בנאדם אחד, 10,000 אימיילים ו-300 פגישות: כך אדן שוחט גורם לדברים לקרות

אחד היזמים והמשקיעים המשפיעים ביותר בהייטק הישראלי הוא – כמה לא מפתיע – מהעסוקים ביותר. בשיחה איתנו הוא חושף את כל הטיפים וההאקים שעוזרים לו לגרום לדברים לקרות

צילום: יורם רשף, איפור: שי לי כהן, עיבוד: ירמי אריאלי

אדן שוחט הוא אחת הדמויות הבולטות בתעשיית ההייטק והיזמות בישראל. הוא משקיע הון סיכון ושותף-מנהל בקרן Aleph (אלף), קרן שהשקיעה בין היתר בחברות Lemonade, ו-WeWork. אדן גם ידוע כאחד ממייסדי face.com, החברה המובילה בעולם בזיהוי פנים ברשתות חברתיות ותוכנית הג’נקשן, אשר הוכרזה בשנת 2012 כתוכנית ליווי הסטארטאפים המובילה בישראל. בשנת 2014 הוכרז שוחט כמשקיע השנה על ידי גיקטיים.

הגישה של אדן כלפי מידע ופרודוקטיביות נחשבת ליוצאת דופן. אדן מהנדס בנשמה. הוא מצליח לקחת את עולם המושגים מעולם התכנות בשביל לבנות לעצמו פרקטיקה פרודוקטיבית אישית וארגונית.

אדן משתמש באוטומציות, חוקיות, מתודות פילטור בשביל לגורם למערכות לעבוד בשבילו כדי שהוא יוכל להתפקס בדבר החשוב ביותר – עזרה לחברות פורטפוליו שלו ומציאת השקעות חדשות ואטרקטיביות בסקופ של קרן אלף.

הצלחתי להביא אותו לאולפן בשביל לשמוע את הטייק שלו על פרודוקטיביות ולקבל חלון לאיך הוא מנהל את הזמן, מפלטר אימיילים וגורם לכל הדברים לקרות.

הרשימה ששינתה את הכל

רוצים דוגמה? לפני 4 שנים, בצעד חסר תקדים, אדן החליט ליצור ולפרסם לכולם את ״רשימת האנג׳לים״. מדובר ברשימה פומבית שכולנו יכולים לערוך ובה מפורטים פרטיהם של מעל ל-150 משקיעי הון-סיכון עם פרטי הקשר וכל מידע שאתם צריכים בשביל לפנות לאותם משקיעים. אדן בחר ליצור את הרשימה בגיליון הנתונים של גוגל בשביל שכל אחד יוכל להוסיף ולערוך בסטייל ״מיקור המונים״. הרשימה הפכה להיות סנסציה ואומצה על ידי תעשיית ההייטק הישראלי כאחד המקורות הכי מונגשים וערכיים שיש היום ליזמים.

התנ״ך של הפרודוקטיביות

״יש יותר מידי ספרים על פרודוקטיביות שמספרים לך על כל מיני עקרונות אבל אתה לא באמת יכול לבצע.״ – אמר כאשר נשאל על הספר “Getting things Done” של דיוויד אלן אן בקיצור GTD. ״ב-GTD אתה כל עמוד לומד משהו חדש והופך להיות יותר פרודוקטיבי כבר אחרי 30 שניות. יש לספר לא מעט עקרונות שגדלים ביחד איתך.

העקרון הראשון ב-GTD: יכולה להיות רק רשימה אחת של מטלות

רשימת מטלות זה ה- Anti-Retention האולטימטיבי – ככל שהרשימה יותר ארוכה, כך אתה פחות רוצה להסתכל עליה. גם ב-Any.do היינו רואים את הקורולציה השלילית בין זמן השימוש באפליקציית משימות לבין נטישה. עומר (מנכ״ל Any.do) עשה משהו חכם והוסיף שלב בתחילת הבוקר שמאפשר לך לקצר את הרשימה שלך בקלות.״

״הרעיון של ההפרדה בין בית לעבודה היא גרועה. היא אומרת שאם אתה בעבודה אתה לא תעשה דברים שקשורים לבית. רשימה אחת בלבד מאפשרת לך לתעדף. יש מחקרים מעניין שמדברים עליהם ב-GTD שמדברים על לופ במוח שלנו. בגדול, אם משהו לא כתוב לנו, המוח שלנו יהיה בלופ וינסה להזכיר לנו שיש איזה משהו שמטריד אותנו – וזה לוקח לנו קצת מה-CPU.

העקרון השני ב-GTD: המשימה חייבת להיות מבוססת על הפעולה הפיזית הבאה שאני צריך לעשות בשביל להשלים את המשימה

הסוד הוא בניסוח. ״להתקשר ליואב״ זו המשימה. צריך להוסיף ליד גם את המספר הטלפון של יואב בשביל שיהיה קל לבצע אותה באופן מיידי.

לכולנו יש יותר משימות מזמן. הבעיה הכי קשה עם ״רשימת משימות״ זה ההתבאסות שאתה לא מספיק לסיים את המשימות.

העקרון השלישי ב-GTD: פילטור לפי Context (ההקשר של המשימה)

לצמצם את רשימת המטלות זה לעשות אותה לפי ה-Context שלה. נניח שיש לי 20 דקות פנויות ואני נמצא בבית, איך אני בוחר את מה לעשות עכשיו? בשביל זה יש את ״ההקשר״ של המשימה. אם ״צובע״ משימות לפי המקום שבו אני צריך לעשות אותן, נגיד בטיסה אין לי אינטרנט ותקשורת, אז אני צריך לשלוף משימות שלא דורשות תקשורת.

בחיים אל תשתמשו בתאריך יעד במשימות, אלא אם באמת יש תאריך יעד.

אני משתמש בכלי שנקרא Asana לשיתוף ארגוני ומשימות. במקום תאריך יעד אני משתמש בפילטור דרך שלושה אלמנטים:

Inbox – משימות חדשות שנכנסות. אני תמיד צריך לשמור על Inbox נקי וריק ואסור לו לגדול מעל גודל מסוים, אחרת הוא חסר משמעות.

Today – משימות שאני רוצה לסיים עד סוף היום. לא בטוח שאני אסיים את כל הדברים היום אבל אם כן – ארגיש מאד טוב עם עצמי.

Upcoming – משימות לשבוע הבא שאותן אני מכניס לתכנון השבועי שלי. אני מסתכל על הלוח שנה ורואה איפה הבלוקים הפנויים שלי שבהם אני יכול להכניס משימות.

Later – משימות שכנראה לא יקרו. מסתכלים על זה בזמן התכנון.

איך מחליטים איזה משימות לעשות היום?

אני מתכנן את היום שלי בערב שלפני. אחרי יותר מידי החלטות, יכולת קבלת ההחלטות שלך יורדת. בגלל זה אתה לא רוצה להגיע לשופט אחר הצהריים. (ראו גם Decision fatigue)

אני שואל את עצמי ״כמה זמן פנוי יש לי מחר״ ואז אני מנסה לשבץ את המשימות לפני ההגיון. אני מחלק את סוג המשימות שלי לקטגוריות ומנסה ליצור מערכת של תעדוף שעוזרת לי לקבוע מה יותר חשוב ממה (Value system). יש לי בממוצע בין 10-20 משימות. אני מגדיר בדרך כלל 15 דקות למשימות (next physical action).

Not-to-do List

יש לי חוזים מול אנשים. לדוגמא: מייסדים שאני עובד איתם יודעים שאם הם רוצים להשיג אותי אם יודעים שאם הם שולחים לי אימייל, אני בטוח אקרא אותו, רק שזה ייקח עד 6 שעות. אם תשלח לי וואטסאפ אני בטוח אקבל אבל לא בטוח שזה יבוצע כי אין לי מערכות tracking שמאפשרות לי לוודא שאני לא שוכח את זה. צריך כל הזמן לעשות תיאום עם אנשים סביב ערוצים דיגיטליים.

גם במשימות, יש לי רשימה של משימות שאני לא עושה – ואת זה אני גם מתקשר לאנשים אחרים.

אומנות הקלנדרינג (Calendar)

הפרמטר הכי משמעותי שאני מודד ועושה עליו אופטימיזציה זה פרמטר שנקרא wait states. מדובר על זמן המתנה בין אנשים בארגון כאשר עובדים ביחד על משימות. אם אתה תלוי במישהו במשימה או שהוא תלוי בך.

השאלה היא ״איך אפשר להוריד תקשורת, איך להוריד ׳wait states’? (סוג של צוואר בקבוק). דוגמא מהחיים שלי: אני כבר איבדתי שליטה על הקלנדר שלי ואני לא מקבל יותר החלטות. השאלה איך אני יכול להוריד wait states עם העוזרת שלי?

אני צובע את הקלנדר שלי (color coding) בשביל זה. אם משהו אדום – אסור להזיז את הפגישה. אם זה צהוב (individual work) אפשר להזיז ולשחק מבלי לשאול אותי אפילו. כך אני מוריד תקשורת ומאפשר לאחרים לקבל יותר אוטונומיה על הלו״ז שלי.

איך לעשות פגישות ביעילות

אני ממליץ להשתמש ב-Calendly בשביל לתאם פגישות עם אנשים אחרים. זה מערכת שמאפשרת לך ליצור קישור (URL) לזמנים שבהם אתה פנוי לפי הגדרות ששמת במערכת ואינטגרציה עם הלוח שנה שלך. אבל יותר מזה – זאת מערכת לתיאום ציפיות כי היא מאפשרת להגדיר הגבלה לזמן פגישה ופרטים נוספים שנמצאים ב- default שהגדרת למערכת. אנשים ממש נכנסים לפגישה ומציינים ״אני מבין שיש לנו רק 45 דקות אז כדאי שנתחיל״.

אני מגדיר כמו סוגים של לינקים שאני שולח לאנשים. יש לי לינק שנותן זמן ללא הגבלות מיוחדות, ולינק אחר שמאפשר לקבוע איתי דרינק (רק ביום ספציפי בשבוע).

בנוסף, אני מתחיל פגישה בלהגיד ״הפגישה הזאת מסתיימת בעוד 45 דק׳, מה יהפוך את הפגישה לטובה מבחינתכם?״ זה מאפשר לאנשים לתאם ציפיות לפני הפגישה ולהיות מפוקסים ליצר פגישה פרודוקטיבית יותר.

הצבעים נותנים לי מושג לאן הזמן שלי הולך ואיך אני מחלק את הזמן שלי בצורה שהגדרתי לעצמי. אני מסיים כל יום בלשאול את עצמי: ״האם הייתי צריך לעשות את הפגישה הזאת?״ מה אני צריך ללמוד קדימה בשביל לשפר את המערכת שלי.

איך אני מפלטר את תיבת האימייל שלי

אני מקבל בין 200-400 אימיילים ביום (לפני פילטור). בשביל לפלטר אימיילים, אני ממליץ על Sanebox שמאפשר לפלטר את כל הספאם החוצה מהאינבוקס שלי. זה כלי ששולח לתיקיות (מחוץ לאינבוקס) כל מיני אימיילים לא חשובים.

הבעיה עם אימיילים זה שמישהו אחר מחליט בשבילך מה אתה עושה. הצורה שבה אימייל עובד היא גרועה לפרודוקטיביות:

א. הוא לא container טוב למשימות – כי בדרך כלל המשימות חבויות איפשהו שם ואתה צריך למצוא אותן ולקנברט.

ב. הוא מפולטר לפי זמן. זה אומר שהאימייל הראשון שאתה רואה, זה האימייל הכי חדש. זה יוצר בעיה בתעדוף כך שאם קיבלת עכשיו אימייל חדש המוח שלך ישירות מוסת לשם, למרות שזה לא הדבר הכי חשוב עכשיו.

אסור לקרוא את אותו אימייל פעמיים

אני מפלטר אימיילים 4 פעמים ביום. למרות שזה מנוגד להרבה ספרים על פרודוקטיביות, אני עושה אימיילים פעם ראשונה בבוקר. GTD מדבר על זה שמתחת ל-2 דקות – תעשה את המשימה מיד. נגיד קיבלתי 50 אימיילים בבוקר – זה אומר שמשהו כמו שעה וחצי אני אגיע לאינבוקס אפס.

אם האימייל לוקח יותר מ-2 דקות אני מכניס אותה ל-Task list. באסנה, כמו עוד שירותים לניהול משימות, מאפשר לשלוח לכתובת אימייל (forward) ולעשות קונברציה למשימה. כך אפשר לתעדף את המשימות פתאום – כי זה נמצא במשימה ״האחת״ שלך.

אני גם מאציל סמכויות (forward). אימיילים שאני שולח לאחרים לעשות אני שם את התג waiting for ברשימת המטלות שלי. כך אני יודע שזה מתויג ואני לא צריך לפחד שמישהו לא ידלוור.

האצלת סמכויות אפשר גם לבן-אדם וגם לשירות מסוים. לדוגמא, אני משתמש בשירות שנקרא Ask Wonder שמאפשר לעבוד עם אנליסטים שחוקרים בשבילך לפי שאלה שאתה רוצה לחקור.

חוקיות ומבנה-המידע אצלנו ב-Aleph

הדוגמה הכי טובה למבנה-מידע זה גיליון הנתונים שיצרתי בשביל משקיעים. בהתחלה יצרתי סכמה שאומרת שאם אתה רוצה ליצור משקיע חדש אתה חייב למלא פרטי-קשר עליו. כך אתה יכול לשנות את חוקי המשחק לצד השני לפי חוקים במערכת עצמה (מבנה המידע).

דוגמה נוספת היא הדרך שבה אנחנו מנהלים את אנשי-הקשר שלנו באלף. כל אחד יודע מה הפרטים שצריך בשביל ליצור איש קשר. אני צריך אימייל, טלפון, כתובת, אבל גם דברים פחות אלמנטרים. לדוגמא – אם קיבלתי את ה״קוד״ של המשרד של איש הקשר – למה לא לרשום אותו ב-contact information שלו?

המבנה של המידע הוא מאד חשוב, אבל גם תת-המבנה והמנגנון של המידע מושתת עליו. לדגומא, אחד החוקים באימייל שלי אומר שאם האימייל הוא תגובה ישירה אליי ויש “re” בנושא של האימייל, זה אומר שכבר קיבלתי החלטה להתכתב עם הבן-אדם וזאת תגובה שכבר שלחתי – לכן זה מקבל תעדוף יותר גבוהה.

אני מחפש דפוסי פעולה ומנסה ליצור מערכת של תעדופים לפי דפוסי הפעולה שהגדרתי. אני משתמש במכניזם של ״הכוכבים״ של ג׳ימייל. אפשר להגדיר צבעים מסוימים של כוכבים ואייקונים (נגיד צהוב, ורוד וכו…). לדוגמא, אם אני מקבל אימייל חדש מכתובת שאני לא מכיר, אבל מערכת ה-CRM זיהתה שהכתובת הזאת קשורה לכתובת אחרת של מישהו שהפנה מהנטוורק של Aleph (נגיד reference ממשקיע אחר ליזם) – אז האימייל מתועדף גבוה יותר.

איך גורמים להכל לעבוד ביחד? עושים אוטומציות להכל

אנחנו יוצרים לא מעט אוטומציות ב-Aleph לפי הדברים שחשובים לנו. אפשר להשתמש ב-Zapier – גרסה פשוטה יחסית לאוטומציות. אני משתמש ב-Cloudpipes שהיא מסובכת יותר אך מאפשרת יותר לוגיקה.

לדוגמא, איך אני משתמש פחות בטלפון? קניתי שעון-חכם ועשיתי חיבור בין רשימת המטלות שלי להיום מאסנה ובאימייל שלי, לרשימת המטלות שנמצאת על השעון. למה? כי אני רוצה להיות מסוגל להסתכל על המשימות להיום מבלי להסתכל על הטלפון.

אני משתמש ב-Cloudpipes בשביל ליצר לוגיקה לכל הפילטור של האימיילים באינבוקס שלי. נגיד לדעת לפי איש הקשר כמה האימייל חשוב (על ידי סנכרון עם בסיס-נתונים). אני גם משתמש ב-Magic spreadsheet של HEAT Intelligence שזה שירות מיקרו-אאוטסורסינג או rest-based api לבני אדם.

מה שעשינו ב-Aleph, כל מאמר חדש שנכתב על ישראל, מישהו מהאנליסטים של HEAT קורא את המאמר, מתייג אותו לפי ההגדרות שלנו, ובעזרת cloudpipes אני עושה אינטגרציה החוצה בשביל לעדכן את בסיס הנתונים שלנו לפי הכתבות שנכתבו על חברות הפורטפוליו ולאנשי קשר שלנו.

איך יצרנו לוח עבודות באופן אוטומטי לחברות פורטפוליו שלנו?

בעזרת השירות של HEAT, האנליסטים עושים סקרייפינג לכל אתר של החברות פורטפוליו שלנו ולוקחים משם את העבודות החדשות (שולחים אותו לאתר של WeWork, למונייד וכו…), משם זה מגיע לבסיס-נתונים ומסתנכרן עם בסיס-הנתונים שלנו. משם זה מוחצן לאתר שלנו באופן אוטומטי, בו אפשר לראות את כל העבודות העדכניות של חברות הפורטפוליו שלנו.

פורסם במקור בבלוג של תומי בראב, Supertools, כלים לעל־אנושיות. הפודקאסט לעל־אנושיות מאת תומי בראב. הפודקאסט מביא מומחים בתחום הטכנולוגיה ופרודוקטיביות לחלוק את הכוחות-על שלהם בעידן הדיגיטלי.

תומי בראב

תומי בראב הוא פורץ-זמן ומוביל את התחום של Supertools, מקום לאנשים שרוצים כוחות־על בעולם טכנולוגי. הפודקאסט לעל-אנושיות מביא דמויות מובילות מעולם הטכנולוגיה לחשוף האקים, שיטות ומתודות לעל-אנושיות. תומי גם היה בצוות ההקמה של חברת הסייבר לעולם הרכב Argus ו-MassChallenge בישראל.

הגב

33 תגובות על "בנאדם אחד, 10,000 אימיילים ו-300 פגישות: כך אדן שוחט גורם לדברים לקרות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רוני מאיר
Guest

אחי, אתה דוש

ג\'ונג\'ון
Guest

הוא כ”כ לא דוש. הבוקר ראיתי אותו עובד עם הלפטופ בקפה אדמונד באלנבי שומע מוסיקה ונהנה מהחיים… בנאדם חיובי עם מדיניות דלת פתוחה לכל יזם – מעולם לא הייתי זקוק לשירותיו – אבל הוא בנאדם טוב! אתה דוש!

אלון
Guest

אלף השקיעו בך? כי יש די תמימות דעים בתעשיה שהוא דוש

לוחם מנוסה
Guest

אם בנאדם יושב בבית קפה אז הוא לא דוש? |:
וכל משקיע ייפגש איתך, משלמים להם כדי להיפגש עם יזמים, זו העבודה שלהם.

גם דוש
Guest

היית רוצה להיות מאית מהדוש הזה

לוטי
Guest

הוא מקושר היטב ויודע להשיג אקזיטונים (כמו face). הוא לא דוש אבל יותר נעים לדבר איתו בערבי שתיה

אורי ברייטמן
Guest

זה מאמר די מדהים. יש אנשים מדהימים שם בחוץ שמנהלים את הזמן שלהם בצורה על-אנושית. זה מעורר השראה, מפחיד וגם מעודד (הכל בו זמנית). למדתי המון.

לוחם מנוסה
Guest

בהחלט דוש, גם אם מסוג קצת שונה מאלה שבהרצליה פיתוח.
איך יודעים? האיש אמר את המילה ״אני״ פאקינג 60 פעם בכתבה של חצי עמוד.

1.5/5 כוכבים.

שכיר בשקל תשעים
Guest
שכיר בשקל תשעים

סיכמת את זה יפה.

המגיב החד פעמי
Guest
המגיב החד פעמי

חבר’ה – מה זה דוש?

אחד שמתקלח
Guest

משפריץ מים במקלחות.

מאיה
Guest

מרשים ומעורר השראה בו זמנית!

וביני לבין עצמי עשיתי משחק שתייה קטן, כי אין לי ממש משהו לשתות פה בבית ואני לא יוצאת בקור הזה לפיצוציה – כמה זמן ייקח ליזם שלא קיבל השקעה מאלף להגיב פה וללכלך. ניצחתי.

מרבה נכסים
Guest
ההגיון שלך לוקה: 1. איך עשית משחק שתיה אם אין לך שתיה? 2. אנחנו בישראל, לא בסטלינגרד. 3. כשאתה משקיע אתה בעיקר יכול להיות דוש ליזמים שלא השקעת בהם וזה המבחן הרלוונטי. מן הסתם אתה תהיה בסדר עם אנשים שהחלטת לעבוד איתם ב5 שנים הקרובות. וכדי שאהיה מעורר השראה ומרשים גם כן: יא רבנן, אני משתמש בtrello וככה לא שוכח את המשימות שלי. אני גם יכול להאציל סמכויות ולתייג אנשים אחרים שיעשו בשבילי עבודה דרך trello בעזרת פלגין שנקרא gmail for trello. אם אני עובד ביום שבת אני גם משתמש בתוסף לchrome שמוודא שהמחשב שלי לא ישמיע סאונד כדי שלא… Read more »
אריק
Guest

קשקשן מלא בעצמו. גועל.

המגף בחתוליים
Guest

“תראו אותי אני חשוב ואני עושה הרבה דברים חשובים.”
“עכשיו תלמדו ממני טוב טוב כל דבר שאני אומר, למרות שאף פעם לא תהיו כוכבים כמוני”
אתה לא נשמע נחמד

ירון
Guest

מכל המיילים האלה הוא יכול להראות את התשואה של הקרנות שלו? זה הנתון היחיד שמעניין. הבנאדם עצמו ממש לא מעניין אותי.
וכן כל התעשיה חושבת עליו בדיוק את מה שכתוב כאן בתגובות. זה שהוא הצליח לעשות כסף לא אומר שהוא לא דוש. ולגבי מי שאמר דלת פתוחה שיהיה לו בהצלחה

כצקןצןק
Guest

לא מכיר את הבן-אדם אבל נקרע מצחוק מהתגובות שיש פה..

ענבר רז
Guest
לפני הכל: בניגוד לכל גיבורי המקלדת, אני אכתוב בשמי האמיתי ולא אתחבא מאחורי כינוי או שם מומצא. אני לא יזם ומעולם לא גייסתי כסף (זה לא מעניין אותי), אבל אדן ואני מכירים משנת 1990 בערך אז נראה לי שיש לי נקודת התייחסות טובה יותר מלרובכם על מי זה אדן האדם, וזה רלבנטימ כי סה”כ רוב המגיבים השליליים הגיבו לגופו של אדם ולא התייחסו לרקורד המקצועי שלו. ועם הרקורד המקצועי שלו קשה להתווכח. אם בן-אדם מתראיין על הדרך בה *הוא* מנהל את הזמן שלו, אז ברור שהוא ישתמש במילה *אני*. אם זה בעיניכם קריטריון לדושיות, אז אשריכם. ניהול זמן זה אחד… Read more »
אלוני אריאלי
Guest

ענבר, אתה נשמע כמו בחור טוב אבל אם אתה מכיר אותו מ-1990 אז זה כנראה פחות רלוונטי.
אין מחלוקת שהוא “מכונה” וסופר-אינטילגנטי.

יש טענה מוכרת בתעשיה, שהוא מאוהב בעצמו ושהוא לא “מענטש” כמו שהוא מנסה להציג את עצמו, אם אתה לא בא לו ממש טוב. נשמע לי כמו ביקורת לגיטימית (וכן, לעשות את זה משם בדוי זה לא יפה אבל לא רלוונטי)

ASD
Guest

להגיד על מישהו שהוא “דוש” זו לא ביקורת. זו סתם דושיות.

kafka
Guest

ענבר רז, הרגע כתבת:
1. האיש חבר שלי ים זמן עוד מהתקופה שהוא היה אדם סביר.
2. אני לא סוג האדם (יזם) של מי שמבקר אותו ושרלוונטי לבקר אותו.
3. אני לא מבין למה אנשים שהם לא חברים שלו והם כן מסוג האנשים הרלוונטי מבקרים אותו, אבל אני כועס על זה.

:/

אלחנן
Guest

חייב להודות שאני ממש לא מכיר את העולם הזה של יזמותסטארטאפים ונחשפתי פה לפוליטיקות שלא חשבתי שקיימות. מה גם שלא היה לי מושג שכולם מכירים את כולם. קצת מצחיק, קצת מלחיץ, קצת עצוב שאני לא חלק מזה, קצת שמח שאני שכיר שמסיים עם כל הכאב ראש הזה בשש בערב והולך לילדים שלי ולאשתי

Asaf Shelly
Guest

עשיר.
זה שטוב לו – נח

לימור
Guest

שחצן ורודף פרסום. חושב שהוא כוכב קולנוע. כן סך הכל אפשר לומר שהוא דוש

ארז
Guest

אימצתי כמה טיפים. הויכוח שלכם משעשע, אבל בסופו של דבר הבן אדם חתום על כמה דברים מדהימים והוא לא בא בקטע מטיפני. מאמין שגם לא הוא יזם את הכתבה אלא הכתב, אז תרגיעו. תודה על הכתבה!

שאלה עניינית
Guest

אחלה כתבה. ננסה להשתמש בכלים. שאלה עניינית אחת – מקווה שמישהו יקרא –
אתה מחבר את האסנה לג׳ימייל לטובת הכנסת המשימות?

gtd
Guest

if you forward an email to x@mail.asana.com, it creates a new task with the subject as the task and body as description.

ASD
Guest
אלוהים שישמור. כמה רעל יש פה בתגובות. אני לא מכיר את אדן. אני גם לא יזם. ולמען האמת מסתדר יפה מאוד עם ניהול הזמן שלי גם בלי הטיפים שלו. ובואו נניח שהוא דוש (מה שזה לא אומר) – נניח שהוא חושב את עצמו ועף על מי שהוא. אז…? אז מה? איך זה קשור למה שכתוב בכתבה? למה זה רלוונטי אם אתם אוהבים או לא אוהבים את האיש הזה? למה היה כל כך חשוב לכם ליירט רעל לכל העולם? איך זה תורם? אתם מצפים שאנשים אחרים לא ידברו איתו בגלל התגובה שלכם? אתם רוצים להעניש אותו כי הוא לא בא לכם… Read more »
LOL
Guest

העובדה שהוא משלם לכתבות יחצנות בגיקטיים ומביא את חברים שלו שיגנו עליו (שכן אין סיבה הגיונית שאנשים נורמלים יקראו כתבה שחבר שלהם שילם עליה מרצונם החופשי) דווקא מוכיחה שמאד אכפת לו.

ASD
Guest

העובדה שאתה טרול מוכיחה שראוי להתעלם ממך

רועי
Guest

בתור מישהו שביו לו קשרי עבוד עם אדן אני יכול להעיד שלא נעים לעבוד איתו וכן שקל לו מאד לבקש ממך דברים אבל כשמבקשים חזרה הוא יעשה את זה רק אם יש לו אינטרס ברור. בקיצור אני מצביע דוש לגמרי

בר מרום
Guest

הוא לא מהנדס! הוא לא השקיע ב weWork מעולם !! ו face com היא טכנולוגיה זניחה שלא הכניסה דולר לאף אחד ושפייסבוק כיבתה יום אחרי שנרכשה ב 30 מליון דולר. הבחור גורו דה-לה-שמעטה שמציג עצמו מומחה להכל…מבלוקציין ועד פילוסופיה של הבירה. חרטטטן שבסהכ יודע לנהל את המותג של עצמו לא רע.

ניר ב
Guest

כתבה מעולה! אולי תקראו תפנימו ותחסכו במילים פחות מכבדות!
כואב לכם הלב על פירגון?!
תלמדו לפרגן ולתת במקום לתת ביקורת שלא מכבדת לכם ואותו.
אולי הוא אבא / נשוי זה לא לעניין חברים

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל