האם סטארטאפ ישראלי יכול להחליף את גוגל אנליטיקס? איריס שור בטוחה שכן, ומגייסת לזה 15.5 מיליון דולר

חברת Oribi של היזמת הסדרתית איריס שור גייסה עוד 15.5 מיליון דולר. אוריבי מפתחת טכנולוגיה לאיסוף מידע על התנהגות משתמשים באתרים ללא שימוש בקוד 

כלי האנליטיקס הם הלחם והחמאה של אנשי השיווק בארגונים, אבל לא פעם הם מחייבים תהליכי אינטגרציה ולמידה מורכבים, ארוכים ויקרים, ולא עונים בפשטות על השאלות שבאמת מעניינות את אנשי השיווק והמוצר. המוצר שפיתחה Oribi של היזמת הסדרתית איריס שור מתממשק בקלות לאתרי האינטרנט וערוצי השיווק ומספק תובנות ותשובות לשאלות הבסיסיות ביותר בניתוח תוצאות שיווק אונליין – החל מניתוח האפקטיביות של כל ערוץ שיווק ועד ניתוח התנהגות מבקרים באתר. עכשיו מודיעה החברה על השלמת סבב גיוס B בגובה 15.5 מיליון דולר.

“כלי אנליטיקס לא השתנו במהותם כבר מעל עשור”

המוצר שפיתחה Oribi מתמקד בניתוח תוצאות שיווק, ומסייע לעסקים גדולים כקטנים להבין היכן והאם כדאי להשקיע עוד משאבים. בין היתר מציפה המערכת תובנות בנוגע לעד כמה כל אחד ממאמצי השיווק באמת תורם למטרות החברה. כיצד האתר מתפקד, האם הבלוג באמת תורם למכירות ולהרשמות, כיצד פעילות בסושיאל מדיה משפיעה על המכירות, מדוע משתמשים נוטשים את האתר ועוד. את המידע שנאסף יכולים המשתמשים לייצא לכלים כמו פייסבוק, גוגל, מערכות ניהול אימיילים, מערכות לניהול שיווק ועוד.

“הקמתי את אוריבי אחרי שהובלתי את השיווק והמוצר בשני הסטארטאפים האחרים שייסדתי. תמיד הדהים אותי כמה מורכב לענות על שאלות השיווק הכי בסיסיות, שאלות שכל בעל אתר צריך תשובות עליהן”, מספרת איריס שור, מייסדת ומנכ”לית החברה: “כלי אנליטיקס לא השתנו במהותם כבר מעל עשור ואנחנו נרגשים להביא לשוק הזה תפיסה טכנולוגית ומוצרית חדשה. סבב הגיוס הזה יאפשר לנו להגיע לעוד אלפי לקוחות ולאפשר שינוי משמעותי בתעשייה”.

“עם תחילת הקורונה, התחיל גל של ביטולים מחברות שהוקפאו תקציבי השיווק שלהן (בעיקר בתחומים כמו travel, sport וכו). כמה שבועות לאחר תחילת הקורונה הטרנדים השתנו וראינו צמיחה יפה בלקוחות חדשים – ההשקעה בדיגיטל עלתה וחברות eCommerce הגדילו משמעותית את ההשקעה בשיווק”, מספרת שור בשיחה עם גיקטיים. “כיום, 40% מהלקוחות של אוריבי הם אתרי eCommerce. השנתיים האחרונות אופיינו במעבר משלב של Product market fit וצוות מאד מצומצם לשלב של Growth – בניית ׳מכונת׳ שיווק ומכירות והתאמה של הטכנולוגיה ל-Scale העולה”.

“אחד השינויים המרכזיים שהוספנו הוא יכולת לייצא מידע שנאסף בטכנולוגיה הייחודית של אוריבי, ללא קוד, לפלטפורומות שונות, למשל פייסבוק, גוגל, כלי אוטומציה לאימייל ועוד. בתקופה האחרונה הפכנו להיות Facebook partner סביב היכולת הזו ואנחנו עובדים עם מספר רב של מפרסמים בפייסבוק שמגדירים קהלים לפרסום באמצעות יכולות ה-No code של אוריבי וכך מגיעים לרמת דיוק גבוהה יותר”, מוסיפה שור.

Oribi הוקמה ב-2015 על-ידי איריס שור, יזמת סידרתית שהקימה בעבר את החברות Takipi ו-Visual Tao, שנרכשה על ידי אוטודסק ב-2009. סבב הגיוס הנוכחי (B) הובל על ידי קרן Ibex והשתתפו בו גם קרן MoreTech והמשקיעים הקיימים: Sequoia, S-Capital, TLV Partners. מאז הקמתה גייסה אוריבי 27 מיליון דולר.

רוצים לראות את ההייטק הישראלי מבפנים? רוצים לראות את ההייטק הישראלי מבפנים? היכנסו עכשיו לגיקטיים אינסיידר

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

1 תגובה על "האם סטארטאפ ישראלי יכול להחליף את גוגל אנליטיקס? איריס שור בטוחה שכן, ומגייסת לזה 15.5 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מנסה להבין
Guest

רק אני לא הבנתי איך עובד אנליטיקה ללא קוד?? על פי הבקשות לשרת??

wpDiscuz

תגיות לכתבה: