ערוץ אינטל


בחסות

4 יישומי מציאות מדומה שאומצו כבר עכשיו על ידי התעשיה

סימלוציות לנהגים ונסיעות מבחן, עיצוב חנויות ותכנון בניינים – החדשנות בתעשיות הרכב, הקמעונאות והאדריכלות מביאה לשינוי בהתנהלות העסקית. 4 יזמים בתעשיות האלו מסבירים איך המציאות המדומה חוסכת עלויות, יוצרת מוצרים חדשים ומשפרת את העסקים

Westend61/Getty Images Israel

צלם/תמונה: Westend61/Getty Images Israel

אחד הדברים הטובים במציאות מדומה (VR) הוא שהכל אפשרי בה, ועבור יזמים בתעשיות רבות המשמעות היא הזדמנויות חדשות ליצירת מוצרים ושירותים טובים, נגישים ואישיים יותר. טכנולוגיית המציאות המדומה הפכה פעולות יקרות למימוש לאפשריות, ולכן יש לה אינספור יישומים מסחריים ופוטנציאל לחולל מהפך בשווקים קיימים. כך, חברת Research and Markets מעריכה ששוק המציאות המדומה יגיע ל-כ-49 מיליארד דולר עד 2025.

חדשנות בטכנולוגיות מחשוב והמחשה מסייעת למפתחי VR ליצור הדמיות העשויות לחולל מהפך בתעשיות באופן שיעודד את היצירתיות, הרלוונטיות, היעילות ואפילו הבטיחות, תוך יצירת חיסכון בעלויות והכנסת הזדמנויות להכנסות. עבור האנשים שעובדים כבר היום במציאות מדומה, הטכנולוגיה רק מתחילה את צעדיה הראשונים.

בובות הראווה יכולות לצאת לחופש

“הרבה דברים השתנו בעולם הקמעונאות ב-30 השנים האחרונות”, אומר ג’וש הנסן, מנכ”ל PixelPool, חברת אינטראקציה דיגיטלית המסייעת למותגים קמעונאיים להשתמש במציאות מדומה כדי לעצב ולתכנן את חנויותיהם. לדברי הנסן, קמעונאים נהגו להקדיש משאבים להקמת דגמי חנויות, ליצירה ומשלוח של דוגמיות של מוצרים בכל צבע ודגם, לעיצוב והלבשת בובות ראווה ולצילום רקעים. “כעת אפשר ליצור את כל אלה במציאות מדומה”, הוא אומר, “אנחנו מספקים לבעלי החנויות את כל החלקים והמרכיבים בפורמט תלת-ממדי, והם יכולים לבנות חנויות, לשוטט בתוך חללים ולצפות בכל זווית של החנות כדי לוודא שהיא נראית בדיוק כפי שרצו”.

עם התוכנה של PixelPool קמעונאים יכולים לגרור את כל האובייקטים שבחנות, החל בבגדים ומתקני תלייה וכלה בגופי התאורה וצבע הקירות, כדי לדמות את החנות במגוון דרכים ולשנות את העיצוב עד שיגיעו לתוצאה הרצויה עבורם. אפשר ליצור חדרי תצוגה וירטואליים בתלת-ממד, ובהם למכור קולקציות עונתיות. “היתרון של מציאות מדומה הוא היעדר הגבולות. אפשר לעצב דברים שעדיין לא קיימים בכלל”, אומר הנסן, “ההחלטות של המעצב מוכתבות לא רק לפי המראה החיצוני של העצמים, אלא גם מזרם ההכנסות הצפוי של עיצוב מסוים”. הנסן מוסיף שהמהפכה הדיגיטלית של התעשייה הקמעונאית מחייבת את המותגים להיות יצירתיים יותר כדי לשמור על רלוונטיות.

בתמונה: ג’וש הנסן מ-PixelPool

“כיום אין ברירה: מי שלא יאמץ טכנולוגיות ויתחיל לחדש, יפשוט את הרגל”, הוא מוסיף, “תסתכלו מה קורה אצל החברות הגדולות בעולם ותראו שכולן משקיעות במציאות מדומה. מאחר שעוצמת העיבוד והמחשוב זמינה כעת, סוף סוף הטכנולוגיה עומדת לרשותנו ואנו יכולים לפתח ולהרחיב את התחום”.

“חדר כושר לנהגים”

עבור קית’ מאהר פיתוח במציאות מדומה משמעותו לשלב שתי אהבות: טכנולוגיה ונהיגה במכוניות מרוץ. מאהר, שותף להקמה ומנכ”ל VR Motion, פיתח סימולטור מקצועי למרוצי מכוניות שסייע לדומיניק דובסון לנצח באחד ממרוצי המכוניות הקשים בעולם. “הסימולטור הוא כמו חדר כושר לנהגים”, אומר מאהר, “מחקרים בפסיכולוגיה של הספורט מעידים שכאשר אדם מדמיין לעצמו את השלמות, הוא מצליח לשפר את ביצועיו בפועל”.

דובסון התחרה שבע פעמים במרוץ Indianapolis 500 ונחשב לאגדת מרוצים. הוא השתוקק לנצח במרוץ Pikes Peak International Hill Climb, מהמסלולים הקשים בעולם שנערך בכבישים ציבוריים, מה שמונע כל אפשרות של אימונים בזירת המרוץ האמיתית. מאהר יצר הדמיית מחשב אישי של המסלול, המבוססת על המכונית שבה דובסון היה נוהג ושילב בהדמיה אלמנטים כגון פיזור המשקל של המכונית, אחיזת כביש משתנה ואפילו תרחיש של התרוקנות מכל הדלק. דובסון, בשנות החמישים לחייו, ניצח במרוץ Pike’s Peak 2015, בפעם הראשונה שהתחרה בו.

הדמיות להכשרת נהגים

באמצעות Unreal, פלטפורמת פיתוח המשמשת לעיצוב משחקי מציאות מדומה, חברת VR Motion יצרה אולם תצוגה וירטואלי שבו קוני המכוניות הפוטנציאליים יכולים לבחור את רמת האבזור, הצבע והגלגלים, ואפילו לערוך נסיעת מבחן בכל דגם מבלי לצאת מאולם התצוגה. הם פשוט מרכיבים את קסדת המציאות המדומה ו”מתחילים לנסוע”.

בתמונה: VR Motion משתמשת בטכנולוגיית  מציאות וירטואלית כדי להדמות חוויות נהיגה אמיתיות

כיום הפצת מוצרים מחייבת אחזקת מלאי גדול, אך עם הזמן נראה שהחנויות הפיזיות יצטמצמו משום שהן לא יצטרכו להחזיק מלאי כדי להמחיש את המוצרים לצרכנים. הקמעונאים יגיעו אל הצרכנים, ולא ההיפך. הצעד הבא של VR Motion הוא יצירת הדמיות להכשרת נהגים – מבני נוער שלומדים לנהוג וכלה בשוטרים ובעלי מקצוע אחרים הנדרשים לספק מענה מהיר בשעת חירום. כולם יכולים לחוות ממקור ראשון את האתגרים של נהיגה מציאותית בסביבה הבטוחה של המציאות הווירטואלית. “יש לי בת צעירה ואני יודע שביום שהיא תבקש ממני את המפתחות למכונית, אני ארצה להיות בטוח שהיא מוכנה למה שמחכה לה על הכביש,” אומר מאהר.

להרגיש את המבנה לפני הבנייה

עבור האדריכלים והמתכננים תמו הימים של לוח השרטוט כאמצעי להמחשת רעיונות. לדברי גבי פאז, מנכ”ל WILD שמתמקדת במציאות מדומה ומפתחת כלי תכנון לארכיטקטים הקרוי Massit, “אנחנו מאפשרים לאדריכל להעביר רעיון ממחשבה לצורה בזמן אמת, כדי לבחון לא רק את מראהו אלא גם את ההרגשה שהוא מעניק”. אדריכלים נהגו להמחיש רעיונות עם רישומים, שרטוטים ואמצעים דו-ממדיים אחרים, אבל עם Massit הם יוכלו ליצור בניין ואז להיכנס למפלס הקרקע שלו ולהרגיש את התחושה שמעניק הבניין. “התכנון למציאות מדומה שונה לחלוטין מתכנון עבור האינטרנט או המובייל, משום שפה מדובר בפלטפורמה חווייתית”, אומר פאז, “לא מדובר רק ביצירת התוכן הדיגיטלי שניתן לראות, אלא בהבנת האופן שבו אנשים יחוו את התוכן”.

בתמונה: גבי פאז

“ההשראה היא לא רק בספרים, אלא בעולם הסובב אותנו. עם מציאות מדומה אתה יכול לצאת להרים ולהבין את ההרגשה של טיול ביער”, הוא מוסיף, “ואז יש לך האפשרות לשכפל את החוויה בעולם הדיגיטלי”. פאז אומר שהטכנולוגיה הדביקה את הקצב ומאפשרת חוויות חלקות וברורות, וכיום Massit סייע לו לפתור דילמה מקצועית שעמה מתמודדים כל הארכיטקטים: כיצד להמחיש את רעיונותיהם לאנשים אחרים. “הדברים שחומרה יכולה לעשות כיום הם מדהימים”, הוא אומר, “המציאות המדומה זוכה בכל התהילה משום שה-GPUs וה-CPUs היו צריכים להבשיל לרמה שבה הם מסוגלים להתמודד עם האינטנסיביות שדורשת המציאות המדומה”.

כיום בכל ענף המציאות המדומה היא כבר לא רק רעיון נחמד. כפי שהנסן מ-PixelPool מסביר, היא כבר מתרחשת כאן ועכשיו. “בני אדם מתוכנתים להיענות לחוויות חזותיות”, הוא אומר, “75 אחוזים מהנוירונים במוח האנושי עוסקים בהעברת מידע חושי חזותי. כאשר אנו חווים דברים באופן חזותי, אנו מבינים אותם טוב יותר מאשר באמצעות כל חוש אחר – וזה התחום שהמציאות המדומה לוקחת קדימה”.

הכתבה בחסות אינטל

אינטל היא חברת ההייטק הגדולה בישראל. המעבדים של אינטל מותקנים במאות מיליוני מחשבים – רבים מהם פרי פיתוח וייצור ישראלי. אולם אינטל היא הרבה יותר משבבים. בשנים הקרובות החברה תתמקד בפתרונות ענן, אינטרנט של הדברים, זיכרונות מתקדמים, רובוטים, רחפנים, לצד פיתוחים פורצי דרך נוספים.

גיא גרימלנד

גיא גרימלנד הוא דובר אינטל בישראל.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: