האם Linkedin בדרך להנפקה?

הרשת החברתית מקצועית הפופולארית בעולם מכילה כבר למעלה מ-90 מיליון משתמשים. האם הגיע הזמן להנפיק אותה? דיווחים ברשת מלמדים כי יתכן וקרוב היום

צילום: יח"צ

האם הרשת החברתית-מקצועית בדרך ל-IPO? לפי השמועות המתגלגלות היום ברשת, כנראה שהתשובה לכך היא כן.

אנשי All Things Digital קיבלו מידע לפיו היום, לאחר סיום המסחר בארצות הברית, תצא לדרך ההצעה הראשונה לציבור עבור הרשת החברתית Linked-In. לפי המידע שהתקבל החברה ערכה כבר את כל ההכנות הדרושות לשם ביצוע ההנפקה. גם תגובתה של Linkedin בבקשה להתייחס למידע שפורסם מחשיד, מאחר וזו בחרה שלא להגיב לדיווחים כלל.

רשת מקצועית

הרשת החברתית שהקימו אנשי Linkedin נועדה לייצר סביבה מקצועית. הרשת מאפשרת לכל אחד להתחבר אליה ולחבר אליו אנשים שהוא מכיר ואנשים שעבדו או עובדים איתו. הרשת מתבססת על כך שכל אחד מעדכן את מקומות העבודה שלו, ואת הקשרים שלו באותו מקום העבודה, לצד הקשרים המקצועיים שלו בקשר למקצוע שלו. אוסף הקשרים הזה מאפשר למשתמשים לא רק לשמור על קשר עם אנשים במקומות העבודה הקודמים שלהם, אלא מאפשר לשמור על רשת שהיא יותר מקצועית מאשר חברתית.

למעשה, מי שמחפש רשת חברתית קרוב לוודאי שיתאכזב מ-Linkedin, שכן זו לא מטרתה. היא בנויה בצורה שונה מרוב הרשתות החברתיות האחרות, ועל אף שהיא מאפשרת ותומכת ביצירת קשר עם חברים ותומכת בשמירה על הקשר איתם, הרי שהשאיפה שלה לשמור על מערכת קשרים מקצועית מביאה אותה ליצור מנגנונים שייתנו יתרון משמעותי לקשרים מקצועיים, וינטרלו את המאפיינים החברתיים של הרשת. למשל, ב-Linkedin ממליצים שלא להציע למישהו שאנחנו לא מכירים להפוך להיות חלק מהרשת המקצועית שלנו. הצעה כזו ברשת חברתית אחרת, כמו מייספייס או פייסבוק, היא דבר נפוץ הרבה יותר בקרב אנשים שלא נעלו את הפרופיל שלהם. את המצב הזה מנסה Linkedin למנוע.

בדרך לעבודה הבאה

זה לא סוד שמעסיקים פוטנציאליים בודקים גם ב-Linkedin, לפני שהם מעסיקים אדם. בארצות הברית הדבר נפוץ ביותר, וגם אתמול במסגרת כנס ה-GeekU שנערך בתל-אביב, ציין אחד הדוברים כי לפני פגישה עם משקיעים, הם בודקים את אנשי הסטארטאפ ב-Linkedin.

גם בארץ אנשים רבים משקיעים בפרופיל המקצועי שלהם ב-Linkedin שמאפשרת לנו לשמור על קשר עם אנשים ממקומות עבודה קודמים, ומאפשרת לנו גם להיעזר במכרים ממקומות עבודה קודמים לעזור לנו בגיוס עובדים שהם ממליצים עליהם, או, חלילה, להיעזר בקשרים ב-Linkedin גם כדי לאתר מקום עבודה.

בתוך Linkedin עצמה ישנו מנגנון המאפשר להמליץ על אדם מסוים, בהתאם להכרות שלנו עימו. המלצה זו אמורה לייצג את הרמה המקצועית של אותו אדם, כפי שהכרנו אותו במקום העבודה שבו עבדנו יחד.

90 מיליון משתמשים

ב-Linkedin יש היום כ-90 מיליון משתמשים, הגרים ב-200 מדינות שונות. קצב גידול הרשת היום עומד על מיליון משתמשים חדשים בכל 12 ימים. כדי לעמוד בדרישות הגבוהות של ניהול רשת חברתית-מקצועית שכזו, מעסיקה החברה כ-1000 עובדים.

האם ההנפקה של Linkedin תהיה הסנונית שתחל את הנפקות של שנת 2011? עוד הנפקות שאנחנו ממתינים להן כוללות חברות טכנולוגייות אחרות, כגון פייסבוק, זינגה, ואחרות.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: