ראשוני: האם ה”אובר של הקורקינטים” בדרך לישראל?

מודעה מסתורית חושפת כי שירות השכרת הקורקינטים שמשגע את אמריקה, עשוי להתחיל פעילות גם בישראל; המודל הכלכלי שלו מאפשר למשתמשים להרוויח כסף בצורה מקורית

תמונה: Bloomberg, Gettyimages Israel

בארצות הברית זה כבר הפך לתופעה: שירותי השכרת קורקינטים חשמליים שניתן לאסוף ישר מהרחוב ולשחרר מנעילה באמצעות הסמארטפון, לנסוע על גביהם ברחבי העיר, ולהשאיר אותם בכל מקום בגמר הנסיעה. אם התוכניות של אחת מהחברות הבולטות בתחום עומדת להתגשם, אנחנו עשויים לראות את הקורקינטים הללו גם ברחובות ישראל.

מודעה בפייסבוק חשפה: החברה עשויה להגיע לישראל

מקור: גיקטיים

ממידע שהגיע לגיקטיים, Bird, אשר גייסה 300 מיליון דולר לאחרונה משתיים מהקרנות הנחשבות ביותר בסיליקון וואלי – Sequoia ו-Accel, החלה לפרסם מודעות לגיוס “מטעינים” בעברית בישראל.

הקורקינטים החשמליים של Bird מבוססים כמובן על סוללה נטענת, וכדי לוודא שלקוחות לא יתקלו בקורקינטים עם סוללה ריקה, החברה מפעילה במודל של כלכלה שיתופית מערך של “מטעינים”: כמו שכל אחד כמעט בארצות הברית יכול להפוך להיות נהג באובר בזמנו החופשי, כך גם משתמשים יכולים להרשם כמטעינים, לאסוף בסוף כל יום קורקינטים מהרחובות, להטעין אותם בביתם באמצעות ערכה רשמית של החברה, ולהחזירם לנקודה מוסכמת מראש בבוקר למחרת, וכמובן להרוויח על כך מספר דולרים בעבור כל קורקינט טעון.

המודעה הראשונית מחשידה, אבל נציגי החברה מאשרים אותה

תמונה: Wally Skalij, Gettyimages Israel

ללא מערך הולם של מטעינים, Bird לא יכולה להפעיל את השירות שלה בערים חדשות, ועל כן, החברה ככל הנראה בוחנת את ההיענות למודל המטעינים שלה בישראל. עם זאת, כדאי לשים לב שהמודעה שפורסמה בפייסבוק מכילה שגיאות כתיב (ומעלה זכרונות מהקמפיין הראשון של ספוטיפיי בישראל), ומפנה ל-Google Form, ולא לטופס באתר הרשמי של החברה. בטופס ההרשמה התבקשנו למלא פרטים אישיים כמו שם, גיל ומספר טלפון, וכמו כן, את סוג הרכב שברשותינו (עימו נאסוף את הכלים) ומענה לשאלה “כמה כלים תוכלו להטעין כל יום?”.

תמונה: צילום מסך

תמונה: צילום מסך

פנינו ל-Bird בערוצים נפרדים בבקשה להפוך למטעינים בישראל, והחברה הגיבה: “היי! אתה יכול להרשם דרך https://www.bird.co/charger או על ידי הקלקה על לינק ההרשמה דרך האפליקציה. אנחנו ניצור עמך קשר במידת הצורך. התהליך עלול לקחת ימים ואפילו שבועות, תלוי במספר המטעינים באיזורך. בנוגע לתאריך ההשקה, זה סוד ;)”. בכתובת אליה הופננו על ידי הנציג, לא ניתן לסמן כי אנחנו מעוניינים להפוך למטעינים בישראל.

פנינו לחברה לקבלת תגובה רשמית, ונעדכן את הידיעה לכשתתקבל.

על אף השמחה המוקדמת, כדאי לקחת את הידיעה בעירבון מוגבל, כיוון שהחברה טרם השיקה את השירות שלה אל מחוץ לארצות הברית. עם זאת, עקב הגידול האדיר בכמויות האופניים והקורקינטים החשמליים בישראל וגודל הערים בישראל, השוק הישראלי יכול להיות אופטימלי עבור Bird וחברות דומות.

בין 6 ל-20 דולרים לטעינה של קורקינט

המטעינים של Bird משתמשים באפליקציה דרכה ניתן לראות קורקינטים שזקוקים להטענה. תמורת הטענה של קורקינט עם אחוזי סוללה גבוהים יחסית, ומיקום קרוב לאיסוף, ניתן לקבל 6 דולרים, והמורכבים ביותר מגיעים לטווח של 11-20 דולרים לאיסוף והטענה. המטעינים צריכים להחזיר בעצמם את הכלים לנקודות חמות ברחבי העיר ובהתאם למיקומם בין השעות ארבע לשבע בבוקר, אחרת התמורה עבור הטעינה נחתכת בחצי. משתמשים אשר הפכו את ההטענה להרגל, טוענים כי הם מרוויחים בין 80 ל-120 דולר בלילה אחד, ורבים הופכים את המטלה להכנסה משלימה, ולעיתים בשיתוף עם אפליקציות מטלות נוספות כמו אפליקציות משלוחי אוכל, נהיגה וכדומה. נציגי Bird טוענים כי עלות הטענה מלאה של קורקינט עומדת על כ-15 סנט.

עם זאת, קורקינטים של חברות כמו Bird ו-Lime זוכים ללא מעט שנאה מצד תושבים ומחוקקים בערים בהם החברות נפרסות: תושבים רבים מתלוננים על נסיעה פרועה על גבי המדרכות (תופעה אשר מוכרת לכולנו גם בישראל) וחניית קורקינטים בגמר הנסיעה במקומות שמפריעים לתנועת הולכי רגל. בעוד חלק מהערים מנסות ומחוקקות חוקים כנגד היוזמות והנוסעים עליהן, חלק מהתושבים לוקח את החוק לידיים, משחית קורקינטים, משליך אותם לים, מורח אותם בצואה ואף מתנכל לרוכבים. האם השירות יצליח להפרס גם בישראל ללא התנגדות נחרצת של תושבים ומחוקקים שונים? לזאת נצטרך לחכות עוד זמן מה.

לקריאה נוספת: למה ענקיות כמו גוגל משקיעות בקורקינטים חשמליים?

תודה לאהרון טיילור על הטיפ! 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

4 תגובות על "ראשוני: האם ה”אובר של הקורקינטים” בדרך לישראל?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שם כלשהו
Guest

מעולה זה יהפוך את כל הולכי הרגל שבינינו לעצלנים

ליאור
Guest

אופניים של ofo כשלו כאן ויצאו תוך חודשיים, מה הסיכוי של מיזם הרבה יותר מסובך?

זיקו
Guest

הם לא באמת כשלו, לא היה סובלנות, יש עוד חברה סינית שנשארה.
מיזמים כאלה מפסידים בשנים הראשונות.
על פניו קורקינט שיתופי נשמע לא פחות ממדהים

יוני
Guest

השתמשתי בשירות של BIRD בלוס-אנגלס והיה ממש נוח וכיפי .מקווה שיגיע לארץ

wpDiscuz

תגיות לכתבה: