אינטל מציגה פיתוח מעניין שיאפשר גם למחשבים בסיסיים יכולות גיימינג ברגע

בלחיצת כפתור, ובלי הגדרות מורכבות, יוכלו מחשבים חזקים "להשאיל" את כוחות העיבוד של ה-GPU שלהם למחשבים אחרים

מימין, המשחק אחרי שהמחשב שמריץ אותו קיבל בוסט לביצועים. משמאל, כשהוא רץ רק על משאבי הלפטופ | מקור: אינטל

בשנים האחרונות דובר רבות על שירותי סטרימינג בענן דוגמת GeForce Now של אנבידיה או סטאדיה מבית גוגל, המאפשרים למשתמשים להריץ משחקים חזקים גם על מחשבים או על סמארטפונים לא הכי חזקים – בזכות העיבוד שנעשה כולו בענן. עכשיו מציגה אינטל פיתוח דומה, רק שבמקום ענן רחוק או דאטה-סנטר מעבר לים, העיבוד יכול להיעשות על כל מחשב ו-GPU, ויאפשר לכם להריץ משחקי AAA גם על לפטופים שלא נועדו כלל לגיימינג.

להשתמש בכוח עיבוד של GPU אחר

אינטל הציגה בכנס של החברה טכנולוגיה חדשה בשם Continual Compute שתאפשר גם למי מכם שמחזיקים בלפטופ קליל שלא נועד לביצועים כבדים, להריץ משחקים שדורשים GPU חזק. מדובר בשדרוג ברמת התוכנה שאינטל תאפשר, שיאפשר למחשבים הרצים על אותה הרשת "להשאיל" כוח עיבוד ממחשבים אחרים למשימות שונות.

הטכנולוגיה החדשה, שנמצאת עדיין בשלב הפיתוח והבדיקות, תאפשר לכם לנצל את כוח המחשוב ממחשבים אחרים, בלי קשר ליצרן או סוג הצ'יפ עליו הם רצים – כן כן, זה אומר שתוכלו לגנוב קצת כוח גם ממעבדים של AMD או GPU של אנבידיה. בדמו שהציגה אינטל – ותוכלו לראות כאן בכתבה – ניתן לראות את חוויית המשחק בהיטמן 3 – בלפטופ רגיל, בלי להשתמש ב-Continual Compute, והתוצאה היא כמו שאתם מתארים לעצמכם. מעבר לחוויה המפוקפקת, בדיקה של משאבי המערכת  מעלה שהמשחק סחט את ה-GPU וה-CPU וחנק את המערכת.

אבל אז Continual Compute נכנסת לפעולה – והמחשב שמריץ את המשחק מתחיל להיעזר בכוח העיבוד של מחשב גיימינג הנמצא בחדר הסמוך ורץ על אותה הרשת, והאופן שבו המשחק מוצג משתנה משמעותית – עכשיו שהמחשב יכול להריץ אותו על הגדרות הרבה יותר גבוהות בזכות כוח העיבוד החדש שקיבל. כמו שתוכלו לראות, הרינדור עשיר יותר בפרטים ובטקסטורות, אין לאגים ובכלל, חוויית המשחק מזכירה מחשב גיימינג ייעודי.

 

אינטל הציגה את הפיתוח החדש שלה בכנס שבו עסקה בבאזוורד הכי חמה בענף כיום – המטאברס. באירוע אמר ראג'ה קודרי – סגן נשיא בכיר באינטל: "אנו רוצים לאפשר למחשבים להבין בעצמם כיצד נכון לשלב את המשאבים הזמינים עבור המשתמשים, בין אם זה בטלפון הנייד, במחשב הביתי, בקצה, או בדאטה סנטרים – ולבצע את האופטימיזציה עבור החוויה הזאת (המטאברס). הוא אמר עוד כי "ה-GPUs העתידיים נדרשים להיות חזקים פי 1000 כדי שיוכלו לתמוך בזה. רכיבי ה-GPU של אינטל יהיו רק חלק אחד במערך שלם של טכנולוגיות, פתרונות תוכנה ושבבים שיצטרכו לתמוך במטאברס".

כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק מחכים לך עכשיו בערוץ גיקטיים בטלגרם

אבל יש כמה שאלות

אם נשים בצד את הבאזוורד המעייפים והמאולצים על חזון המטאברס, הטכנולוגיה של אינטל נראית מאוד מעניינת. אבל מצד שני, הדמו גם מעלה כמה תהיות. למשל, אם אני גיימר שרכש מחשב בסכום מכובד, עם מסך גדול שתואם למחשב שלי – למה שארצה להריץ את המשחקים שלי על לפטופ חלש בחדר סמוך? בנוסף, הדמו נעשה בתנאי מעבדה, עם יכולות רשת אופטימליות. אינטל לא מציינת בהודעה שלה מה היו המפרטים, כך שלא ידוע לנו למשל באילו טכנולוגיות חיבור נעשה שימוש – האם חיבור קווי? סיב? האם מדובר באותה רשת מקומית? מה לגבי צווארי בקבוק אחרים כמו רוחב פס של הצ'יפים השונים ולוח האם? לכן, למרות הפוטנציאל, נצטרך להמתין בסבלנות ולקבל פרטים נוספים בהמשך.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: [email protected]

הגב

16 תגובות על "אינטל מציגה פיתוח מעניין שיאפשר גם למחשבים בסיסיים יכולות גיימינג ברגע"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יצחק כהן
Guest

ב"ה

זאת באמת בשורה גדולה
כי יהיה ניתן להשתמש באותו gpu ע"י כמה מחשבים וכך ליצור איזון אופטימלי בין הכיס לביצועים
לדוגמה לצורכי ai או פיתוח זה לא פחות ממהפכה!

נראה שאינטל הבינו איפה לתת את המכה ל nvidia

אורן
Guest

לא בדיוק קשורה, ההערה שלך. אנוידיה עדיין ותישאר מובילה בתחום העיבוד הגרפי בשנים הקרובות. אינטל פשוט מאפשרת לעשות שימוש במשאב כזה ממחשב מחובר ברשת. כמו סוג של עיבוד ענן מקומי. להערכתי זה אמור לעבוד עם כל כרטיס גרפי אימתני מספיק.

אבי
Guest

אכן.
בעתיד הרחוק יותר, זה יאפשר שירותי "כוח עיבוד כשירות", לא השכרה של מכונה מרוחקת עם מערכת הפעלה נפרדת הרצה על המחשב המרוחק, אלא כוח עיבוד שיצטרף אל המחשב האישי שלך, עם המערכת המוכרת.

כמו"כ, שום מידע לא נשמר על השרת המרוחק, אלא רק עיבוד ותו לא.

שאלת השאלות היא, האם תתכן בכלל אפשרות שהליטנסי של האינטרנט יאפשר עיבוד מרוחק? הרי אלו מליוני פקודות שרצות הלוך ושוב, ויש המתנה לתוצאה של כל אחת מהן.

פינג פונג
Guest

החישוב מרוחק. מה שצריך להגיע למשתמש זה רק פלט התצוגה.
מה שכן יש השפעה על הjitter כדי לתת חוייה עם refresh rate שקרוב למה שמעבד מקומי נותן.
בגדול גל עוד ישנה עבודה עם סיבים אופטיים הjitter יחסית יציב.

avi12
Member

בקיצור, כמו [email protected] רק לגיימרים

בצל גראפי
Guest

אז זה אומר שאם אני רוצה בבית 2 מחשבי גיימינג אני יכול לשים מחשב אחד חזק מאוד והשני רגיל. אבל כמובן שרק אחד יוכל לשחק בו זמנית.
מעניין לראות מה קורה אם גם המחשב החזק מריץ משחק כבד בזמן שהחלק מבקש להריץ משחק…

Ronen
Guest

לא נראה כל כך משכנע כי הם משחקים במשחק איטי הכוונה שאין תזוזה מהירה מידי אם הם היו משחקים cod או forza אני חושב שהתוצאות היו שונות ממה שהם מראים אי אפשר לראות באמת את הלג פרי

בצל גראפי
Guest

אין קשר לאיזה צבעים הפיקסלים מציגים. הפיקסלים כל הזמן מתרפרשים X פעמים בשניה (זה נקרא FPS). זה לא משנה לו אם הוא נשאר על אותו צבע או משנה את הצבע. הוא מתרפרש כל שניה X פעמים.

שם כלשהו
Guest

זה בשורה למקומות שמריצים כמה תחנות גיימינג במבנה אחד ויכולים לבנות רשת לוקלית רחבה מספיק בשביל שזה יעבוד, בכל שאר המקרים זה זה לא יהיה שונה ממה שכבר יש וזה נתקל באותה בעיה של לייטנסי

אני
Guest

הדבר הזה קיים כבר שנים, לא נראה שיש פה איזה בשורה.
קיימים מגוון פתרונות להזרמת משחקים על גבי הרשת המקומית של Steam או Nvidia.
אני משתמש בMoonlight שזה תוכנה צד שלישי לכרטיסי Nvidia שמאפשרת לי לשחק במחשב דרך הApple TV שלי על גבי הרשת.

אילן
Guest
זה ממש לא אותו דבר, ב moonlight וב steam האפשרויות שתיארת הן עושות סטרימינג מהמחשב המרוחק… הכל מותקן עליו ורץ ממש ממנו ובצד השני יש רק אפליקציה בסגנון "נטפליקס" שמזרימה את התמונה אליך, ואת הפעולות שלך חזרה למחשב המארח. אינטל מציגה פתרון אחר, שבו הכל מותקן אצלך, אבל את יכול לנצל משאבים של מחשב אחר לצורך ההרצה. אני לא אומר מה יותר או פחות טוב, אבל מדובר בדברים שונים במהות. הפוטנציאל של הטכנולוגיה הזו מאוד מעניין, למשל בעתיד תכול לשכור "שעות עיבוד" משירות בענן, לך יהיו את כל התוכנות שלך במחשב שלך, ואם תצטרך כח עיבוד נוסף, למשל לעיצוב גרפי,… Read more »
קלרשו
Guest

לא הבנתי. בהרצה מקומית מעמיסים על המעבד ואז בהרצה מרוחקת לא משתמשים במעבד המקומי אלא רק במרוחק?? (יש שם 5% ניצול)
לא ראיתי הבדל בוידאו.
… כן הייתי רוצה את זה לעריכת וידאו ותמונה ול- Visual Studio
אף אחד לא דיבר על עומס על הרשת

יהונתן
Guest

רעיון מעניין. נניח שיש לי מחשב בינוני ופעם ב.אני רוצה לבבצע פעולה שדורשת משאבים שאין לי במחשב (גיימינג עריכת ווידאו וכו׳) אני יכול לשאול כוח מיחשוב מהטלפונים, טאבלטים, טלוויזיות, וכול מה שיש לי בבית.
גם במכונית, מקרר, שעון, מצלמות אבטחה יש/יהיו מעבדים שאפשר לנצל

נחמד מאד

אורן
Guest

איף.. אתה מריח משהו שרוף? אלה מכשירי החשמל שלך שרתמת יחד כדי לשחק ב-gta החדש..????

חלומי
Guest

איך זה בעצם עובד כל השימוש בכוח עיבוד של מחשב אחר? אתה שולח לו בקשה לבצע פעולות מסויימות והוא מחזיר לך את התשובה?
בכלל, כל העולם של הגיימיג סטרים – זה יכול לעבוד במשחקי רשת? מה עם לייטנסי?

אורן
Guest

כנראה שלא הקשבת, או שלא הבנת את כל מה שאמר הקריין. הוא ציין במפורש שזה מיועד *גם* למי שמטייל עם המחשב הנייד. המשמעות: היכולת הזאת תתאפשר כנראה דרך חיבור מאובטח דרך האינטרנט למחשב הביתי שלך…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: