האם הגענו לסוף עידן ה-SEO?

כתבה שפורסמה ב-Mashable בימים האחרונים הגדירה את ׳׳סופו של עידן ה-SEO׳׳. און יבין חושב שמדובר בטעות מרה, ושתחום ה-SEO רק ממשיך להמציא את עצמו כל פעם מחדש.

קרדיט תמונה: Shutterstock

קרדיט תמונה: Shutterstock

מעת לעת נשמעות הכרזות של אנשי מקצוע על סוף עידן ה- SEO, וחייבים להודות כי הטיעונים שלהם נשמעים משכנעים. אולם מי שמבין באמת בשיווק באינטרנט, וחי את התחום 24/7, יודע שה- SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization, כשהכוונה היא לקידום אתרים אורגני) לא הולך לשום מקום. משנה צורה? כן. מתפתח כל העת? בוודאי. סיים את תפקידו? ממש ממש לא. אני מתייחס בעיקר למאמר שהתפרסם באתר Mashable אשר חוזה את מותו המתקרב של ה- SEO, עם טיעונים שעשויים להישמע משכנעים ועם אחיזה מסויימת במציאות, אולם מי שיפעל אך ורק על פיהם יגלה שהאתר שלו לא יתקדם בתוצאות החיפוש בתחומים תחרותיים.

הטיעונים נגד ה-SEO והמציאות בפועל

למשל, כותב המאמר טוען כי ההחלטה של גוגל להפסיק לספק מידע אודות פופולאריות מילות מפתח הינה פגיעה קשה ב- SEO ואינדיקציה מובהקת לכך שסופו של הקידום האורגני