מחקר חדש: הישראלים בצמרת החשיפה לפרסומות בסמארטפון

עכשיו זה רשמי: משתמשים ישראליים נמצאים בצמרת העולמית של רמת החשיפה לפרסומות במובייל; רוב הפרסומות – למשחקים

מקור: גוגל

גם אתם מקבלים את התחושה שהטלפון שלכם מוצף בפרסומות בזמן האחרון? כנראה שהתחושה שלכם די מוצדקת. מחקר חדש שבדק את נתוני החשיפה לפרסומות במדינות שונות בעולם העלה שהישראלים נמצאים ‘במקום טוב’ בצמרת העולמית של חשיפה לפרסומות במובייל.

נחשפים ליותר פרסומות מהאמריקאיים

ממחקר שערכה חברת StartApp, שמפתחת פלטפורמות דיגיטליות לשיווק אפליקציות, עולה כי משתמשי סמארטפון ישראלים נחשפים בממוצע בכל יום לכ-22.5 פרסומות במובייל – ממוצע גבוה יחסית לשאר העולם. לשם השוואה, משתמשים רוסיים נחשפים במובייל ל-15.49 פרסומות ביום, הסינים נחשפים ל-10.30 פרסומות ביום וגם האמריקאיים נחשפים לפחות מאתנו – עם ממוצע של 16.9 פרסומות ביום.

מי סובל יותר מאיתנו? המדינות שעקפו אותנו הן קנדה, ש’נהנית’ מהמקום הראשון עם חשיפה של 25.16 פרסומות ליום, כשאחריה יפן עם 24.84 פרסומות ביום, ואחר-כך ניו זילנד, אוסטרליה ובריטניה שקוטפות את המקום השלישי הלא-מכובד עם ממוצע של 24 פרסומות ביום.

‘עם הספר’ הוא לא ‘עם הקינדל’

המחקר גם בדק לאילו סוגי פרסומות בדיוק אנחנו נחשפים במובייל וגילה ש-29 אחוזים מהפרסומות להן נחשפים הישראלים הן למשחקים; כ-10 אחוזים לאפליקציות ושירותי תיירות ו-7 אחוזים לאפליקציות, שירותים ואתרי קניות, מה שממקם את ישראל בצמרת העולמית, כשרק ארצות הברית מקדימה אותנו בתחום זה. קטגוריית פרסומות נוספת היא ספרים דיגיטליים ואפליקציות קריאה שלהם, אבל כאן מסתבר ש”עם הספר” לא קורא ספרים דיגיטליים. למעשה, ישראל מדורגת במקום האחרון עם 0 אחוזי חשיפה לפרסומות בתחום זה, לצד צרפת. היפנים, לעומת זאת, מובילים עם 9 אחוזים חשיפה לפרסום בתחום הזה. האשם הוא כמובן ההיצע הדל של ספרים דיגיטליים בעברית (למעט מותג ‘עברית’) ונדירותם של הקוראים הדיגיטליים בישראל.

בגלל חסימת הפרסומות, מפתחים יעברו לאנדרואיד

רן אבידן. צילום: יעל אנגלהרט

הנתונים של המחקר מבוססים על בדיקת חשיפה לפרסומות ביותר מ-300 אלף אפליקציות שמשתמשות בטכנולוגיה של StartApp וכן הערכה שביצעה החברה לגבי חשיפה לפרסומות באפליקציות אחרות דוגמת פייסבוק וטוויטר.

אך מדוע ישראל נמצאת בצמרת העולמית של החשיפה לפרסומות במובייל? לדברי רן אבידן, שותף-מייסד ומנהל טכנולוגיות ראשי בחברה, הדבר נובע בגלל ההיסטוריה של משתמשים בארץ, שלא אוהבים לשלם על תוכן, אפליקציות ומשחקים – ומעדיפים לראות פרסומות.

אבידן מונה מספר סיבות לעלייה בכמות הפרסומות להן נחשף המשתמש הישראלי, ביניהן: האפליקציות עצמן שהחלו להציג יותר פרסומות; הגידול בזמן שאנשים מבלים מול מסך הסמארטפון; ולבסוף, מעבר של מפתחי משחקים ממודל של רכישת פריטים במשחק, שלא הוכיח את עצמו, למודל פרסומות.

בשיחה עם גיקטיים מספר אבידן שהתוצאה של החשיפה ההולכת וגדלה לפרסומות היא ירידה באפקטיביות שלהן: “המשתמשים כבר לא רואים את הבאנרים, מודעות הפרסום, באפליקציות, וישר לוחצים על איקס, אפילו בלי לזכור שעשו זאת. זה הופך לפעולה אוטומטית”

מה לגבי חוסמי הפרסומות? האם כבר ניתן לראות השפעה שלהם, כמו בדסקטופ למשל?

אבידן: “יש כניסה של חוסמי פרסומות במובייל. בעיקר ב-web, ולאחרונה גם באפליקציות באייפון. במדינות מסוימות כמו גרמניה – אחוז החדירה מגיע ל-20 אחוזים, אבל עוד יקח זמן להבין את ההשלכות של המהלך של אפל, שקרה אחרי שהיא סגרה את רשת הפרסום שלה. יתכן שעכשיו מפתחי אפליקציות, שמתפרנסים מפרסומות, כלומר, רוב האפליקציות בחנויות, יעדיפו לפתח לאנדרואיד, שם יש הבטחה של גוגל למנוע מחוסמי פרסומות להשפיע על אפליקציות”.

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג’טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: