האם הלקוחות בכלל מזהים: אייפד חדש או ישן? [סרטון יומי מומלץ]

גיזמודו ו-The Next Web ניגשו לבדוק האם הצרכנים בכלל שמים לב להבדלים בין האייפד הישן לחדש לפני שהם מרסנים את ההתלהבות או מוציאים את הארנק

תמונה: צילומסך

יחד עם השקתו של האייפד החדש החליטו גיזמודו ו-The Next Web לצאת אל הצרכנים ולברר האם הם בכלל יכולים להבדיל בין הדגם החדש לישן לפני שהם מבזבזים עליו לפחות 500 דולרים.

בין בלוג הטכנולוגיה גיזמודו (Gizmodo) לאפל ניתשת מלחמה קרה וארוכה שנפתחה עם חשיפתו של אב הטיפוס של מכשיר האייפון 4 על ידי הבלוג, חודשים ספורים לפני שאפל הכריזה עליו באופן רשמי. אפל שלחה את המחלקה המשפטית שלה לסגור חשבונות עם גיזמודו ובמקביל הגישה תלונה במשטרת פאלו אלטו על רכישת מוצר גנוב. גיזמודו מצידה החלה לנהל חזית ביקורתית במיוחד נגד אפל ומנצלת כל הזדמנות להעצים את הסיקור השלילי כנגד החברה.

באחד הפוסטים הפופולארים ביותר בבלוג בימים האחרונים פנה צוות הכתבים של גיזמודו ליתר העובדים בחברה ואפשר להם לשחק מעט עם האייפד החדש, כשבפועל הם קיבלו בעצם את דגם האייפד 2. ההתרשמות הרבה מהאייפד הישן הבהירה כי יחסי הציבור של אפל עובדים מצויין וכי לפחות בכל הנוגע לשיווק, היא עדיין יכולה ללמד את מתחרותיה דבר אחד או שניים.

במקביל, The Next Web, שהחליטו לבצע תחקיר דומה משלהם, פנו לעוברי אורח והציגו להם את האייפד החדש והישן כשהם מבקשים מהם לזהות את הדגם החדש יותר. גם פה הוכיח המחקר הקצר שהלקוחות ממהרים להתלהב ולשלם גם כשהם לא ממש מצליחים לאתר כל הבדל בין המוצרים.

וידאו: המחקר של גיזמודו

וידאו: המחקר של The Next Web

 

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

3 תגובות על "האם הלקוחות בכלל מזהים: אייפד חדש או ישן? [סרטון יומי מומלץ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אבי
Guest
ניסוי מעניין בהחלט אני חייב לציין… בד”כ המוצר הוא זה שמכתיב את החווייה, כי מה לעשות IOS תפורה כמו חליפה לסוגי החומרה הספציפיים שהיא רצה עלייהם ובכל גרסא חדשה אפל די מצליחים “לשדר” את החוויה שהם התכוונו למשתמש הקצה ולגרום לו באמת להרגיש את זה. אבל פה מדובר במשהו אחר, אחרי שחברה מסויימת הופכת ל”אגדה” (לפחות בעיני הצרכנים האדוקים שלה) אז נוצר ככל הנראה תהליך הפוך ודי מוזר, החווייה הולכת הפוך, משתמש הקצה מרגיש ומקנה יכולות למוצר שהוא לא שונה ממה שהוא הכיר עד עכשיו… זה ניסוי פסיכולוגי נטו! כמו כדורי מי מלח שרופאים נותנים לחולים היפוכונדריים ואומרים להם שזו… Read more »
מישהו
Guest

כן… תראו את זה לבחורות סתומות, ותצפו שהמחקר הזה ישקף את כלל האוכלוסיה…

שדג
Guest

לפי מה אתה קובע שהן סתומות?
ומה שהם באים להראות פה זה שאין כמעט שום הבדל בין האייפד האחרון לאייפד החדש, לפחות לא מספיק הבדל שאנשים יכולים להבחין בו בקלות, ולכן לא מומלץ לזרוק 500 דולר על שיפור כל-כך קטן. אלפי שקלים על שטויות, יש לי אייפד 1 והוא עושה בדיוק מה שאני רוצה שהוא יעשה, אם המסך היה קצת יותר טוב והוא היה יותר מהיר לא היה לי משנה… מישהו בכלל באמת משתמש במצלמות?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: