IronSource רוכשת את SuperSonic תמורת 200 מיליון דולר

ענקית ההתקנות הישראלית IronSource רוכשת את Supersonic, כדי להגביר את הנוכחות שלה בפייסבוק. כרבע מסכום העסקה יתבצע במזומן והשאר במניות

תומר בר-זאב, מנכ"ל IronSource. מקור: צילום מסך מתוך סרטון וידאו

תומר בר-זאב, מנכ”ל IronSource. מקור: צילום מסך מתוך סרטון וידאו

חדש בגיקטיים: לוח משרות הייטק שמתמקד רק במשרות מתחום ההייטק, מתעדכן באופן קבוע ופתוח למגייסים ולמחפשי עבודה.


עסקה חריגה בהייטק הישראלי: חברת היוניקורן הישראלית IronSource (איירון סורס) שמתמחה בהתקנות תוכנה רוכשת את סטארטאפ ה-Adtech הישראלי Supersonic תמורת 200 מיליון דולר. האקזיט של Supersonic מגיע שנה בדיוק לאחר שהשלימה גיוס של 15 מיליון דולר. על פי הערכות מדובר בעסקה המורכבת מ-50 מיליון דולר במזומן והיתר במניות. חודשיים לאחר הדיווח המקורי, ב-10 בספטמבר 2015 הודיעו השתיים באופן רשמי על חתימה על הסכם מיזוג של החברות, ההנהלה ושירותי הפלטפורמה.

״קיימת חוסר עקביות בתעשיית המובייל שאנו עומדים לפתור עם מיזוג זה, נושאים כגון מעקב מסך צולב, מיקוד ודיווח. ביחד, החברות שלנו יהפכו לפלטפורמה הפופולרית של המפרסמים ומפתחי האפליקציות”, טען תומר בר זאב, מנכ”ל איירון סורס. “אנו מאמינים שהשילוב של העוצמה והעומק הטכנולוגי של סופרסוניק עם הנתונים, הגודל והטכנולוגיה של איירון סורס, ימקם אותנו כחברה העצמאית המובילה בשוק במתן פתרונות ניתוח הנתונים, ההפצה ומוניטיזציה של אפליקציות מובייל. ביחד עם סופרסוניק, אנו מרחיבים את שוק הלקוחות שלנו באופן משמעותי והופכים לאחד השחקנים הגדולים ביותר בתעשיית השיווק למובייל”.

רובי דגן, סמנכ״ל הפיתוח של סופרסוניק, ציין בתגובה למיזוג בין החברות: ״בחודשים האחרונים עמלנו על בנייה והשקה של טכנולוגיית ad serving אשר מאפשרת לקבוצת ה-data science לבצע תהליכי מידול רציפים ולהעלות שיפורים במודל הפרדיקציה ללא תלות בהפצה של קוד חדש, כמו גם תשתית אשר מאפשרת לבצע את האופטימיזציה באופן גלובלי על פני כלל ערוצי המדיה. האופטימיזציה הגלובלית מאפשר לצוותים העסקיים להגדיר חוקים, כמו למשל רצפת eCPM עבור פבלישר או Life Time Value דולרי מינימלי עבור מפרסם של אפליקציה, והמערכת יודעת להגיש את הקמפיינים באופן שמייצר ערך מקסימלי עבור כלל הלקוחות. ע”מ לתמוך בצרכים אלו אנחנו משתמשים בטכ’ ביג דאטה ותהליכים מבוזרים אשר מאפשרים להתמודד עם הכמויות הגדולות של האיבנטים ולשפר את המודלים באופן עקבי. כך למשל המידע נשמר ב-Cassandra, מנותח ע”י Spark, וכלל הצוותים שעובדים על הפרויקט מפתחים ב-Scala כך שאותו קוד שנכתב ע”י צוות ה-data science בבניית המודל רץ גם ב-online. כמו כן יש שימוש בכלים של Linear programming שתומכים בתהליכי הניתוח שמייצרים את האופטימיזציה הגלובלית״.

IronSource רוצה להיכנס לפייסבוק

רשת הפרסום של Supersonic מאפשרת למשתמשים לזכות בתגמול וירטואלי (מטבעות, פתיחת שלבים מתקדמים או קבלת פריטים וירטואלים) בזמן שהם נחשפים למותג באמצעות סרטוני פרסומת או שלל דרכים נוספות המוטמעות בתוך המשחק. בזמן שהמשתמשים זוכים בפיצ’רים וירטואלים – המפרסמים זוכים בזמן חשיפה בלתי מבוטל ובאינטרקציה שתורמת לפרסום המותג שלהם. על פי נתונים שפרסמה בעבר Supersonic, חברות אשר החלו לשתף איתה פעולה דיווחו על עליה דרמטית בשיתוף סרטוני הפרסומת בפייסבוק (20%) ובכניסות לאתר המותג (40%) בשל פעילות המשתמשים בפלטפורמה שיצרה. בין הלקוחות של החברה נמצאות ענקיות גיימינג כמו EA, זינג, WeChat ו-King. רשת הפרסום של החברה הצליחה להגיע ב-2014 למאות מיליוני משתמשים והיא נחשבת לרווחית. בין המשקיעות בחברה ניתן למנות את 83North, SAIF Partners והמשקיעים הפרטיים ראובן אדלר ואייל חומסקי (בעלי משרד הפרסום אדלר-חומסקי) ומנכ”ל סקייפ לשעבר, מייקל ואן סוויג’ (Michael Van Swaaij)

IronSource היא אחת מהנציגות הבולטות של ה-Download Valley הישראלי. החברה מפעילה מנוע להפצת אפליקציות, Installer בשם installCore, שבנוסף להתקנה של תוכנה מסויימת, ממליץ גם על תוכנות נוספות להתקנה, בהתאם למאפיינים האישיים של כל גולש, התוכנות המותקנות אצלו, ובדומה להמלצות שאנחנו מכירים מאתרי סחר אלקטרוניים. על כל התקנה של תוכנה, שנעשית דרך ה-Installer של ironSource, מקבלת החברה תשלום ממפתחי התוכנה המותקנת. installCore, מוצר הדגל של החברה, אחראי לבדו על יותר מ-7 מיליון התקנות מדי יום, כשבחברה טוענים ש-1 מכל 3 התקנות בעולם נעשות דרכם. בזמן האחרון העבירה החברה את הפוקוס שלה מהתקנות בדסקטופ להתקנות במובייל עם מוצרים דוגמת mobileCore. הרכישה של Supersonic נועדה לתת ל-IronSource דריסת רגל בפייסבוק שם היא לא פעילה כרגע ולחזק את אחיזתה במובייל. לאחרונה, השלימה החברה סבב גיוס של 105 מיליון דולר, ששיקף לה שווי שוק של כ-1.1 מיליארד דולר.

העסקה היא האחרונה בשרשרת רכישות שביצעה IronSource בתקופה האחרונה כשבין החברות שהיא רכשה ניתן למנות את afterdownload ואת Upopa.

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "IronSource רוכשת את SuperSonic תמורת 200 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ביבי
Guest

למה כולם מעתיקים מ-PR ישנים?
סופרסוניק מזמן במובייל ולא בפייסבוק…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: