איך תדע שהאפליקציה שלך מוכנה לעולם האמיתי?

שוק האפליקציות מוצף כיום באינספור אפליקציות שרוצות לכבוש את העולם. איך מוציאים מוצר שהשוק ירצה? איך מוודאים שלא מסירים או מתעלמים מכם אחרי ההתקנה הראשונה?

לחצו להגדלה

לחצו להגדלה

פוסט זה נכתב על ידי רן חקלאי, מנכ”ל uTest ישראל.

שוק האפליקציות מוצף כיום באינספור אפליקציות שרוצות לכבוש את העולם. איך מוציאים מוצר שהשוק ירצה? איך מוודאים שלא מסירים או מתעלמים מכם אחרי ההתקנה הראשונה? מתודולוגיית ה-Lean דוגלת ביציאה לשוק הכי מוקדם שאפשר אבל, המציאות מראה כי כדי לעמוד בתחרות העצומה אין מנוס מאיזון נכון ולפני שמשיקים אפליקציה צריך לוודא שהמוצר עומד במספר מדדים מציאותיים.

מדדי המציאות

ריבוי דעות וגישות הינה בעיה ידועה בתכנון ופיתוח מוצרים, גם מומחים מנוסים עלולים להגיע לתוצאות design שונות למדי. אך מי בסוף קובע? אם שינויים כאלו או אחרים במוצר שלך גורמים למשתמש שלך לצרוך אותו יותר – אז למה לא לתת לו להשפיע? בתחרות הסטארטאפים שנערכה ב-Mobile Summit האחרון, חברת – JoyTunes, המפתחת כלי ללימוד נגינה באמצעות משחקי מחשב, צלחה את תוצאות 3 המדדים. התוצאות הסתמכו על חוויה ובדיקות אותנטיות של בודקים אוביקטיבים ומקצועיים שהשתמשו במכשירים החכמים שלהם בשוק היעד.

מדד ה-UX

מאז שסטיב ג’ובס היה היחיד שהבין שחווית משתמש זה הכול, עבר זמן רב – היום כולם מדברים ועושים UX – כולם רוצים את המוצר הכי סקסי, הכי נוח והכי מעוצב חלק ומדליק. יותר מזה – גם לצרכן יש ציפייה וסטנדרטים גבוהים מאוד לגבי המוצרים שאותם הוא צורך.

חווית שימוש טובה מאפשרת לו להתאהב במוצר, להתחבר אליו ולאמץ אותו ולהבין את הערך שלכם מהר. לעומת זאת במוצרים בעלי שימושיות לא ידידותית ומסובכת מדי, המשתמשים לא מצליחים להשלים פעולות, מתוסכלים ונוטשים את השימוש בו.

לכן בתחרות ביקשנו מקבוצת בודקים מגוונת וגלובאלית לדרג את חוויית המשתמש שלהם למשוב איכותי ובלתי משוחד ושמחנו לגלות שבישראל בשנת 2013 – רמת המודעות לחוויית המשתמש מתרגמת גם למקצועיות ועיצוב מעולה. JoyTunes זכו לניקוד של 4.4 מתוך-5.

מדד ה-QUALITY

בעוד שכולם הפנימו עד כמה שימושיות חשובה, המודעות לחשיבות איכות המוצר עדיין לא בשלה בישראל. איכות מוצר ירודה יכולה לפגוע ישירות בחוויית המשתמש ובויראליות שלה. התוצאות של הרבה מהסטארטאפים שבדקנו הוכיחו זאת במדויק – אפליקציות עם ערך גבוה, שימושיות ועיצוב ברמה גבוה ורעיון מדליק – זכו לציונים נמוכים באיכות המוצר שפגעו ישירות ברצון של המשתמשים להמליץ עליהם הלאה לחברים. אלו חמשת הפרמטרים שחשוב לוודא שהמוצר שלכם עומד בהם:

  • התקנה (Installation) – אולי זה נראה כמובן מאליו, אבל אם המשתמשים לא יכולים לגשת לאפליקציה שלכם בקלות, אז המאמצים שלכם היו לחינם.
  • זרימה (Basic Flow) – מעטים המשתמשים שיש להם סבלנות כאשר המוצר לא עובד כפי שהוא אמור לעבוד, האם כל הפונקציות פועלות כראוי או שיש לינקים קטועים?
  • יציבות (Stability) – אפליקציה שקורסת (Crash) כשאתה משתמש בה יכולה להיות מאוד מתסכלת. יציבות של מוצר היא תנאי הכרחי לרצון שלך לחזור להשתמש בה.
  • ביצועים (Performance) – כולנו מכירים את התחושה המרגיזה הזו – אתה לוחץ על פונקציה, מחכה שהתוצאה תתקבל… וממשיך לחכות. כן, כשהמוצר איטי, החוויה הופכת להיות זוועתית עבור המשתמש.
  • תאימות (Compatibility) – מטריצת ה-mobile וה-web גדולה ומגוונת, מחשבים, מכשירים סלולאריים שונים, מערכות הפעלה, דפדפנים, מפעילי תקשורת, מיקומים ועוד. כשמשיקים מוצר צריך לוודא שהאפליקציה עובדת כראוי בסביבות שונות. האפליקציה של JoyTunes אומנם הגיעה רק בגרסת ה-iOS אבל היא צלחה בענק את מבחן התאימות והוכיחה תפקוד מלא על כ-15 סביבות עבודה שונות.

utest1

מדד ה-WOW

תחזית הויראליות של המוצר יכולה להיבדק במספר דרכים – בפידבקים מילוליים או בחישובים סטטיסטיים. בתחרות ביצענו את שתי הבדיקות הללו וביקשנו מהבודקים לתת פידבק מילולי בנוסף לדירוג באמצעות מדד ה-NPS.  מדד ה-NPS (Net Promoter Score) הינו מדד נפוץ ופשוט המאפשר לבחון את השאלה הפשוטה והחשובה ביותר – עד כמה המשתמשים שלי מוכנים להמליץ על המוצר שלי לחבריהם? זהו מדד חשוב שעוזר להבין לא רק את רמת הויראליות של המוצר שלך אלא בעצם את רמת שביעות הרצון של המשתמשים שלך מהמוצר. כי אחרי הכל – אף אחד מאיתנו לא ממליץ על מוצרים אלא אם כן אנחנו מרוצים מהם מאוד ובטוחים שההמלצה הזו תתקבל בחום אצל חברינו.

utest2הציון המתקבל הוא בדרך כלל בין מינוס 100 ל-100. התוצאה המיטבית היא בין 20-60, זוהי תוצאה שמעידה באמת עד כמה המוצר יהיה ויראלי. תוצאה נמוכה מכך מעידה על בעיה ותוצאה גבוהה עלולה להעיד כי קבוצת הבדיקה איננה מייצגת או אובייקטיבית.

JoyTunes קיבלו ציון מרשים מאוד – 53 והתגובות המילוליות של הבודקים גם הוכיחו מדוע הם כה נלהבים להמליץ על המוצר: “.. עשיתם עבודה מדהימה. אני בדר”כ לא נותן 5 כוכבים אבל זה באמת, באמת, מגיע לכם. אני בוודאות    אמליץ על המוצר לחברים שלי”, או – “… אני אומר לכם – שיחקתי במשחק שלכם 5 דקות וכבר התאהבתי!”

לסיכום, מנסיון העבודה שלנו עם סטארטאפים אנחנו יודעים כמה משאבים ומאמצים מושקעים כאשר סטארטאפ משיק מוצר שילהיב את המשתמשים לראשונה, מדדים אלו יסייעו באיזון והפחתת סיכון שיסירו אתכם או יתעלמו מכם לאחר ההתקנה הראשונה.

בהצלחה!

הכתבה בחסות uTest

uTest מספקת פתרונות טכנולוגיים ושירותים ייחודיים לצורך בדיקות תוכנה בעולם האמיתי.
uTest מפעילה קהילה של למעלה מ-100,000 אנשי מקצוע ומומחים מכ-190 מדינות ובאמצעותה מספקת שירותי בדיקות תוכנה ומשוב מוצר במודל חדשני של מיקור המונים.
כלים טכנולוגיים ייעודיים שפותחו בחברה בשיתוף עם משאבי הקהילה המקצועית, מאפשרים מגוון פתרונות לבדיקות מוצרי Web, Mobile וDesktop- בסביבה אותנטית משווקי היעד, וכוללים: בדיקות פונקציונאליות, חווית משתמש, ביצועים, לוקליזציה ואבטחת מידע.
אלפי חברות, החל מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, דרך חברות סטארט-אפ ועד מותגי-על מובילים, בוטחים ב-uTest כמרכיב קריטי בתהליכי הבדיקות שלהן לצורך השגת תוצאות מהירות, אמינות ויעילות.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 Comments on "איך תדע שהאפליקציה שלך מוכנה לעולם האמיתי?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יואח
Guest

מעניין לדעת מה קרה אחרי ההשקה, כמה התקנות, כמה קניות, קצב גידול. האם יש קורלציה בין המדדים שלך להצלחה בפועל ?

קובי
Guest

היי, סתם עוד פרסומת… מגניב.

מעניין כמה זה עלה..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: