האם העט המהפכני הזה הוא באמת מדהים או טוב מדי מכדי להיות אמיתי?

זה Scribble: עט מהפכני שיכול גם לדגום צבע מכל משטח וגם לצבוע עם הצבע שנדגם בעזרת ראש הדיו שלו. מדהים? כן. גייס את סכום היעד בקיקסטארטר תוך שעות? כן. אמיתי? תלוי את מי שואלים

לדגום צבע של כל מוצר ואח"כ לצבוע איתו. מקור: Scribble

לדגום צבע של כל מוצר ואח”כ לצבוע איתו. מקור: Scribble

פרויקטים של גיוס המונים הוכיחו כבר את עצמם כדרך מצויינת ליזמים להציג המצאות נפלאות ולזכות באהדת הקהל ובמימון הפרויקט, מבלי שיצטרכו לכתת רגליהם בין משקיעים או לקחת הלוואות. כל שעל היזמים לעשות הוא להציג את הפרויקט בדרך הכי יצירתית ומשכנעת ולקוות שיצליחו לשכנע כמה שיותר אנשים. אבל מה קורה, כאשר נראה שמוצר מסויים הוא קצת יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי? האם לאתרים דוגמת קיקסטארטר, אינדיגוגו, מימונה והד-סטארט יש אחריות כלפי התומכים? ומה עלה בגורלו של פרויקט, שהציע עט מהפכני והצליח לגייס את הסכום שהציב לעצמו, אבל זכה אחר כך למבול של תהיות, תמיהות והרבה ספקות מצד התומכים?

16 מיליון גוונים של צבע בעט אחד

ה-Scribble הוא מוצר מהפכני: הוא מכיל בצד אחד שלו סורק שמסוגל לדגום צבע מכל משטח או חפץ, ובצד השני, הוא מכיל ראש דיו שמאפשר למשתמש לצבוע על גבי נייר בעזרת הצבע המדוייק שנדגם. חישבו על זה: לצבוע בכל צבע שקיים בעולם. כמה פשוט, ככה גאוני. גם הכותרות באתרים השונים חגגו את ההמצאה המהפכנית ויצאו מגדרם כדי לשבח את העט, שמכיל בתוכו 16 מיליון גוונים. המפתחים מצידם הבטיחו שהמשתמשים יוכלו לבחור את צבע העט, גודל החוד (מ-0.3 מ”מ עד 3.71 מ”מ) וליהנות מתאימות מלאה לפוטושופ ולכל אפליקציות המובייל. האפליקציה הייעודית שתלווה את המכשיר מאפשרת למשתמשים לערוך שינויים והתאמות בצבע שנדגם (לשנות את ערכי ה-RGB, CMYK או אפילו ה-HEX CODE למעצבי אתרים). המחיר למזמינים מראש עומד על 79.95$ לגרסת סטיילוס בלבד (ללא דיו) ו-149.95$ לגרסה עם הדיו.

טוב, אם קראתם את הפסקה האחרונה ועוד לא נפלה לכם הלסת, אתם מוזמנים לראות את הוידאו (למטה). אם  השתכנעתם שאתם צריכים אחד כזה, אתם בחברה טובה. תוך 5 שעות בלבד גייסו היזמים את כל סכום הגיוס אותו הציגו – 100 אלף דולר. בימים אחר כך התווספו יותר מ-1,900 תומכים, אולם בד בבד, החלו להופיע בדף הפרויקט ספקות ותמיהות לגבי המוצר: כמה דיו בדיוק יש בעט, לאחר שנדגם צבע ועורבב הדיו כדי לייצר את הצבע הנדרש; כיצד מכניסים דיו חדש לעט וכמה הוא יעלה; עוד תהיות היו לגבי הטכנולוגיה – בניגוד למדפסות הזרקת דיו שמרססות טיפות מיקרוסקופיות של צבע על גבי הדף וככה נוצר הצבע הרצוי, בעט המדובר, מוזכר “תא ערבוב” מסתורי, כשנשאלת השאלה מה קורה לדיו שעורבב שם ולא נעשה בו שימוש?

היזמים טענו שהמוצר קיים, אבל ביטלו את הקמפיין

היזמים ניסו להרגיע בהסברים שונים את התומכים, אולם כל שהמגיבים ביקשו היה הדגמה חיה (או וידאו ב-YouTube) שמציג כיצד המוצר פועל, ולא סרטון קיקסטארטר טיפוסי ערוך ומעובד. לאחר שהיזמים הספיקו לאסוף 366,566$, בוטל לפתע הפרויקט על ידי היזמים שלו בצעד מפתיע. המניע היה הוראה מקיקסטארטר לספק סרטון וידאו חלופי שמראה את המוצר בפעולה תוך 24 שעות. במקום פשוט לצלם את אב הטיפוס בפעולה, החליטו היזמים לבטל את הפרויקט, תוך הבטחה שיכינו סרטון וידאו חדש וישיקו מהתחלה את הקמפיין. לטעמנו, החלטה תמוהה למדי, כשיש לכם קרוב ל-2,000 תומכים וכמעט פי ארבעה כסף ממה שתכננתם לגייס. בעבר, קיקסטארטר ביטלה כבר פרוייקט לאחר שעלו חשדות כבדים מאוד להונאה, אולם במקרה הזה היא מראה שהיא מנסה לגשר ולפשר בין התומכים ליזמים ומאפשרת ליזמים להוכיח את קיומו ואמיתותו של הפרויקט.

 סרטון ההדגמה של ה-Scribble:

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "האם העט המהפכני הזה הוא באמת מדהים או טוב מדי מכדי להיות אמיתי?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יעקב
Guest

הגיוס הופסק על ידי היזמים.
מוצגת הודעה מתאימה בדף הפרוייקט.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: