האם הגענו לסוף עידן ה-SEO?

כתבה שפורסמה ב-Mashable בימים האחרונים הגדירה את ׳׳סופו של עידן ה-SEO׳׳. און יבין חושב שמדובר בטעות מרה, ושתחום ה-SEO רק ממשיך להמציא את עצמו כל פעם מחדש.

קרדיט תמונה: Shutterstock

קרדיט תמונה: Shutterstock

מעת לעת נשמעות הכרזות של אנשי מקצוע על סוף עידן ה- SEO, וחייבים להודות כי הטיעונים שלהם נשמעים משכנעים. אולם מי שמבין באמת בשיווק באינטרנט, וחי את התחום 24/7, יודע שה- SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization, כשהכוונה היא לקידום אתרים אורגני) לא הולך לשום מקום. משנה צורה? כן. מתפתח כל העת? בוודאי. סיים את תפקידו? ממש ממש לא. אני מתייחס בעיקר למאמר שהתפרסם באתר Mashable אשר חוזה את מותו המתקרב של ה- SEO, עם טיעונים שעשויים להישמע משכנעים ועם אחיזה מסויימת במציאות, אולם מי שיפעל אך ורק על פיהם יגלה שהאתר שלו לא יתקדם בתוצאות החיפוש בתחומים תחרותיים.

הטיעונים נגד ה-SEO והמציאות בפועל

למשל, כותב המאמר טוען כי ההחלטה של גוגל להפסיק לספק מידע אודות פופולאריות מילות מפתח הינה פגיעה קשה ב- SEO ואינדיקציה מובהקת לכך שסופו של הקידום האורגני קרוב. ההחלטה של גוגל היא כמובן עובדה קיימת, אולם הפרשנות לצעד זה פשוט אינה נכונה, שכן מקדמי אתרים מקצועיים לא בהכרח זקוקים למידע זה. עוד דוגמה לטעות בתפישת המציאות היא הטיעון כי גוגל החליטה לשים קץ ל- SEO, “כי הוא פוגע באינטרסים שלה”. נכון, גוגל ביצעה תמורות משמעותיות באלגוריתם לפי היא מדרגת את אינספור האתרים ברשת, אולם מי שנפגע מכך הוא לא ה- SEO באופן גורף אלא רק אתרים שקודמו בשיטות פסולות (וכמובן “מקדמי האתרים” שבחרו בדרכים בעייתיות).

אך לצד הביקורת על המאמר, ניתן למצוא בו גם אמירות נכונות, ובפרט המלצת כותב המאמר על יצירת אתרים איכותיים כבסיס לקידומם בגוגל (ובשאר מנועי החיפוש). תוכן איכותי ובעל ערך מוסף אמיתי לגולשים, ניווט אינטואיטיבי וקל, היררכיה מדויקת וכן בדיקה מדוקדקת כי אין באתר שגיאות (דוגמת לינקים שלא מובילים לשום מקום או לדף שגוי, וכו’) הם צעדים הכרחיים, אולם בסופו של דבר הם גם חלק בלתי נפרד מ- SEO שמכבד את עצמו ומבוצע כהלכתו – כך שה-SEO למעשה לא הולך לשום מקום.

קרדיט תמונה: Shutterstock

קרדיט תמונה: Shutterstock

כבודם האבוד של הלינקים ולמה עדיין אי אפשר לוותר עליהם?

בניגוד לדעה המוצגת במאמר, הניסיון בפועל מוכיח חד משמעית כי גם כיום ישנה חשיבות עליונה לבניית קישורים (לינקים) על מנת לקדם אתרים – וכל ניסיון לבצע קידום אתרים (לפחות בתחומים שבהם יש תחרות בינונית עד גבוהה) ללא יצירת לינקים מושכלת ומחושבת דינו להיכשל, שכן גם אחרי העדכונים הרבים באלגוריתם של גוגל, ללינקים יש עדיין משקל משמעותי בקביעת הדירוג של אתר בגוגל.

מספר דגשים (רשימה חלקית) עליהם חשוב להקפיד בעת יצירת לינקים:

  • מתן עדיפות ללינקים מאתרים באותו תחום: לינק מאתר שתחום פעילותו רלוונטי לאתר המקודם באופן ישיר או עקיף.
  • גיוון בלינקים הנכנסים: מרכיב חשוב אחר של בניית קישורים איכותית הוא הגיוון – סוגי האתרים, סוגי הלינקים (טקסט, תמונה, nofollow, dofollow ועוד) והכי חשוב להקפיד כי הלינקים יופיעו על גבי טקסט קישור (Anchor Text) שונה בכל פעם.
  • לינקים העומדים בקריטריונים של עדכון פינגווין: העדכון החשוב שהשיקה גוגל ב- 2012 גורם לכך שלינקים לא טבעיים – הן מבחינת המקור ממנו הם מגיעים והן מבחינת טקסט הקישור – לא רק שלא מקדמים את האתר אלא עלולים אף להזיק לו, ויש להימנע מהם.

סיכום, או: ה-SEO חי, קיים וחיוני!

מי שגורס כי על מנת לקדם אתר חובה בראש ובראשונה לדאוג כי התוכן שבו יהיה איכותי, ושבנוסף חשוב להפגין נוכחות מושכלת ברשתות חברתיות ולבצע פעולות שיווקיות נוספות באינטרנט ולפעמים גם מחוצה לו – צודק. אבל, וזה אבל קריטי – זה לא יספיק כדי להתקדם בתוצאות החיפוש בתחומים תחרותיים. SEO איכותי לא עומד למות, אלא להיפך, הוא ממציא את עצמו כל פעם מחדש.

הפוסט נכתב על ידי און יבין, מנכ”ל משותף וראש תחום אינטרנט במשרד הפרסום Exactive, מומחה בקידום אתרים ובעל ניסיון רב שנים בשיווק באינטרנט.

קרדיט תמונות:

און יבין

און יבין הוא מייסד ומנכ"ל חברת Cointelligence המספקת שירותי מידע וניתוח שוק לכלכלת הקריפטו

הגב

9 תגובות על "האם הגענו לסוף עידן ה-SEO?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
כמה
Guest
כמה עולה לפרסם כתבה אצלכם? כמה פנו לכותב הכתבה? כמה הפכו ללקוחות? הרבה יותר מעניין מכתבה לעוסה של SEO מלפני 10 שנים. למי שלא מבין הרבה בSEO מת והעוסקים בו הם על גבול השרלטנות. למה SEO מת: – אלגוריתמים של גוגל מסובכים יותר ויותר. אף אחד לא יודע מה קורה שם ומי שטוען שיודע – שקרן. – מה שעובד בחו”ל לא עובד בארץ / ולהפך – גוגל לא מספרים לכם מאילו ביטויי חיפוש הגיע מבקרים אשר משתמשים ב GMAIL בגלל ה SSL. כאשר לא יודעים מאיפה באו 80% מהמבקרים איך אפשר לנתח הצלחה של ביטויי חיפוש? איך אפשר לדעת אילו… Read more »
מי שאני
Guest

לכותב המאמר: לא הבנתי מה הקשר בין הסיסמאות שפיזרת כאן לבין האתר שלך או האתרים של הלקוחות שלך. כמו כן לא הבנתי מה הקשר שלך לתחום השיווק באינטרנט. לפזר מילים ריקות מתוכן לרוח כל אחד יכול.
כתבה מיותרת.
לעומת זאת, התגובה של “כמה” פה מאתמול מצוינת ואני מסכימה עם כל מילה.

אריק
Guest

און, איבדת אותי ב”מספר דגשים (רשימה חלקית) עליהם חשוב להקפיד בעת יצירת לינקים:” מתי מקדמי אתרים והלקוחות שלהם יבינו שאין צורך לייצר לינקים? המשפט שלך רק מוכיח כמה תחום ה-SEO אפור ולא טבעי. מצד אחד אתה מציע לבנות אתר טוב (מקווה שהבנת מה זה אומר), מצד שני אתה מציע לעשות מניפולציות על גוגל ולייצר קישורים באופן יזום. כתבה גרועה ולא אמינה, נראה כמו נסיון נואש להאחז בלקוחות האחרונים שעדיין מאמינים לבולשיט שחברות ה-SEO מוכרות להם.

אופק
Guest

האמירה שאיכות התוכן של האתר אשכרה קובעת את מיקומו בתוצאות החיפוש אינה איזה שהיא תובנה מהפכנית בSEO. כך זה היה צריך להיות מלכתחילה – וכל יתר המדדים (כמות קישורים לאתר וכיו”ב) ש”מקצועני” SEO מנסים ‘לשפץ’ היו מלכתחילה אמורים להיות אינדיקציה אך ורק לאיכות התוכן.
אם כמו שנדמה לי, אתה מסכים לאמירה שכיום התוכן קובע – גוגל ניצחו, ואין עוד טעם להשקיע בטריקים שילכו מסביב לתוכן במקום להשקיע בתוכן עצמו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: