מתי נכון לבקש קידום או העלאה? 6 סימנים שיעזרו לכם להחליט

כבר כמה זמן שאתם רוצים לבקש העלאה או קידום בתפקיד, אבל לא בטוחים שהזמן נכון? הנה 6 סימנים שיעזרו לכם להכריע האם התנאים הבשילו או שכדאי לחכות

צילום/ תמונה: Pexelss

אתם עובדים כבר תקופה באותו מקום עבודה ומדגדג לכם לגשת למנהל שלכם לבקש קידום או שדרוג נחמד בשכר. הבעיה היא שיש לכם ספק – האם עכשיו זה הזמן הנכון? שהרי, בכל הקשור לבקשות, הדרך חשובה, אבל לא פחות חשוב מזה חשוב התזמון.

אז איך יודעים אם ומתי כדאי לבקש? הנה 6 סימנים שיסייעו לכם להחליט:

מתי כן?

1. בדקו את עצמכם

לפני שאתם מבקשים העלאה או קידום, בידקו את עצמכם: האם יישמתם את ההמלצות שקיבלתם בשיחות המשוב הקודמת?

כל עובד הייטק מכיר את שיחות המשוב השנתיות עם המנהלים. אז נניח שעברתם שיחת משוב כזו, במהלכה קיבלתם מהמנהל שלכם המלצות לשיפור והתייעצתם איתו בנוגע לפערים שאתם צריכים להשלים, ונניח שבמהלך השנה האחרונה זה בדיוק מה שעשיתם, יישמתם את ההמלצות שלו אחד לאחד. אם זה המצב – זה גם הזמן הנכון ליזום איתו שיחה ולבקש קידום או שיפור שכר. אבל שימו לב, אל תעשו זאת לפני שאכן יישמתם מה שביקש.

2. האם אתם כבר שם?  

לפעמים קורה שאתם למעשה ממלאים בפועל את התפקיד אליו אתם רוצים להתקדם, אבל באופן לא פורמאלי. במקרה כזה, כבר לקחתם על עצמכם את האחריות, אתם כבר מבצעים בהצלחה את המטלות, נשארו רק הטייטל וההכרה הפורמאלית.

זהו מקרה קלאסי וברור – הגיע הזמן לבקש קידום על כל המשתמע בכך, לרבות טייטל מדוייק לתפקיד שאתם מבצעים וגם שכר תואם. ערכו רשימה של כל המטלות שאתם מבצעים, אספו נתונים בתוך החברה ובטבלאות שכר כדי שתוכלו להראות שתכולת התפקיד שלכם רחבה בהרבה מהטייטל כבר תקופה ארוכה ושוות ערך לתפקיד בכיר יותר ולשכר גבוה יותר בשוק העבודה.

3. תרמתם כבר?

כל עובד אמור לתרום לארגון, זהו חלק בלתי נפרד מהעבודה. אבל, ישנם מקרים שבהם עובד מסויים מבצע משהו שיש לו השפעה ברורה, מדידה ומשמעותית מאוד. אם זה המצב – אם ביצעתם משהו בעל אימפקט גדול עבור החברה, אם השגתם לקוח ענק, אם הובלתם פרוייקט בהצלחה, אם המצאתם משהו שהפך לפטנט ואם ברור למנהלים בחברה שמי שעומד בבסיס ההצלחה הזו אלה אתם – כדאי לכם לגשת ולבקש קידום כל עוד הברזל חם.

מתי לא?

4. לא על הוותק לבדו 

אם אתם חושבים שמגיעים לכם העלאה או קידום בגלל הוותק שלכם בחברה, דעו שוותק לבדו אינו טיעון מספק אם אינו מלווה בסיבות טובות נוספות. במילים אחרות, זה שאתם כבר שנה באותו התפקיד, לא מהווה סיבה משכנעת לשפר לכם את השכר או לקדם אתכם בתפקיד, על אחת כמה וכמה אם לא הגעתם לתוצאות ראויות לציון בשנה הזו.

אם זה המקרה, השקיעו יותר בעבודה, קחו אחריות, השיגו תוצאות טובות, עמדו ביעדים שלכם ואז, רק אז, בקשו לשוחח עם המנהל ובקשו העלאה. בינתיים – התאפקו.

5. אין טעם להשוות 

נכון שאין דבר מתסכל יותר מאשר לגלות שאיש צוות שיושב לידכם ומבצע את אותו התפקיד, מקבל שכר גבוה משלכם. ונכון שמעצבן לגלות שעובדים שנכנסו לצוות שלכם אחריכם ואולי אפילו בעלי פחות שנות נסיון מכם משתכרים יותר מכם או מקודמים מהר יותר. ולמרות זאת, זה שאחרים כן ואתם לא – זו לא סיבה טובה להניח שמגיע גם לכם.

שאלו את עצמכם: מי בצוות התנדב לבצע משימה בתחום שאיננו באחריותו למרות שלא היה חייב? מי תמיד נותן גיבוי לשאר אנשי הצוות? למי בצוות יש ידע שלאחרים אין? אם התשובה היא אתם – יש לכם בסיס לחשוב שמגיע לכם שכר גבוה יותר או קידום. אבל אם בצוות שלכם יש עובדים משמעותיים יותר מכם, אל תתפלאו אם הם אלו שמקודמים ולא אתם.

6. מחוץ ללופ

יכול להיות שכבר תקופה ארוכה לא מקצים לכם משימות חדשות? יש מצב שאתם מגלים בדיעבד על ישיבות צוות שלא הוזמנתם להשתתף בהן, למרות שהן בתחום שלכם? האם יש לכם תחושה שלא מעדכנים אתכם במידע רלוונטי?

בדקו היכן אתם עומדים: אולי מידת ההשפעה שלכם בארגון קטנה מידי, אולי קרה משהו וכבר לא סומכים עליכם, אולי חל שינוי ארגוני כלשהו שהופך את התפקיד שלכם למיותר ואולי באופן עקבי לא עמדתם ביעדים או בציפיות מכם. כל אלו הם סימנים שמשהו ממש לא טוב קורה ועל כן עוד הרבה לפני שאתם מבקשים קידום, זה הזמן לבדק בית. נסו להבין מהו הסטטוס שלכם בעבודה, בחנו מה אתם צריכים לשפר, בקשו פידבק מהמנהל הישיר ואז עבדו על שיפור הדברים. בינתיים עשו טובה לעצמכם ואל תגידו אף מילה על קידום או על שיפור שכר.

לסיום, בטח תשמחו לדעת שסקר שבוצע בארצות הברית בקרב לא פחות מאשר 3.5 מיליון עובדים גילה שהעונה הכי טובה לבקש קידום וגם לקבל אותו היא בקיץ, אז – אם אתם בטוחים שמשאר הבחינות עכשיו זה התזמון הנכון עבורכם – לכו על זה!

הכתבה בחסות Gotfriends

בואו לעבוד בסטארטפים המובילים בישראל ולעשות את האקזיט הבא!
Gotfriends הינה חברת השמה ייחודיות מבין חברות ההשמה בעולם ההייטק.
אנו מחוברים למרבית המשרות בשוק ההייטק (ובעיקר לאיכותיות ולמאתגרות שבהן הנמצאות מתחת לרדאר) ועובדים עם החברות והסטארטפים הנחשבים והנחשקים ביותר בשוק.
מדי שנה אנו מסייעים לאלפי מועמדים להתקדם בקריירה (בתפקיד, בתנאים ובאתגרים) ועושים זאת במקצוענות וביעילות שיא. באתר Gotfriends תוכלו למצוא לוח משרות המתחדש בכל יום אנחנו מזמינים אתכם לשלוח לנו קו"ח ומשם אנחנו נעשה את כל השאר.

יניב בן ישי, SQLINK

יניב בן ישי - סמנכ”ל השיווק של חברת התוכנה המובילה ,SQLink מומחה בעולמות השיווק והדיגיטל בדגש על שיווק לעולם הגיוס להייטק, מסייע לטאלנטים למצוא את התפקיד הבא שלהם ומייעץ לחברות וסטארטאפים בנושאי: פיתוח מקורות גיוס, חווית מועמד ומיתוג מעסיק. יניב מרצה באירועים וכנסים מקצועיים ובאקדמיה, מכור לשוקלד נוטלה ולאנשים מחייכים.

הגב

1 תגובה על "מתי נכון לבקש קידום או העלאה? 6 סימנים שיעזרו לכם להחליט"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
לירן
Guest

זה נשמע כאילו הכתבה נלקחה מארה”ב של שנות ה 90.
היום כל חברת סטארטאפ, אפילו קטנה, עושה שיחות שכר שנתיות, ואם לא, הוותק לבד הוא כן פקטור. למעשה, אם אתם יכולים לשים את הקו”ח שלכם בחוץ, לבקש יותר, ולקבל ראיונות (אפילו לא הצעות), זה זמן טוב ללכת ולבקש העלאה. או לחפש מקום חדש

wpDiscuz

תגיות לכתבה: