות יותר, ניתן רק לנחש את הסכום הכולל המסתתר מאחורי המספר הזה.

בעוד חלקכם בוודאי ישייכו את המושג לחברות הפחות אהובות עלינו כגון Conduit ו-Babylon שדוחפות לנו למחשב מגוון של סרגלי כלים ומשתלטות לנו על החיפוש, תעשיית ה-Affiliate Marketing קיימת עוד הרבה לפני שהחברות הללו בכלל היו קיימות ועוד מלפני התפוצצות הבועה והתפתחות ה-ecommerce, הפכו ה-Affiliates לאחד מערוצי השיווק הנפוצים והמצליחים ביותר ברשת.

אז מה זה בכלל שיווק באמצעות שותפים?

אם אתם עדיין לא מכירים את המושג, שותף (או Affiliate) הוא בעצם אדם או חברה חיצונית המסייעים לחברה להפיץ ולמכור את מוצריה או שירותיה במגוון אמצעים, תמורת עמלה משתנה. האמת היא, שהתעשייה שבעצם המציאה מחדש את עולם ה-Affiliate Marketing, גם היא בעצם אחד מהענפים המובילים בעולם ההיי-טק והאינטרנט הישראלי – הימורים ברשת. אחת מהדרכים הנפוצות, אם לא הנפוצה שבה משתמשים כל אתרי הקזינו וההימורים למיניהם היא Affiliate Marketing. באמצעות הערוץ הזה, שותף הוא למעשה כל אדם, בעל אתר, חברה או עסק שיכול לסייע לחברת ההימורים להביא משתמשים חדשים שיזרימו כסף לאתר. כך לדוגמה, בעלי אתרי ספורט מפנים גולשים באמצעות באנרים לאתרי ההימורים השונים ומייצרים הכנסה נוספת על-ידי קבלת עמלה בכל פעם שמשתמש נרשם ומפקיד כסף באחד מאתרי ההימורים.

אך שיווק באמצעות שותפים הוא לא רק נחלתם של אתרי ההימורים ושאר החברות בעלות מוניטין מפוקפק. חברות גדולות דוגמת אמאזון מציעות לבעלי אתרים או חברות לשלב באתרים שלהם הפניות לרכישת מוצרים מתוך הרשת שלהם ובאמצעות קוד הפנייה מיוחד, לעקוב אחר תהליך הרכישה ולתגמל את השותף בעמלה מתוך כל מכירה שמתבצעת על-ידי משתמשים שהגיעו מהאתר שלו. בישראל, אחת מתוכניות השותפים הגדולות היא תוכנית השותפים של אלעל, המציעה לשותפים נתח עמלה ממכירת הכרטיסים שנרכשו על-ידי גולשים שהופנו על-ידם.

בנוסף, לא מעט סטארטאפים ישראלים, מסתמכים גם על שותפים כחלק מתוכנית השיווק הכוללת שלהם. אמנם תוכנית השותפים המצליחה של Conduit נסגרה בתחילת השנה, אבל בין תוכניות השותפים המצליחות בסצינה הישראלית ניתן למצוא את זאת של Wix, המציעה לשותפים סכומים של 40-80 דולר עבור כל משתמש שיביאו לתוכנית הפרמיום (בתשלום) של החברה ואת תוכנית השותפים החדשה של Fiverr הישראלית, שמציעה לשותפים בין 10 ל-20 דולרים על כל משתמש חדש שנרשם למערכת ומבצע הזמנה של 5$ בלבד (תלוי במדינה שבה נמצא המשתמש שנרשם).

affiliate-marketing-works

קרדיט תמונה: Commisionfactory.com.au

ישראל היא מעצמה בתחום ה-Affiliates

מקורות בתחום טוענים שלמעלה מ-30% אחוז משוק ה-Affiliates נשלט על-ידי ישראלים וניתן למצוא נציגים ישראלים ברשימות המובילות של כמעט כל אחת מרשתות השותפים וחברות הפרסום העוסקות בתחום. “ישראל ל-Affiliates היא כמו מכה למוסלמים, פשוט סוג של האב שמושך אליו אנשים מכל העולם בתחום הזה. מגיעים לכאן מאות אנשי מפתח מהתעשייה בכל שנה כדי לפגוש את ה-Affiliates הישראלים וללמוד מהם. אפילו ב-Affiliate Summit בניוו-יורק, לכל מקום שתלך, 50% מהאנשים שם מדברים בעברית” מספר אריה אלטשול, דיקרטור מכירות בינלאומיות בפלטפורמת השותפים המובילה HasOffers. “עוד מהימים הראשונים של המושג תוכניות שותפים, הישראלים היו חלק מרכזי מהתעשייה הזו”.

מייסדי HasOffers. תמונת יח"צ

מייסדי HasOffers. תמונת יח”צ

בשקט בשקט ומתחת לאף של התעשייה, HasOffers, פתחה לפני מספר חודשים סניף ישראלי, אותו מנהל אלטשול, אשר נועד לרכז את פעילות המכירות והתמיכה של החברה מחוץ לארצות הברית. החברה, אשר הוקמה ב-2009 בסיאטל שבארצות הברית על-ידי האחים לוקאס ולי בראון, מעסיקה כיום למעלה מ-50 עובדים, מתוך כ-6 עובדים במשרדי החברה שבמגדלי אלקטרה בתל-אביב. בעוד חלק נכבד מהחברות הגדולות משתמשות כיום ברשתות פרסום המפעילות Affiliates משלהם, HasOffers רוכבת על הטרנד החם של השנים האחרונות והוא לוותר על המתווך שבדרך. ברוב המקרים, חברות מפעילות רשת שותפים קיימת או חברת פרסום שדואגת לנהל את כל השותפים וגוזרת עמלה יפה בדרך. הפלטפורמה של HasOffers בעצם חותכת את המתווך ומאפשרת לחברות לנהל ישירות את השותפים שמפיצים או מוכרים את המוצרים שלהם.

אלטשול מסביר כי “מאז שהחברה הוקמה ב-2009 ובייחוד אחרי השקת פלטפורמת המובייל שלנו ב-2011, היא הצליחה לגייס לקוחות גדולים דוגמת ענקית המשחקים זינגה ולא מעט שותפים משמעותיים (דוגמת אמאזון ופייפאל) שמשתמשים בפלטפורמות של החברה”. “אנחנו מאוד חזקים היום בארצות הברית ויש לנו לא מעט לקוחות ושותפים גדולים, אבל רק בשנה האחרונה התחלנו להתרחב מחוץ לארצות הברית והמקום הטבעי עבורנו להקים מרכז שיסייע לרכז את כל הפעילות שמחוץ לארצות הברית היא ישראל”.

בדרך כלל, סטארטאפים ישראלים עוברים לארצות הברית על-מנת להתחבר לשוק והמסלול ש-HasOffers לקחה הוא סוג של הפוך למה שקורה בדרך כלל. 

“נכון והסיבה המרכזית לכך היא שבנוסף לעובדה שישראל יושבת יחסית באמצע מבחינת הפרשי השעות, הידע והניסיון שקיים בישראל בתחום ה-Affiliates הוא דבר שאין שני לו בעולם. למעשה, השותפה היחידה של HasOffers שנמצאת בקטגוריית ה-Consulting (יועצים שמטרתם היא לסייע לחברות המועניינות להקים תוכניות שותפים משלהם באמצעות הפלטפרומה של HasOffers), היא גם כן חברה ישראלית בשם Much Marketing (גילוי נאות: חברת Much Marketing מפרסמת בניוזגיק).”

וידאו: כך עובדת פלטפורמת השותפים של HasOffers

מתוחכמים, חושבים מחוץ לקופסט ויודעים להיות יצירתיים

איתי פז, מחלוצי תעשיית ה-Affiliates בישראל והיום Master Affiliate בינלאומי חושב שהסיבה לכך ש-Affiliates ישראלים הם בין המובילים בעולם היא מכיוון שהשוק הישראלי רחוק מלהיות מפותח למעשה שנות אור ולכן הישראלים פנו כשותפים לעולם הגדול. “אין שוק בישראל. אני רואה תוכניות שותפים בישראל שעולות לאוויר ואחרי שאתה מתחיל לקדם אותם, אתה מקבל מייל שהתקציב נגמר ולהוריד את הקמפיין. אתה סוגר הכל ואז מקבל מייל יש תקציב חדש ולהתחיל לשלוח תנועה שוב. אני זוכר שיעצתי לחברה מאוד גדולה ובורסאית בישראל על הקמה של תכנית שותפים, והמחשבה של המנכ״ל הייתה שהוא לא רוצה יותר מידי תנועה משותפים ורוצה להגביל את התקציב. בפועל, אם אתה משלם אחוז מלקוח ששילם לך כסף, התקציב שלך צריך להיות בלתי מוגבל. אני עובד הרבה עם אפילייטים, עוזר להם וגם מפתח תכניות שותפים והשורה התחתונה היא שהתקציב לתשלום לשותפים הוא מיליארד דולר, רק שיביאו לקוחות”.

“חשוב להבין ש-Affiliate הוא לא פועל בפס היצור של חברות אלא חוד החנית. אנחנו ה-Affiliates שולחים ומביאים לקוחות לעסקים ואי אפשר להתייחס אליהם אחרת מאשר ברצינות. במצב כזה ישראלי שרוצה להצליח בענק מבין שצריך לפנות לשוק הבינלאומי – כך זה היה מאז שהשוק בישראל התפתח, אף על פי שצריך לזכור שעד לפני כמה שנים לא היה פה שוק בכלל בתחום ה-Affiliates” [הכוונה היא לחברות שמשתמשות בשירותי ה-Affiliates].

בסופו של יום, מסביר פז, כי הסיבה האמיתית שהישראלים מצליחים בעולם הזה היא כי האנשים שעוסקים בתחום בישראל הם יותר מתוחכמים, חושבים מחוץ לקופסא ויודעים להגיע עם פתרונות ורעיונות יצירתיים. “אנחנו הישראלים גם הצלחנו להתגבש יחד. אנחנו מנהלים מפגשים בחדרי חדרים, חולקים רעיונות ו׳סודות׳ מקצועיים, דברים שהאחרים בחו”ל עושים פחות.”

ה-Affiliate הישן מת

“כשאני אומר לישראלים היום שמודל ה-Affiliate הישן מת, אנשים כועסים עלי אבל זו האמת. למעשה גוגל הייתה הראשונה שאמרה שאם כל מה ש-Affiliate עושה זה לקחת תנועה ולהעביר אותה הלאה, אז מבחינתה הוא לא רלוונטי והחליטה לדחוק אותם מהתוצאות העליונות. היום, Affiliate שלא נותן ערך אמיתי אין לו מקום בתעשייה וגם אם הוא יצליח בטווח הקצר, מדובר על משהו שיהיה קשה לשחזר ועל הצלחה שאין לה המשכיות לטווח הארוך.”

כיום, מעבר לעבודתו כ-Affiliate פז מעביר הכשרות בתחום ומסביר שכדי להיות Affiliate היום, צריך קודם כל לתת ערך לגולשים ורק אחר כך לחשוב על הכסף. “למעשה ה-Affiliates השורדים ואלו שמצליחים בעולם הזה (וכמוני אין הרבה היום) אלו ה-Affiliates שבנו עסק אינטרנטי מניב שמבוסס על ידע יחד עם מוצרי מידע משלהם, ועל בסיסו הם בנו הצלחה משמעותית עם הכנסה גבוהה. על בסיס העסק, הזה הם לקחו את הצעד הבא והם לומדים כיצד לייצר הכנסות נוספות כ-Affiliates מבלי שהם צריכים לייצר מוצרים נוספים.”

לפי מה שאתה מספר, ה-Affiliate כמו שהיה קיים בעבר, לא יכול להצליח למכור אם הוא לא מצליח קודם בזכות עצמו כבעל אתר תוכן מצליח. איך זה משפיע על התעשייה ועל האנשים?

“בעקבות השינויים בשנים האחרונות, לא מעט אנשים שעסקו בתחום החליטו לעזוב אותו. העולם משתנה בקצב מהיר, הטכנולוגיה משתנה בקצב מהיר ומי שלא יפעל מהר ויבנה פעילות יציבה עם יסודות אמיתיים פשוט ימצא את עצמו בחוץ”.

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

14 תגובות על "התעשייה האמיתית שמאחורי ה-Download Valley: הכירו את ה-Affiliates"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Yeah right
Guest
איתי פז, איזה עסק הקמת לאחרונה? או איזה תוכנית שותפים קידמת לאחרונה? או שאולי אתה רק עושה כסף מלגבות 2000 שקל מאנשים שאין להם מושג בתחום וחושבים שהם יתעשרו בין לילה עבור כנסים שלא מקבלים בהם תוכן אמיתי ורק מנסים לדחוף לך בהם קורסים ומוצרים באלפי דולרים כל אותם גורויים שקר כלשהו שהכסף האמיתי שהם עושים הוא מלמכור שקר כלשהו לאותם מתחילים מסכנים? יש לי טיפ לכל המתחילים – עזבו שטויות, תלמדו לבד, תוציאו את הכסף הזה על ניסוי ותהיה ולא על דברים שאתם חושבים שיעזרו לכם להתעשר בין לילה. זה מה שאני עשיתי ויודעים מה? ברוך השם אני עושה… Read more »
IMPromocoder
Guest

Thank you for pointing back to my Fiverr article in your post. Fiverr indeed launched a very lucrative affiliate program and you can read more more about it in the link you provided. Cheers!

איציק גולדנברג
Guest

המערכת של has offers הנה המקצועית ביותר ומודל החיוב הגיוני וסביר.
אנו במאצ' מרקטינג גאים להיות שותפים הלטעמת המערכת בקרב לקוחות ישראלים.

פישר צופיה
Guest

בהצלחה

Ano
Guest

מחזק את yeah right !!!

אביגיל
Guest

מחזקת את yeah right
שווה לעשות גוגל על המילה איתי פז ולראות איך הוא הונה הרבה אנשים ואתם מקדישים לו כתבת פרסומת

shop galilee
Guest

השאלה שלי היא
יש לי חנות – אינטרנטי שמוכר מוצרים בבלעדיות
ויש לי תוכנית אפייליאט חדש ששילבנו באתר
http://www.shopgalilee.com/affiliates/

איפה אני מאתר את השותפי אפייליאט שיגדילו את המכירות תמורת אחוזים ?

יואב
Guest

Yeah right רציתי לדעת אם כן מהיכן ניתן ללמוד נושא זה לעומק ולהרחיב עליו .. קראתי את הבלוג של יגאל פינס אך המון דברים השתנו מאז ועפי’ מקורות אחרים המידע באתר ההוא כבר לא רלוונטי לימינו . אשמח לקבל ממך תגובה . המשך ליחה מעולה .

חיים
Guest

עזוב את האתר של יגאל פינס, האתר התעדכן פעם אחרונה לפני שנתיים, תשכח מה שקראת שם, כלום לא רלוונטי היום ורק יגרום לך להענש.
עד לא מזמן אנשים נכנסו לתחום האפילייט במטרה לעשות מכה מהירה ולצאת. אם אתם רוצים להכנס לתחום האפילייט היום צריך לשנות את התפיסה ולבנות משהו לטווח הרחוק. כפועל יוצא, ההמלצה הכי טובה היא להתמקד בקידום אורגני, לוקח יותר זמן אבל הרבה יותר בטוח ואמין.
לגבי איתי פז – הכל כבר נאמר פה. נוכל.

אני
Guest

בקיצור , האפילייט הישן הוא אותו דבר לאפילייט “החדש” לבנות אתר עם השוואה בין מוצרים שהראשונים משלמים עמלה גבוהה יותר לבעל האתר , זו האפיליט הישן העכברושי
בקיצור שוק של עכברושים גדולים ,
זו הסיבה שכולם מייעצות :)

Galit Zamler
Guest

יניב, אשמח אם יהיה פוסט הדרכה לאיך זה עובד היום, הן מהצד של החברות והן מהצד של ה-affiliates

Kadel Yerushalmi
Guest

היי גלית, ישנם קורסים יעודיים לעולם הזה
מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב מעביר קורס של Affiliate marketing
בקרוב מאד נפתח המחזור ה-9
http://www.startau.co.il/course/1/AffiliTAU+-+שיווק+שותפים+ויזמות+אינטרנט

לירן
Guest

האתר http://muchmarketing.co.il/ שמופיע בכתבה נפרץ או שנדמה לי? מעניין אם הם יודעים מהעניין.

admin
Guest

תודה על ההתראה – תוקן.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: